Spil fra Chromium store

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Wrisberg
Indlæg: 250
Tilmeldt: 25. okt 2009, 22:10
Geografisk sted: Haslev, sjælland

Spil fra Chromium store

Indlægaf Wrisberg » 7. jan 2014, 23:12

Nu har jeg lige geninstalleret, og ved den lejlighed gået over til chromium browseren.

Der kan jeg se der er et stort udvalg af spil. Jeg fandt et CS spil, men når jeg vil starte den skal jeg installere Unity Web player.
Når jeg så trykker på link kommer jeg til en side med et valg mellem OSX og win . . . ingen ubuntu / deb ?
Den er ikke at finde i softwarecenteret ?
Jonas Wrisberg

W520

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Spil fra Chromium store

Indlægaf lath » 8. jan 2014, 17:10

Wrisberg skrev:Nu har jeg lige geninstalleret, og ved den lejlighed gået over til chromium browseren.

Der kan jeg se der er et stort udvalg af spil. Jeg fandt et CS spil, men når jeg vil starte den skal jeg installere Unity Web player.
Når jeg så trykker på link kommer jeg til en side med et valg mellem OSX og win . . . ingen ubuntu / deb ?
Den er ikke at finde i softwarecenteret ?


Der ser ud til at Unity3D ikke har support for Linux styresystemer:

Når det så er sagt ser det ud til at der er en der fået det til at virke med Wine 1.5 og windows versionen af Unity3D web player:


YouTube brugeren har nogle vigtige kommentarer, makeret med fed skrift:
Udgivet den 10/04/2013

Hi,
This is a fresh install of Ubuntu 12.10 32-bit on Virtual Box

In this video I show you what you need to do to run Unity3D on your Ubuntu.

First Install the latest Wine (1.5) version
Then download Unity.
Next install Unity and launch wine tricks.
Now you need to install dx9 and force mono instead of .net
Don't forget you need to install all Windows fonts via wine tricks !!!
Next is you need to launch regedit and add ProductId in "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\W­indowsNT\CurrentVersion\"

After this Unity should work for you on Ubuntu.

Don't forget ! Because of a bug you are not able to create new projects because of that
I created an empty one which you can download here:


https://docs.google.com/file/d/0B5ILU...

Just name it like you desire and import it as project. Then you can import your assets you need :)

Runs best in Windows XP mode on wine !!!


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster