JavaScript onClick..

Dette forum bruges på EGET ANSVAR til at lege med scripts og andre ting med risiko for at beskadige sit eget og andres systemer.
HJess
Indlæg: 25
Tilmeldt: 10. apr 2012, 09:34
IRC nickname: HJess

JavaScript onClick..

Indlægaf HJess » 27. sep 2014, 13:54

Hejsa,

jeg sider med et løjerligt problem.

Jeg har et JavaScript / HTML som fungere fint fint, når det ryger ingennem en eller anden form for webserver, så virker min onClick som den skal.. - men i det øgeblik den ryger i et webview (hvad der svare til file:/// .. ) så skal der en DEL tryk til at for at få mit event trigget.

Jeg ved det ikke lige er et linux issue, men tænkte - hey kunne være ;)

/~ HJess

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: JavaScript onClick..

Indlægaf lath » 27. sep 2014, 14:53

HJess skrev:Hejsa,

jeg sider med et løjerligt problem.

Jeg har et JavaScript / HTML som fungere fint fint, når det ryger ingennem en eller anden form for webserver, så virker min onClick som den skal.. - men i det øgeblik den ryger i et webview (hvad der svare til file:/// .. ) så skal der en DEL tryk til at for at få mit event trigget.

Jeg ved det ikke lige er et linux issue, men tænkte - hey kunne være ;)

/~ HJess

Spørger du om et programmeringsspørgsmål skal du altid vedlægge kildekoden - og helst i en pastebin.
Brug f.eks. http://paste.ubuntu.com/ som pastebin.

Så derfor:
Hvis vi nogensinde skal kunne svare på det spørgsmål - uden at skulle gætte i øst og vest, så må du vedlægge det relevante HTML dokument og et evt. tilhørende eksternt Javascript (i en ikke-min. udgave).

Jeg foreslår at du lige simplificerer HTML dokumentet, og javascript koden, så vi kun kigger på det der er relevant

Jeg bemærker lige at Javascript der gør brug af AJAX selvfølgelig ikke virker med file://, da det er rå adgang til filsystemet uden at bruge HTTP protokollen.
Det er f.eks. tilfældet for web-sider der bruger AngularJS,. Med andre ord så virker AngularJS Javascript kode kun sammen med en web server.

/Lars

Bemærkning hvis din kode er proprietær kode/kommerciel kode: Jeg (og sikkert også andre) nægter pure at underskrive en NDA.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

HJess
Indlæg: 25
Tilmeldt: 10. apr 2012, 09:34
IRC nickname: HJess

Re: JavaScript onClick..

Indlægaf HJess » 27. sep 2014, 16:28

Hej Lath,

Du har fuldstændig ret ! ;)

Mit problem er koden ikke sådan er helt selv sigene, da det er en metode som er kaldt fra JQM, videre ned til et JavaScript, som så kalder nogen interne WebDB metoder osv .. - så jeg tænkte koden nok ville være til mere forviring end nytte lige i den her situation ;)

jeg tror dog lige jeg har fået løst mit problem, så jeg er super glad ;)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: JavaScript onClick..

Indlægaf AJenbo » 27. sep 2014, 17:22

Jeg kan heller ikke gøre så meget uden at se koden.

PS. Det er onclick og ikke onClick, er det eventuelt dreamweaver du bruger?

HJess
Indlæg: 25
Tilmeldt: 10. apr 2012, 09:34
IRC nickname: HJess

Re: JavaScript onClick..

Indlægaf HJess » 27. sep 2014, 17:27

Dreamviewer... du må være gal .. ;)

Vim, diakonos og lidt forskelligt ;)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: JavaScript onClick..

Indlægaf AJenbo » 27. sep 2014, 17:34

Ok, vidste bare at dreamweaver skriver det forkerte :-)

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: JavaScript onClick..

Indlægaf thj01 » 28. sep 2014, 21:36

Installer LAMP - evt. med tasksel.

Eller xampp

Mange browsere har sikkerheds features der gør at man ikke kan afvikle scripts lokalt. Og det gælder jquery og diverse spinoffs. Og AJAX, som er højaktiv i JQM, fungerer ikke uden webserveren. Og det virker mest som om det er der hunden ligger begravet.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Sandkassen"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster