WoW mangler secondary windows logon??? Emnet er løst

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Fjederen
Indlæg: 99
Tilmeldt: 2. nov 2009, 17:46
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf Fjederen » 28. dec 2013, 15:00

Hey peeps

Jeg har lidt liv i min gamle stationære, og skulle da lige se hvad den kunne med Ubuntu, nu hvor Windows XP udfases ..

Det problem jeg har lige nu (der kommer sikkert flere til), er at jeg kan ikke få lov at installere WoW .. Det er ellers dejligt nemt, højre klik og åbn .exe filen med Wine.. MEN, så kommer der en lille grim grå boks op og skriver:

Battle.net requires the Windows Secondary Logon service to be enabled.
Please click the error code below for instructions on enabling it.

Please click the link below for more information or contact Customer Support if the problem persists.

error code: BLZAPPBTS0000K


Nogen der har set den før og evt ved hvad jeg kan gøre ?? :)

PFT

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf lath » 28. dec 2013, 15:42

Kig på den her https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft

Der står ikke direkte noget med "secondary Windows logon", men der står at du skal lave port forwarding for nogle porte: 1119 (TCP), 1120 (TCP), 3724 (TCP og UDP), og Blizzard Downloader kræver at portnumrene 6881-6999 (TCP) er forwarded.
Er firewallen i Ubuntu aktiveret kan du starte med åbne porte der med gufw programmet, og så lave port forwarding med routeren bagefter.

Alle detaljerne står i linket så læs dem der.
Læs også winwhq linket om WoW support - linket er nederst på siden.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Fjederen
Indlæg: 99
Tilmeldt: 2. nov 2009, 17:46
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf Fjederen » 28. dec 2013, 15:56

ok side der, selvom indholdet ligner det jeg har set på 2-3 andre sider ;) .. men der står desværre ikke noget om hvordan jeg får aktiveret "Windows Seconday Logon" eller tilsvarende .. Jeg har slået fejlmeddelelsen op og fandt frem til flg fra Blizzards support side:

Battle.net cannot start because the Windows Secondary Logon Service is disabled. Secondary Logon is required to install, run, and update Blizzard programs. Enable Windows Secondary Logon Service to proceed with starting up the client.


Så spørgsmålet er mere, kan jeg aktivere noget tilsvarende i Wine?? :)

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf Ivan » 28. dec 2013, 16:06

Måske i kommentarerne på http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=28973
her tænker jeg på
"WoW not starting at all
by Stefano Silvestri on Saturday October 5th 2013, 9:26"
samt svaret
"RE: WoW not starting at all
by Yerffej Nesnej on Thursday October 17th 2013, 3:07"
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

Fjederen
Indlæg: 99
Tilmeldt: 2. nov 2009, 17:46
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf Fjederen » 28. dec 2013, 16:11

Den har jeg kigget langt efter den løsning der .. mit problem er dog at få skidtet installeret ... jeg kan ikke få installeren til at gå i gang...

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf lath » 28. dec 2013, 18:37

Den her side:
https://us.battle.net/support/en/article/enabling-windows-secondary-logon-service
... fortæller mig at "secondary windows logon" er en Windows service.

Så spørgsmålet er om wine har sådan en Windows service.
Hvis wine ikke har det, så kan du ikke installere WoW med wine, samt opdatere WoW med wine.

Jeg kan ikke finde noget om at wine har sådan en windows service, så det du kan gøre er at råkopiere din WoW installation fra windows. Opdateringer må så også foregå fra Windows.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Fjederen
Indlæg: 99
Tilmeldt: 2. nov 2009, 17:46
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf Fjederen » 28. dec 2013, 19:12

yups, har selv fundet ud af det med windows service dimsen der... det er jo noget skod .. hvorfor vil Blizzard låse brugerne til windows ?? Jeg mener der findes en native udgave til mac, men de har tilsyneladende fjernet support for linux :-/ ..

Jeg er i gang med at prøve at få samba til at køre, og så den vej rundt kopiere de ca 20 GB som WoW efterhånden fylder, jeg har desværre ikke en usb pen der er stor nok :lol:

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf lath » 28. dec 2013, 19:31

Fjederen skrev:yups, har selv fundet ud af det med windows service dimsen der... det er jo noget skod .. hvorfor vil Blizzard låse brugerne til windows ?? Jeg mener der findes en native udgave til mac, men de har tilsyneladende fjernet support for linux :-/ ..

Jeg er i gang med at prøve at få samba til at køre, og så den vej rundt kopiere de ca 20 GB som WoW efterhånden fylder, jeg har desværre ikke en usb pen der er stor nok :lol:


Jeg har set at man kan købe en USB pen med plads til 64 GB for 199,- kr, og 32 GB for 149,- kr i Kvickly.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Fjederen
Indlæg: 99
Tilmeldt: 2. nov 2009, 17:46
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: WoW mangler secondary windows logon???  Emnet er løst

Indlægaf Fjederen » 1. mar 2014, 12:13

Hovsi ... det her er lidt pinligt .. men jeg har vist glemt at markere tråden som løst :(

Anyways, problemet blev løst ved at lave en samba share og kopiere wow over den vej .. Husker jeg ikke helt forkert, måtte jeg dog lige skifte 13.10 ud med 12.04 - mener jeg det var (LTS udgaven).. For at blive gode venner med samba .. måske det også har haft indflydelse på wine? skidt pyt, det lykkedes mig at få wow til at køre, det er det vigtigste, og den kørte det væsentlig bedre end jeg havde regnet med! Meeen, der skal et kraftigere grafikkort til for at få det til at køre ordentligt, haha...

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf Klaus Rasmussen » 2. mar 2014, 11:03

Fint du blev hjulpet. Det er dog meningen du skal sætte "fluebenet" ud for det svar der hjalp dig og ikke ud for dit oprindelige indlæg.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Fjederen
Indlæg: 99
Tilmeldt: 2. nov 2009, 17:46
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf Fjederen » 21. mar 2014, 11:15

Det skal jeg nok huske til en anden gang :) .. men det var nu som sådan ikke forum'et der hjalp mig, men min egen eksperimenteren frem og tilbage .. Det er en af de fantastiske ting ved Ubuntu som jeg personligt nyder .. det at man til tider skal prøve sig lidt frem :D

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: WoW mangler secondary windows logon???

Indlægaf AJenbo » 23. mar 2014, 15:35

Hvis du markere tråden som løst er det nemmere for andre med samme problem at finde løsningen

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster