America's Army

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: America's Army

Indlægaf Christian.Arvai » 28. maj 2009, 20:37

Super :D

Jeg havde ellers lige sendt en pb til soundpartner om hvad jeg har ændret på, jeg forsøger så med grafisk install - men med den lille ændring at mappen /usr/local/bin (den som giver fejlmelding om manglende rettigheder under grafisk install), gav jeg disse rettigheder:

Kode: Vælg alt

sudo chmod 777 /usr/local/bin

Det er helt sikkert "overkill" at give mappen 777 rettigheder, men hvis den grafiske metode virker, kan vi så derefter finde en mindre "grov" kommando til dette.




EDIT:

Jeg fik spillet til at starte nu, det eneste problem var lige at jeg havde fået skrevet ikonet til genvejen ind i /usr/local/bin - men da jeg fandt ikonet startede spillet :D


EDIT EDIT:

Jeg har nu slettet det hele og er startet forfra, jeg vil forsøge at få styr på installmapperne og at genvejen skal være i ens hjemmemappe (om det så virker er en anden sag :D ).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: America's Army

Indlægaf soundpartner » 28. maj 2009, 21:08

christian.arvai skrev:Super :D

Jeg havde ellers lige sendt en pb til soundpartner om hvad jeg har ændret på, jeg forsøger så med grafisk install - men med den lille ændring at mappen /usr/local/bin (den som giver fejlmelding om manglende rettigheder under grafisk install), gav jeg disse rettigheder:

Kode: Vælg alt

sudo chmod 777 /usr/local/bin

Det er helt sikkert "overkill" at give mappen 777 rettigheder, men hvis den grafiske metode virker, kan vi så derefter finde en mindre "grov" kommando til dette.




EDIT:

Jeg fik spillet til at starte nu, det eneste problem var lige at jeg havde fået skrevet ikonet til genvejen ind i /usr/local/bin - men da jeg fandt ikonet startede spillet :D


EDIT EDIT:

Jeg har nu slettet det hele og er startet forfra, jeg vil forsøge at få styr på installmapperne og at genvejen skal være i ens hjemmemappe (om det så virker er en anden sag :D ).
ja det ver lidt vold... men hvis man installere som superbruger (det er man jo ikke når man bare dobbeltkligger på filen) så virker det fint...

som tidligere skrevet så kører spillet både på min eee og min 64bit toshiba uden problemer
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: America's Army

Indlægaf Christian.Arvai » 28. maj 2009, 23:54

soundpartner skrev:
soundpartner skrev:umidelbart burde det være lige til. men jeg har lige lavet en helt clean install på min nye maskine, og selvom jeg ikke er så meget til fps så er jeg nu igang med at downloade og installere det spil... Det første jeg dog undrer mig over er at der på siden står at man SKAL have et bestemt grafikkort. det er ikke det kort jeg har men nu prøver jeg alligevel. lykkeds det skal jeg nok komme med en lille trin for trin gennemgang.

spottede lige en masse fejl i ovenstående såsom at chmod kræver sudo, og at man skal bruge de rigtige filnavne... men giv mig 30 min så har jeg det kørende her tror jeg.

ok nu er jeg ved at installere, og selve installeren kører fint...
hvis du starter med at slette alt det du har lavet pt. alt du har downloadet osv så starter vi helt forfra.
jeg har samlet det hele i en komando som kan fyres af i terminalen... denne komando henter filen, laver den eksekverbar og kører installeren.

Kode: Vælg alt

mkdir army && cd army && wget http://download2us.softpedia.com/dl/4df6850fd1bc9d8f4f73415963c33e52/4a1ecd8f/500004038/linux/games/armyops250-linux.run && sudo chmod 777 armyops250-linux.run && sudo ./armyops250-linux.run


efter at filen er downloadet og kører (her tog det ca 25 min) så beder den om dit sudo password. dette er dit normale password. HUSK at du ikke kan se nogen reaktion i terminalen når du indtaster dit password. Nu kører den et integritetscheck, og efter lidt tid (her ca 3 min) så kommer der en masse blå dialogbokse med spørgsmål samt en licens... jeg har bare trykket [enter] til dem alle, og installeren kører bare der ud af. installeren er lidt morsom da den kører fra 0 til 100% mange gange (nogle gange hurtigere end andre) men mon ikke det er fordi det er en progressbar for hver enkelt fil den er ved at installere. bare lad den køre der ud af.
den har nu kørt i ca 10 min. og har endnu ikke brokket sig.

efter ca 15 min så har installeren kørt til ende og jeg har nu under programmer>andre fået spillet op som armyops.
spillet kører ikke på en eee (regnede jeg heller ikke med) men jeg fik ingen fejl overhovedet under install med ovenstående
Weee jo sgu... grundet mit "ringe" grafikkort manglede jeg en pakke som jeg blev nød til at installere manuelt. men nu kører det på min eee.

det er værd at bemærke at compis skal slås fra. dette gør jeg ved compiz fusion icon.

jeg har detsværre ikke nogen maskiner med geforce eller radeon 7500 kort. Jeg prøver nu med et radeon HD2400 PRO og ser om det virker der.
det kører uden problemer

det virker nu fint både på min eee og på min toshiba


edit:
hvis du er til den grafiske install så gør du således.
du kligger på nedenstående link. det downloader en lille fil fra min server
http://soundpartner.linux.dk/scripts/ao.sh
derefter så højreklikker du på filen og under egenskaber (nedderst) er der en fane der hedder rettigheder. næsten nedderst på denne fane er der en lille firkantet checkbox hvor der står "tillad kørsel af filen som et program" denne sætter du et hak i og lukker så vinduet.
nu dobbeltklikker du på filen, og denne bliver eksekveret. filen skulle gerne guide dig igennem det hele.

Soundpartner har nu ganske korrekt givet 2 løsninger til install af spillet, jeg vil blot tilføje at jeg af en eller anden grund (sikkert at jeg allerede havde pillet ved hovedmenuen i forvejen), ikke fik genvejen til spillet frem.

Jeg tilføjede så manuelt genvejen så den lå under programmer>spil , ved at gå ind i system>indstillinger>hovedmenu
vælge: programmer>spil
vælge: +nyt punkt
i "navn" skrev jeg: armyops (kært barn mange navne - dette er valgfrit)
i "kommando" skev jeg: /usr/local/games/armyops/armyops
og til sidst vælges "ok"

Genvejen til spillet er så derefter i programmer>spil

NOTE: spillet er testet på et nvidia geforce 9500 gs grafikkort og med compiz fuldt aktiveret samtidigt.



PS: Det er da et ret godt spil, jeg er i gang med de trænningsbaner som er i starten :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: America's Army

Indlægaf cmay » 29. maj 2009, 01:46

christian.arvai skrev:
Pater puff skrev:her er hvad den skriver når jeg gør som forslået:

Kode: Vælg alt

chmod: missing operand after `755./americasarmy250.run'


Nu har jeg altså ikke lige selv fået det spil til at virke, men er det bare mig eller mangler der ikke en mellemrum i:

Kode: Vælg alt

chmod 755./americasarmy250.run

?

altså:

Kode: Vælg alt

chmod 755 ./americasarmy250.run

?


hov. godt set.
der skulle selvfølig være mellerum mellem :) .
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

Re: America's Army

Indlægaf Pater puff » 30. maj 2009, 00:18

christian.arvai skrev:
soundpartner skrev:
soundpartner skrev:umidelbart burde det være lige til. men jeg har lige lavet en helt clean install på min nye maskine, og selvom jeg ikke er så meget til fps så er jeg nu igang med at downloade og installere det spil... Det første jeg dog undrer mig over er at der på siden står at man SKAL have et bestemt grafikkort. det er ikke det kort jeg har men nu prøver jeg alligevel. lykkeds det skal jeg nok komme med en lille trin for trin gennemgang.

spottede lige en masse fejl i ovenstående såsom at chmod kræver sudo, og at man skal bruge de rigtige filnavne... men giv mig 30 min så har jeg det kørende her tror jeg.

ok nu er jeg ved at installere, og selve installeren kører fint...
hvis du starter med at slette alt det du har lavet pt. alt du har downloadet osv så starter vi helt forfra.
jeg har samlet det hele i en komando som kan fyres af i terminalen... denne komando henter filen, laver den eksekverbar og kører installeren.

Kode: Vælg alt

mkdir army && cd army && wget http://download2us.softpedia.com/dl/4df6850fd1bc9d8f4f73415963c33e52/4a1ecd8f/500004038/linux/games/armyops250-linux.run && sudo chmod 777 armyops250-linux.run && sudo ./armyops250-linux.run


efter at filen er downloadet og kører (her tog det ca 25 min) så beder den om dit sudo password. dette er dit normale password. HUSK at du ikke kan se nogen reaktion i terminalen når du indtaster dit password. Nu kører den et integritetscheck, og efter lidt tid (her ca 3 min) så kommer der en masse blå dialogbokse med spørgsmål samt en licens... jeg har bare trykket [enter] til dem alle, og installeren kører bare der ud af. installeren er lidt morsom da den kører fra 0 til 100% mange gange (nogle gange hurtigere end andre) men mon ikke det er fordi det er en progressbar for hver enkelt fil den er ved at installere. bare lad den køre der ud af.
den har nu kørt i ca 10 min. og har endnu ikke brokket sig.

efter ca 15 min så har installeren kørt til ende og jeg har nu under programmer>andre fået spillet op som armyops.
spillet kører ikke på en eee (regnede jeg heller ikke med) men jeg fik ingen fejl overhovedet under install med ovenstående
Weee jo sgu... grundet mit "ringe" grafikkort manglede jeg en pakke som jeg blev nød til at installere manuelt. men nu kører det på min eee.

det er værd at bemærke at compis skal slås fra. dette gør jeg ved compiz fusion icon.

jeg har detsværre ikke nogen maskiner med geforce eller radeon 7500 kort. Jeg prøver nu med et radeon HD2400 PRO og ser om det virker der.
det kører uden problemer

det virker nu fint både på min eee og på min toshiba


edit:
hvis du er til den grafiske install så gør du således.
du kligger på nedenstående link. det downloader en lille fil fra min server
http://soundpartner.linux.dk/scripts/ao.sh
derefter så højreklikker du på filen og under egenskaber (nedderst) er der en fane der hedder rettigheder. næsten nedderst på denne fane er der en lille firkantet checkbox hvor der står "tillad kørsel af filen som et program" denne sætter du et hak i og lukker så vinduet.
nu dobbeltklikker du på filen, og denne bliver eksekveret. filen skulle gerne guide dig igennem det hele.

Soundpartner har nu ganske korrekt givet 2 løsninger til install af spillet, jeg vil blot tilføje at jeg af en eller anden grund (sikkert at jeg allerede havde pillet ved hovedmenuen i forvejen), ikke fik genvejen til spillet frem.

Jeg tilføjede så manuelt genvejen så den lå under programmer>spil , ved at gå ind i system>indstillinger>hovedmenu
vælge: programmer>spil
vælge: +nyt punkt
i "navn" skrev jeg: armyops (kært barn mange navne - dette er valgfrit)
i "kommando" skev jeg: /usr/local/games/armyops//armyops
og til sidst vælges "ok"

Genvejen til spillet er så derefter i programmer>spil

NOTE: spillet er testet på et nvidia geforce 9500 gs grafikkort og med compiz fuldt aktiveret samtidigt.



PS: Det er da et ret godt spil, jeg er i gang med de trænningsbaner som er i starten :D






dette er hvad den sagde hos mig da jeg forsøgte

Kode: Vælg alt

peter@det:~$ chmod 755./armyops250-linux.run
chmod: missing operand after `755./armyops250-linux.run'
Try `chmod --help' for more information.
peter@det:~$ mkdir army && cd army && wget http://download2us.softpedia.com/dl/4df6850fd1bc9d8f4f73415963c33e52/4a1ecd8f/500004038/linux/games/armyops250-linux.run && sudo chmod 777 armyops250-linux.run && sudo ./armyops250-linux.run
--2009-05-30 00:14:27--  http://download2us.softpedia.com/dl/4df6850fd1bc9d8f4f73415963c33e52/4a1ecd8f/500004038/linux/games/armyops250-linux.run
Resolving download2us.softpedia.com... 72.26.193.131
Connecting to download2us.softpedia.com|72.26.193.131|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 227
Saving to: `armyops250-linux.run'

100%[======================================>] 227         --.-K/s   in 0s     

2009-05-30 00:14:27 (15,5 MB/s) - `armyops250-linux.run' saved [227/227]

[sudo] password for peter:
./armyops250-linux.run: 1: Syntax error: redirection unexpected
Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: America's Army

Indlægaf Christian.Arvai » 30. maj 2009, 00:48

Det forstår jeg så ikke, jeg har hjulpet soundpartner og testet den beskrivelse som han har givet og jeg fik spillet installeret.

Men så kan vi prøve med dette, du har jo allerede downloadet filen "armyops250-linux.run ", gå ind i din hjemmemappe og opret en mappe som du kalder for "spil", flyt
derefter "armyops250-linux.run" ind i "spil".

Derefter skal du kører denne kommando i terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo chmod 777 ~/spil && sudo ~/spil/armyops250-linux.run
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: America's Army

Indlægaf soundpartner » 30. maj 2009, 03:20

christian.arvai skrev:Det forstår jeg så ikke, jeg har hjulpet soundpartner og testet den beskrivelse som han har givet og jeg fik spillet installeret.

Men så kan vi prøve med dette, du har jo allerede downloadet filen "armyops250-linux.run ", gå ind i din hjemmemappe og opret en mappe som du kalder for "spil", flyt
derefter "armyops250-linux.run" ind i "spil".

Derefter skal du kører denne kommando i terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo chmod 777 ~/spil && sudo ~/spil/armyops250-linux.run

der mangler du lige et -R for også at få filerne i mappen spil med...

hvis det stadig driller så kan du evt fange mig på irc i morgen.
https://ubuntudanmark.dk/chat så skal vi nok finde ud af hvad der sker...
Som sagt så fik jeg det til at virke fint på min EEE som har ret ringe specs, samt på min toshiba. når jeg fik det til at køre der så vil jeg nærmest vove at påstå at det kan køre hvor som helst. Der kan dog (som det var på min eee) mangle nogle forskellige pakker som burde vare installeret i forvejen.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: America's Army

Indlægaf Christian.Arvai » 30. maj 2009, 09:12

Hmmm hvor præcist ville du have et -R ind i kommandoen ? , jeg har lige lave en ny mappe (spil) med filen i og install starter her også ved kørsel af:

Kode: Vælg alt

sudo chmod 777 ~/spil && sudo ~/spil/armyops250-linux.run


btw.... jeg forstår ikke hvorfor at den lange kommando som du lavede, ikke virker for Pater puff, den har jeg også haft afprøvet med positive resultater.


Men hvis intet andet hjælper er her en ny metode:

Placer armyops250-linux.run direkte i hjemmemappen, højreklik på filen og vælg rettigheder og marker i "tillad kørsel af filen som et program", gå derefter ind i terminalen og start install med denne kommando:

Kode: Vælg alt

sudo ~/armyops250-linux.run





PS: HVor mange herinde er friske på at samles online og spille armyops ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

Re: America's Army

Indlægaf Pater puff » 2. jun 2009, 16:16

jeg giver op for nu, og prøver igen senere.
Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: America's Army

Indlægaf Christian.Arvai » 2. jun 2009, 16:24

Pater puff skrev:jeg giver op for nu, og prøver igen senere.

Er spillet i det hele taget blevet installeret inde i :filsystem/usr/local/games ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: America's Army

Indlægaf soundpartner » 2. jun 2009, 17:28

Og så fandt vi ud af at siden man downloader fra bruger dynamiske links og derfor ikke bare kan gøres nemt. men jeg har samlet det hele i en komando som kan fyres af i terminalen... denne komando henter filen fra min server, laver den eksekverbar og kører installeren.

Kode: Vælg alt

mkdir army && cd army && wget http://soundpartner.linux.dk/army/armyops250-linux.run && sudo chmod 777 armyops250-linux.run && sudo ./armyops250-linux.run


efter at filen er downloadet og kører (den er stor så det kan tage lang tid) så beder den om dit sudo password. dette er dit normale password. HUSK at du ikke kan se nogen reaktion i terminalen når du indtaster dit password. Nu kører den et integritetscheck, og efter lidt tid (her ca 3 min) så kommer der en masse blå dialogbokse med spørgsmål samt en licens... jeg har bare trykket [enter] til dem alle, og installeren kører bare der ud af. installeren er lidt morsom da den kører fra 0 til 100% mange gange (nogle gange hurtigere end andre) men mon ikke det er fordi det er en progressbar for hver enkelt fil den er ved at installere. bare lad den køre der ud af.

efter ca 15 min så har installeren kørt til ende og jeg har nu under programmer>andre fået spillet op som armyops.
spillet kører på min eee (hvilket jeg ikke regnede med) jeg blev nød til at installere et par ekstra pakker som ikke var installeret, men det kører fint.
det er værd at bemærke at compis skal slås fra på min eee. på min større bærbare virker det også fint med compiz.

edit:
hvis du er til den grafiske install så gør du således.
du kligger på nedenstående link. det downloader en lille fil fra min server
http://soundpartner.linux.dk/scripts/ao.sh
derefter så højreklikker du på filen og under egenskaber (nedderst) er der en fane der hedder rettigheder. næsten nedderst på denne fane er der en lille firkantet checkbox hvor der står "tillad kørsel af filen som et program" denne sætter du et hak i og lukker så vinduet.
nu dobbeltklikker du på filen, og denne bliver eksekveret. filen skulle gerne guide dig igennem det hele.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

Re: America's Army

Indlægaf Pater puff » 5. jun 2009, 20:39

den var instaleret men kan ikke åbne den? ligger i :filsystem/usr/local/games men kan ikke åbne den/køre den lader det til.

jeg har fået lavet en kildehenvisning som vi snakkede om på chatten men kan ikke få skidtet til at fungere
Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: America's Army

Indlægaf Christian.Arvai » 5. jun 2009, 23:47

Hvis spillet er i /usr/local/games , burde /usr/local/games/armyops/armyops virke til genvejen (men det er den som du prøver nu).

Hvad mener du præcist med:
den var instaleret men kan ikke åbne den?

?
Jeg kan godt komme ind i mappen og finde /usr/local/games/armyops/armyops på min install og det er også den genvej som jeg selv bruger nu.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

Re: America's Army

Indlægaf Pater puff » 6. jun 2009, 01:22

jeg kan se filen men kan ikke få den til at gøre noget når jeg beder den om at køre
Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: America's Army

Indlægaf soundpartner » 6. jun 2009, 02:34

Pater puff skrev:jeg kan se filen men kan ikke få den til at gøre noget når jeg beder den om at køre

fang mig på chatten en dag for jeg havde samme problem på min eee men det er nemt at løse.
jeg skal dog bruge neget info fra dig, og det er klart nemmest over chatten.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster