steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf AJenbo » 27. aug 2015, 01:17

Det er lidt forvirende når du skriver hele dit indlæg som om det er et citat af mig, du må lige prøve om ikke du kan få styr på hvordan man bruger quote-tagget.

Det var kun ved den sidste kommando du ikke skulle gøre noget, og så kun hvis den forrige ikke løste det.

Jeg tror problemet lidt er at du køre 14.04.3 som er en hybrid mellem 14.04 og 15.04, pakkerne du skal have heder der for i stedet -lts-vivid til sidst.

Følgende burde installere det du skal bruge, så må vi blot håbe at Steam opdager der korrekt.

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install libgl1-mesa-glx-lts-vivid:i386 libgl1-mesa-dri-lts-vivid:i386


Bemærk at 14.04.3 også kun har 9 månders support på kernen og drivere og der for skal du lave en opgradering af disse komponenter når denne udløber. Det er dog ikke helt lige så stor en omgang som med en fuld opgradering til eks. 15.10.

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf februardrengen » 27. aug 2015, 11:52

AJenbo skrev:Det er lidt forvirende når du skriver hele dit indlæg som om det er et citat af mig, du må lige prøve om ikke du kan få styr på hvordan man bruger quote-tagget.


Ja jeg indrømmer blankt at jeg ikk lige har gennemskuet hvordan det virker... forsøger at rette op :-)

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf februardrengen » 27. aug 2015, 11:57

Det var kun ved den sidste kommando du ikke skulle gøre noget, og så kun hvis den forrige ikke løste det.


Ok, det gav nu heller ikke noget..

Kode: Vælg alt

Ingen pakker vil blive installeret, opgraderet eller afinstalleret.
0 pakker opgraderet, 0 nyinstalleret, 0 til afinstallering og 0 ikke opgraderet.
Skal hente 0 B arkiver. Efter udpakning vil 0 B blive brugt.

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf februardrengen » 27. aug 2015, 12:04

Jeg tror problemet lidt er at du køre 14.04.3 som er en hybrid mellem 14.04 og 15.04, pakkerne du skal have heder der for i stedet -lts-vivid til sidst.


Følgende burde installere det du skal bruge, så må vi blot håbe at Steam opdager der korrekt.

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install libgl1-mesa-glx-lts-vivid:i386 libgl1-mesa-dri-lts-vivid:i386



Kode: Vælg alt

tommy@tommy-MS-7817:~$ sudo aptitude full-upgrade
Ingen pakker vil blive installeret, opgraderet eller afinstalleret.
0 pakker opgraderet, 0 nyinstalleret, 0 til afinstallering og 0 ikke opgraderet.
Skal hente 0 B arkiver. Efter udpakning vil 0 B blive brugt.
tommy@tommy-MS-7817:~$


der skete ikke så meget, og jeg tjekkede alligevel om det sku ha gjort nogen forskel med spillet.. det gjorde det ikke.

Kunne det være en ide at af-og-geninstallere steam klienten ?

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf februardrengen » 27. aug 2015, 12:11

Hva f... (sorry).. har lige tjekket i Ubuntu software center og der kender den ikke til nogen steam klient, men derimod en steam-launcher..
har jeg af uvidenhed evt misset at installere selve klinten (hvis der altså er forskel på klient og launcher?) For så er det vel der problemet ligger... :?:

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf AJenbo » 27. aug 2015, 16:35

februardrengen skrev:Følgende burde installere det du skal bruge, så må vi blot håbe at Steam opdager der korrekt.

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install libgl1-mesa-glx-lts-vivid:i386 libgl1-mesa-dri-lts-vivid:i386



Kode: Vælg alt

tommy@tommy-MS-7817:~$ sudo aptitude full-upgrade
Ingen pakker vil blive installeret, opgraderet eller afinstalleret.
0 pakker opgraderet, 0 nyinstalleret, 0 til afinstallering og 0 ikke opgraderet.
Skal hente 0 B arkiver. Efter udpakning vil 0 B blive brugt.
tommy@tommy-MS-7817:~$


der skete ikke så meget, og jeg tjekkede alligevel om det sku ha gjort nogen forskel med spillet.. det gjorde det ikke.

Kunne det være en ide at af-og-geninstallere steam klienten ?


Nu citere du den sidste løsning, men den bid fra din terminal du viser er fra en af de forrige, har du kørt den som installere -lts-vivid pakkerne?

Nej, det har ingen betydning hvordan du har installeret Steam, køre det er det fint, problemet ser desuden ud til at være et bestemt spil og ikke med Steam som sådan.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf AJenbo » 27. aug 2015, 16:44

februardrengen skrev:
AJenbo skrev:Det er lidt forvirende når du skriver hele dit indlæg som om det er et citat af mig, du må lige prøve om ikke du kan få styr på hvordan man bruger quote-tagget.


Ja jeg indrømmer blankt at jeg ikk lige har gennemskuet hvordan det virker... forsøger at rette op :-)


Det er egentlig ikke så svært der skal være et (quote) i starten af den citerede tekst, og så en (/quote) i slutningen, hvis du sø ønsker at skrive et svar i midten skal du først afslutte det kørende citat med (/quote) og så starte det igen efter din tekst med (quote).
Man kan også skrive hvem det er der citeres, det gøres med (quote="navnet") frem for blot (quote) i starten af indlæget, det vil du kunne se når du trykker på knappen "Citér" ved en anden persons indlæg.
Bemærk at jeg skriver med () frem for [] her i eksemplet da forummet ellers ville begynde at lave en masse citat bokse i mit indlæg. For at se et rigtig eksempel kunne du eventuelt trykke rediger på et af dine indlæg hvor jeg har rettet det for dig.

En anden måde at gøre det på, kunne være hvor du kopiere teksten rent ind, som du har gjort i dine seneste indlæg, og så markere den citerede tekst i tekst feltet og trykker på knappen "Quote", så vi der automatisk blive sat de rigtige tegn i starten og slutningen af den markerede tekst.

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf februardrengen » 27. aug 2015, 19:35

Nu citere du den sidste løsning, men den bid fra din terminal du viser er fra en af de forrige, har du kørt den som installere -lts-vivid pakkerne?


du får lige history fra min terminal.. Mit snart 60-årige hoved kan ikk lige gennemskue det selv...


"64 sudo apt-get install libgl1-mesa-dri:i386 libgl1-mesa-glx:i386
65 sudo apt-get install unity-control-center libcheese-gtk23 libcheese7
66 sudo apt-get install libc6:i386
67 sudo apt-get install libglapi-mesa:i386
68 sudo apt-get update; sudo apt-get install aptitude; sudo aptitude safe-upgrade
69 sudo aptitude install libgl1-mesa-dri:i386, libgl1-mesa-glx:i386
70 sudo apt-get update
71 sudo aptitude install libgl1-mesa-dri:i386, libgl1-mesa-glx:i386
72 sudo aptitude full-upgrade
73 sudo apt-get install libgl1-mesa-glx-lts-vivid:i386 libgl1-mesa-dri-lts-vivid:i386
74 exit
75 history
76 sudo aptitude install libgl1-mesa-dri:i386, libgl1-mesa-glx:i386
77 sudo aptitude full-upgrade
78 history
tommy@tommy-MS-7817:~$ "

" 17 lspci -nn | grep VGA
18 sudo lshw -c display && ubuntu-drivers devices
19 sudo apt-get update
20 sudo apt-get upgrade
21 exit
22 sudo apt-get update
23 exit
24 sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade -y
25 sudo apt-get update
26 sudo apt-get install libgl1-mesa-glx-lts-utopic:i386
27 sudo apt-get install libc6:i386 libgl1-mesa-dri-lts-utopic:i386 libgl1-mesa-glx-lts-utopic:i386
28 sudo apt-get update
29 exit
30 sudo apt-get install libc6:i386 libgl1-mesa-dri-lts-utopic:i386 libgl1-mesa-glx-lts-utopic:i386
31 exit
32 sudo apt-get install libc6:i386 libgl1-mesa-dri-lts-utopic:i386 libgl1-mesa-glx-lts-utopic:i386
33 exit
34 sudo apt-get install libxrandr2:i386 libglu1-mesa:i386 libxcursor1:i386
35 sudo apt-get update
36 exit
37 sudo apt-get install ia32-libs
38 sudo apt-get install lib32z1 lib32ncurses5 lib32bz2-1.0
39 sudo apt-get update
40 exit
41 sudo apt-get update
42 exit
43 sudo apt-get install lib32z1 lib32ncurses5 lib32bz2-1.0
44 sudo apt-get update
45 sudo apt-get update -f
46 sudo apt-get upgrade
47 exit
48 sudo apt-get install -f
49 exit"

HVIS jeg har lavet noget forkert vil du så ikke lige være så flink og rette det for mig således jeg nøjes med klippe/klistre...

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf februardrengen » 27. aug 2015, 19:50

Nej, det har ingen betydning hvordan du har installeret Steam, køre det er det fint, problemet ser desuden ud til at være et bestemt spil og ikke med Steam som sådan.



Lige en rettelse .. har nu haft til at installere lidt flere spil.. og bla Terraria vil heller ikke starte op.. lige nu ser det - for mit ukyndige øje - ud til at det er de "fysisk" små/mindre spil der vil starte og de store ikke..
Jeg har dog lige indtil formatering og installation kunnet spille "7 Days to die" uden problemer med absolut samme hardware konfiguration.. og det var jo den jeg egentlig henvendte mig for oprindeligt (pokkers godt spil, jeg får bare bank hele tiden :) )

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf AJenbo » 27. aug 2015, 20:21

Jeg er ikke sikker på hvad det er for noget fra terminalen du lige har indsat, men det kunne godt ligne din historik. Det viser så ikke hvad resultatet var af at køre kommandoerne.

Så prøv lige at køre:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install libgl1-mesa-glx-lts-vivid:i386 libgl1-mesa-dri-lts-vivid:i386


Hvis ikke det virker så vil jeg forslå du installere Ubuntu 14.04, 14.04.1 eller 15.04.
(Det er også muligt det kan løses ved at nedgradere kernen og grafiksystemet i 14.04.3, men det er jeg ikke lige i gear til at guide dig i gennem)

februardrengen
Indlæg: 69
Tilmeldt: 8. nov 2014, 16:55

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf februardrengen » 27. aug 2015, 21:12

AJenbo skrev:Jeg er ikke sikker på hvad det er for noget fra terminalen du lige har indsat, men det kunne godt ligne din historik. Det viser så ikke hvad resultatet var af at køre kommandoerne.

Så prøv lige at køre:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install libgl1-mesa-glx-lts-vivid:i386 libgl1-mesa-dri-lts-vivid:i386


Hvis ikke det virker så vil jeg forslå du installere Ubuntu 14.04, 14.04.1 eller 15.04.
(Det er også muligt det kan løses ved at nedgradere kernen og grafiksystemet i 14.04.3, men det er jeg ikke lige i gear til at guide dig i gennem)



[sudo] password for tommy:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
libgl1-mesa-dri-lts-vivid:i386 er i forvejen den nyeste version.
libgl1-mesa-glx-lts-vivid:i386 er i forvejen den nyeste version.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
tommy@tommy-MS-7817:~$ "

Gav desværre ikke så meget, jeg prøver med Ubuntu 15.04 32 bit. Skriver i ny tråd hvis det også driller ;-)
Takker mange gange for stor hjælpsomhed.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: steam: uopfyldte afhængigheder/ umulig situation

Indlægaf AJenbo » 27. aug 2015, 21:31

Ok, jeg vil dog fraråde 32bit, der er spil og programmer der begynder at komme på marked som kun vil fungere med 64bit på Linux.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster