Sims 3 under Ubuntu - hvordan smartest? Emnet er løst

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
nsl
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17. apr 2014, 16:33
IRC nickname: nsl

Sims 3 under Ubuntu - hvordan smartest?

Indlægaf nsl » 20. apr 2014, 21:48

Hej.

På min hustrus computer (som i øjeblikket kører Win7) ligger en Sims 3, med næsten alle udvidelserne, som min datter har installeret.

Nu taler de om, at Sims 3 er "væltet" igen, og at det skal re-installeres. Og der har også været tale om Windows 8.1 som styresystem.
Men jeg tænker på Ubuntu 14.04 i stedet for. Men det kræver, ifølge datteren, at der kan installeres, og køres Sims 3 med udvidelserne.

Måske kunne det (jeg gætter bare) installeres, så man kan gemme en kopi af installationen, så vi bare kan (når det vælter næste gang) kopiere den oprindelige installation tilbage. Det må være nemmere end at installere vores 20-25 DVD'er igen.

Det ser ud til at kunne køre under Ubuntu, hvis jeg læser på følgende side:
http://www.maketecheasier.com/play-the-sims3-in-linux

Men er det den smarteste måde?
Jeg har set noget med VMware også? Hvis det er smartere, må jeg lige sætte mig lidt ind i emnet.

Eller er der nogle muligheder, jeg har overset?
Kender I andre noget til Sims3 under Ubuntu?

Jeg kunne jo sikkert hurtigt teste det på min egen Ubuntu computer, hvis der er nogle gode idéer ..
./nick :-)

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Sims 3 under Ubuntu - hvordan smartest?

Indlægaf Blueeyez » 20. apr 2014, 22:07

Tror ikke det kan blive meget nemmere / smartere..
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Sims 3 under Ubuntu - hvordan smartest?  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 20. apr 2014, 22:16

VMware kommer til at køre lidt langsommere og så skal stadig vedligeholde Windows som før. Driveren vil sandsynligvis heller ikke understøtte det samme niveau som maskinen ellers ville kunne køre.

Med Wine (det play on Linux brugere) vil tingende nok køre en del hurtigere, men nogle programmer er ikke kompatibel. Du slipper også for at skulle vente på at 2 systemer skal starte på maskinen. Og du behøves ikke betale licens til Microsoft.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster