Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Dette forum bruges på EGET ANSVAR til at lege med scripts og andre ting med risiko for at beskadige sit eget og andres systemer.
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf soundpartner » 12. sep 2010, 23:39

christian.arvai skrev:BTW : Var der nogle der tænkte "nørder" nu :lol:

men er vi nu ikke ude i at det er federe med en kortere komando med et kortere output???

jeg tænker et lille kort script på scripts.linux.dk der samler det i en pastebinit... det skulle ikke tage mig mange sekunder at lave (når jeg ikke lige sidder og stener film som nu)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf laoshi » 12. sep 2010, 23:40

Jeg tænkte nu nærmere - det er egentlig ret sjovt det her... men jeg synes egentlig at du skulle overveje løsningen med >>'erne så du får alle oplysningerne samlet i én fil som så kan pipes til pastebin, så de der skal læse alle oplysningerne ikke skal klikke på 7-8 links, men kan nøjes med et enkelt.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf Christian.Arvai » 12. sep 2010, 23:45

laoshi skrev:

Kode: Vælg alt

iwconfig > ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo

lægger fint nok og som forventet oplysningerne i rækkefølge i filen - jeg har så ikke lige prøvet med pastebinit.

Men under alle omstændigheder er det en fordel at brugeren også selv får oplysningerne i en fil på sit eget skrivebord.

Det her driller da herligt hehe , den siger filen er tom :
c@c-desktop:~$ lsb_release -a > ~/Skrivebord/netinfo && uname -a >> ~/Skrivebord/netinfo && lspci >> ~/Skrivebord/netinfo && lsusb >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo && >> ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && rfkill list >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo lsmod >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/Skrivebord/netinfo && ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit
No LSB modules are available.
WARNING: you should run this program as super-user.
[sudo] password for c:
lo Interface doesn't support scanning.

eth0 Interface doesn't support scanning.

vboxnet0 Interface doesn't support scanning.

bash: /home/c/Skrivebord/netinfo: Permission denied
You are trying to send an empty document, exiting.
c@c-desktop:~$ lsb_release -a > ~/Skrivebord/netinfo && uname -a >> ~/Skrivebord/netinfo && lspci >> ~/Skrivebord/netinfo && lsusb >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo && >> ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && rfkill list >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo lsmod >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/Skrivebord/netinfo && ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit
No LSB modules are available.
WARNING: you should run this program as super-user.
lo Interface doesn't support scanning.

eth0 Interface doesn't support scanning.

vboxnet0 Interface doesn't support scanning.

bash: /home/c/Skrivebord/netinfo: Permission denied
You are trying to send an empty document, exiting.
c@c-desktop:~$

kan du se om jeg laver en fejl i den kommando ?
Jeg tænkte nu nærmere - det er egentlig ret sjovt det her... men jeg synes egentlig at du skulle overveje løsningen med >>'erne så du får alle oplysningerne samlet i én fil som så kan pipes til pastebin, så de der skal læse alle oplysningerne ikke skal klikke på 7-8 links, men kan nøjes med et enkelt.

Ja, det er ret sjovt det her, og vi skal nok få det lavet på en brugervenlig måde :D


EDIT :
det driller da vist lidt med "bindestreg" og "tilde" når man bruger /quote i stedet for code her i forum, jeg har brugt tilde ved stierne til mappen i eksemplet herover, så her er den i "code" :

Kode: Vælg alt

c@c-desktop:~$ lsb_release -a > ~/Skrivebord/netinfo && uname -a >> ~/Skrivebord/netinfo && lspci >> ~/Skrivebord/netinfo && lsusb >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo && >> ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && rfkill list >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo lsmod >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/Skrivebord/netinfo && ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit
No LSB modules are available.
WARNING: you should run this program as super-user.
[sudo] password for c:   
lo        Interface doesn't support scanning.

eth0      Interface doesn't support scanning.

vboxnet0  Interface doesn't support scanning.

bash: /home/c/Skrivebord/netinfo: Permission denied
You are trying to send an empty document, exiting.
c@c-desktop:~$ lsb_release -a > ~/Skrivebord/netinfo && uname -a >> ~/Skrivebord/netinfo && lspci >> ~/Skrivebord/netinfo && lsusb >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo && >> ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && rfkill list >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo lsmod >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/Skrivebord/netinfo && ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit
No LSB modules are available.
WARNING: you should run this program as super-user.
lo        Interface doesn't support scanning.

eth0      Interface doesn't support scanning.

vboxnet0  Interface doesn't support scanning.

bash: /home/c/Skrivebord/netinfo: Permission denied
You are trying to send an empty document, exiting.
c@c-desktop:~$
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf laoshi » 12. sep 2010, 23:48

&& ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit
i linje 4 skal du slette
&& ~/Skrivebord/netinfo
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf Christian.Arvai » 12. sep 2010, 23:52

laoshi skrev:
&& ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit
i linje 4 skal du slette
&& ~/Skrivebord/netinfo

Kode: Vælg alt

c@c-desktop:~$ lsb_release -a > ~/Skrivebord/netinfo && uname -a >> ~/Skrivebord/netinfo && lspci >> ~/Skrivebord/netinfo && lsusb >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo && >> ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && rfkill list >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo lsmod >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit
No LSB modules are available.
WARNING: you should run this program as super-user.
lo        Interface doesn't support scanning.

eth0      Interface doesn't support scanning.

vboxnet0  Interface doesn't support scanning.

You are trying to send an empty document, exiting.
c@c-desktop:~$

hmmmmm

EDIT : men der er nu indhold i filen, så vi er på rette spor.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf Christian.Arvai » 13. sep 2010, 00:00

soundpartner skrev:
christian.arvai skrev:BTW : Var der nogle der tænkte "nørder" nu :lol:

men er vi nu ikke ude i at det er federe med en kortere komando med et kortere output???

jeg tænker et lille kort script på scripts.linux.dk der samler det i en pastebinit... det skulle ikke tage mig mange sekunder at lave (når jeg ikke lige sidder og stener film som nu)

Tjooo, som den er nu i guiden er den kortere, men jeg vil lige se om jeg ikke kan strikke en sammen der har flere oplysninger med.

Den med scripts kan du jo bare lave, jeg fortrækker en kommando jeg kan smide i forum, og reelt er det nok de færreste nye brugere der alligevel fatter hverken scripts eller en så lang kode, så det giver nok ingen forskel.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf laoshi » 13. sep 2010, 00:03

Der er så lige den finesse, at du skal angive filnavnet til pastebinit - uden navn = tom fil! Så du skal slutte med

Kode: Vælg alt

| pastebinit ~/Skrivebord/netinfo

Kode: Vælg alt

iwconfig > ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit ~/Skrivebord/netinfo
kan du se på http://pastebin.com/PiZNxSJJ
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf Christian.Arvai » 13. sep 2010, 00:06

Nu ligner det noget vi kan bruge :

Kode: Vælg alt

c@c-desktop:~$ lsb_release -a > ~/Skrivebord/netinfo && uname -a >> ~/Skrivebord/netinfo && lspci >> ~/Skrivebord/netinfo && lsusb >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo && >> ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && rfkill list >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo lsmod >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit ~/Skrivebord/netinfo
No LSB modules are available.
WARNING: you should run this program as super-user.
lo        Interface doesn't support scanning.

eth0      Interface doesn't support scanning.

vboxnet0  Interface doesn't support scanning.

http://pastebin.com/xQzVNd5y
c@c-desktop:~$


Et link med en masse oplysninger, og folk har en fil på skrivebordet til dem selv.

Hvad syntes i andre om det ?


EDIT :

Vi skal lige have installeret pastebinit først hos folk, så det må hedde :

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > ~/Skrivebord/netinfo && uname -a >> ~/Skrivebord/netinfo && lspci >> ~/Skrivebord/netinfo && lsusb >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo && >> ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && rfkill list >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo lsmod >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo iwlist scan >>  ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit ~/Skrivebord/netinfo

Hvis folk så har det installeret, kommer der jo bare en melding om at det allerede er med.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf lath » 13. sep 2010, 01:08

christian.arvai skrev:Nu ligner det noget vi kan bruge :

Kode: Vælg alt

c@c-desktop:~$ lsb_release -a > ~/Skrivebord/netinfo && uname -a >> ~/Skrivebord/netinfo && lspci >> ~/Skrivebord/netinfo && lsusb >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo && >> ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && rfkill list >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo lsmod >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit ~/Skrivebord/netinfo
No LSB modules are available.
WARNING: you should run this program as super-user.
lo        Interface doesn't support scanning.

eth0      Interface doesn't support scanning.

vboxnet0  Interface doesn't support scanning.

http://pastebin.com/xQzVNd5y
c@c-desktop:~$


Et link med en masse oplysninger, og folk har en fil på skrivebordet til dem selv.

Hvad syntes i andre om det ?


EDIT :

Vi skal lige have installeret pastebinit først hos folk, så det må hedde :

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > ~/Skrivebord/netinfo && uname -a >> ~/Skrivebord/netinfo && lspci >> ~/Skrivebord/netinfo && lsusb >> ~/Skrivebord/netinfo && lshw -C Network >> ~/Skrivebord/netinfo && >> ~/Skrivebord/netinfo && ifconfig >> ~/Skrivebord/netinfo && rfkill list >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo lsmod >> ~/Skrivebord/netinfo && sudo iwlist scan >>  ~/Skrivebord/netinfo | pastebinit ~/Skrivebord/netinfo

Hvis folk så har det installeret, kommer der jo bare en melding om at det allerede er med.


Jeg kan godt lide at du har ">" i den første skrivning til filen, da det sletter dens tidligere måske ældre indhold.

Jeg synes at det bedre at bruge /tmp til midlertidlige filer, da det også har et filsystem, som bliver slettet når maskinen lukkes ned (filsystemet ligger i RAM).
Man kan få et unikt navn ved at bruge $$ i filen ($$ er scriptets proces ID - PID).
Det sidste her hører dog nok mere ovre i flue-formering/smuk kodning kategorien.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf Christian.Arvai » 13. sep 2010, 01:11

Jeg har også luret på om den fil skal slettes efter at den er sendt, men så har folk ikke en backup selv de kan læse i (om det så er nødvendigt ved jeg ikke helt).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf lath » 13. sep 2010, 01:25

christian.arvai skrev:Jeg har også luret på om den fil skal slettes efter at den er sendt, men så har folk ikke en backup selv de kan læse i (om det så er nødvendigt ved jeg ikke helt).


Jeg er af den holding af kommandoerne kan generere de data igen.

Det er klart at kommandoerne selvfølgelig ikke kan generere nøjagtig det samme, hvis der er sket ændringer i netkonfigurationen, men folk er vel mest interesserede i her og nu data.

Der ud over ligger data på pastebin - jeg kender dog ikke til hvor lang tid de har dem liggende, men prisen på harddiskplads burde ikke forårsage at pastebin kun har data i kort tid - hvad 'kort tid' så end er.

Iøvrigt: Kender du til http://pastebin.ubuntu.com/?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf Christian.Arvai » 13. sep 2010, 01:30

lath skrev:
christian.arvai skrev:Jeg har også luret på om den fil skal slettes efter at den er sendt, men så har folk ikke en backup selv de kan læse i (om det så er nødvendigt ved jeg ikke helt).


Jeg er af den holding af kommandoerne kan generere de data igen.

Det er klart at kommandoerne selvfølgelig ikke kan generere nøjagtig det samme, hvis der er sket ændringer i netkonfigurationen, men folk er vel mest interessant i her og nu data.

Der ud over ligger data på pastebin - jeg kender dog ikke til hvor lang tid de har dem liggende, men prisen på harddiskplads burde ikke forårsage at pastebin kun har data i kort tid - hvad 'kort tid' så end er.

Iøvrigt: Kender du til http://pastebin.ubuntu.com/?

/Lars

Jeg koder det om til "/tmp", reelt er det nok de færreste nye brugere der alligevel gider at have den fil liggende ;)


Så er vi ovre i :

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > /tmp/netinfo && uname -a >> /tmp/netinfo && lspci >> /tmp/netinfo && lsusb >> /tmp/netinfo && lshw -C Network >> /tmp/netinfo && >> /tmp/netinfo && ifconfig >> /tmp/netinfo && rfkill list >> /tmp/netinfo && sudo lsmod >> /tmp/netinfo && sudo iwlist scan >>  /tmp/netinfo | pastebinit /tmp/netinfo

Det virker også fint efter hvad jeg har testet.

Jeg kender godt http://pastebin.ubuntu.com/ , men hvordan vi lige får resultatet derop ved jeg ikke, men det kan vi jo lege videre med.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf lath » 13. sep 2010, 01:46

christian.arvai skrev:
lath skrev:
christian.arvai skrev:Jeg har også luret på om den fil skal slettes efter at den er sendt, men så har folk ikke en backup selv de kan læse i (om det så er nødvendigt ved jeg ikke helt).


Jeg er af den holding af kommandoerne kan generere de data igen.

Det er klart at kommandoerne selvfølgelig ikke kan generere nøjagtig det samme, hvis der er sket ændringer i netkonfigurationen, men folk er vel mest interessant i her og nu data.

Der ud over ligger data på pastebin - jeg kender dog ikke til hvor lang tid de har dem liggende, men prisen på harddiskplads burde ikke forårsage at pastebin kun har data i kort tid - hvad 'kort tid' så end er.

Iøvrigt: Kender du til http://pastebin.ubuntu.com/?

/Lars

Jeg koder det om til "/tmp", reelt er det nok de færreste nye brugere der alligevel gider at have den fil liggende ;)

Jeg kender godt http://pastebin.ubuntu.com/ , men hvordan vi lige får resultatet derop ved jeg ikke, men det kan vi jo lege videre med.


cURL burde kunne gøre tricket.
Den har HTTP form upload - hvilet er betyder at den kan udfylde en HTML formular - ligesom når man rundt browser på internettet og indtaster nogle oplysninger på en web-side.
Den kan kan også "trykke" på send knappen.

Det er muligt at wget har samme funktionalitet - men cURL er den jeg har mest kendskab til.

Resultatet af den pastebin kan man så åbne i en browser (det er HTML der kommer tilbage), eller man kan suge linket til pastebinen ud ved at lave noget der hedder at scrape HTMLen der kommer tilbage, men først kan man jo lige spørge Canonical om man kan få bare linket tilbage eller XML ved at sende en ekstra parameter i HTML formularen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf Christian.Arvai » 13. sep 2010, 01:51

Hmmm ... det er vist ikke så nemt lige pt, men nu vi har selve kommandoen og placeringen på plads, kan vi jo lege lidt med hvordan vi uploader det smartest.


---------------------
Indlæg: 4000 :P
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kommandoer til løsning af netværksproblemer

Indlægaf Christian.Arvai » 13. sep 2010, 02:09

Jeg har tjekket det med varigheden af det der er uploadet, og den skriver "Post expiration: Never" på http://pastebin.com , hvilket jeg syntes er fint, for ellers kan folk ikke bruge det ved en søgning i fremtiden.

Så hvis der skal ændre til http://pastebin.ubuntu.com , skal varigheden være den samme, og det skal også kunne klares i en samlet kommando.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Sandkassen"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster