installation af dangerdeep

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
honningbien
Indlæg: 59
Tilmeldt: 2. aug 2008, 17:02
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

installation af dangerdeep

Indlægaf honningbien » 11. nov 2008, 09:44

Jeg læste i en tråd her inde om et spil, der hedder dangerdeep og fik lyst til at prøve det. Men jeg kan ikke finde ud af installation.
Jeg har hentet filerne her:
http://dangerdeep.sourceforge.net/download.html

Jeg prøvede først med punktet installers og valgte "GNU/Linux (x86 & x86-64):- dangerdeep-0.3.0-linux-installer.bin" velvidende, at en bin-fil ikke er det letteste. Fandt da også hurtigt ud af, at jeg end ikke kan åbne den. Så det var spild af tid.

Så forsøgte jeg med "Debian unstable:- dangerdeep_0.3.0.1_i386.deb (Updated)" da det trods alt er en bin-fil som dermed selvudpakkende. Den bliver da også fint installeret, men så sker der bare ikke mere.

Er der nogen, der kan give mig et praj om, hvordan man gør?

Kører Ubuntu 8.10 og er newbie (som i sikkert allerede har forstået ud fra dette indlæg...)

utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: installation af dangerdeep

Indlægaf utopia » 11. nov 2008, 10:30

Hvis det er installeret korekt.
Gå i terminal, tast dangerdeep. Og spillet starter.

honningbien
Indlæg: 59
Tilmeldt: 2. aug 2008, 17:02
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

Re: installation af dangerdeep

Indlægaf honningbien » 11. nov 2008, 10:39

Jeg har allerede prøvet det gennem terminalen, men det virker ikke.
Men jeg tror slet ikke, at spillet er installeret. Bin-filen, jeg ikke kan åbne, er på næsten 70 MB, mens deb-filen kun er på et par stykker. Jeg havde forventet, at deb-filen ville sætte gang i en form for download, men intet skete.....

MenZa
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14. nov 2006, 19:44
IRC nickname: MenZa
Geografisk sted: Kolding

Re: installation af dangerdeep

Indlægaf MenZa » 11. nov 2008, 14:43

honningbien skrev:Jeg har allerede prøvet det gennem terminalen, men det virker ikke.
Men jeg tror slet ikke, at spillet er installeret. Bin-filen, jeg ikke kan åbne, er på næsten 70 MB, mens deb-filen kun er på et par stykker. Jeg havde forventet, at deb-filen ville sætte gang i en form for download, men intet skete.....


Nogle pakker er delt op, så du f.eks. har 'dangerdeep' og 'dangerdeep-data'. Det lader også til at være tilfældet med denne pakke, men jeg kan ikke umiddelbart se den på deres hjemmeside.

Du kan installere .bin-filen ved at hente den, og så sætte +x-tilladelse på den, så den kan eksekveres:

Kode: Vælg alt

chmod +x dangerdeep-0.3.0-linux-installer.bin


...og derefter køre installationen som sudo-bruger:

Kode: Vælg alt

sudo ./dangerdeep-0.3.0-linux-installer.bin


Det installerer fint her. Bare lad stien stå; den installerer den i /usr/share/games. Derefter kan spillet køres med dangerdeep.
Lasse Havelund :: Launchpad :: Wiki
Registreret Linux-bruger nr. #404444 :: Registreret Ubuntu-bruger nr. #330

honningbien
Indlæg: 59
Tilmeldt: 2. aug 2008, 17:02
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

Re: installation af dangerdeep

Indlægaf honningbien » 11. nov 2008, 17:01

Fedt. Så lykkedes det faktisk. Tak for hjælpen...

Jeg har et problem med bogstaverne, der ser temmelig mærkelige ud. Skyldes det måske manglende fonte?

MenZa
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14. nov 2006, 19:44
IRC nickname: MenZa
Geografisk sted: Kolding

Re: installation af dangerdeep

Indlægaf MenZa » 12. nov 2008, 01:01

honningbien skrev:Fedt. Så lykkedes det faktisk. Tak for hjælpen...

Jeg har et problem med bogstaverne, der ser temmelig mærkelige ud. Skyldes det måske manglende fonte?


Formentlig--jeg har kun haft det startet op ganske hurtigt, men det så fint ud, umiddelbart.
Lasse Havelund :: Launchpad :: Wiki

Registreret Linux-bruger nr. #404444 :: Registreret Ubuntu-bruger nr. #330

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster