FoFiX

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
juliaarvai
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. dec 2013, 19:09

FoFiX

Indlægaf juliaarvai » 21. dec 2013, 19:22

jeg har lige downloadet FoFiX i ubuntu softwarecenter, og kan ikke tilføje sange, hvad skal man gøre for at få det til at virke???

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: FoFiX

Indlægaf AJenbo » 21. dec 2013, 20:25

Hej og velkommen til forummet.

For at programmet kan forstå hvordan instrumenterne skal spilles skal der laves nogle særlige node ark i MIDI format, samt en ini fil, selve sangen skal gemmes i OGG format. På nettet findes der forums hvor folk deler disse filer efter de har lavet dem til en given sang, eks her:
http://fretsonfire.wikidot.com/custom-songs

Hver sang skal så ligge i sin egen mappe under /usr/share/games/fretsonfire/data/songs

juliaarvai
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. dec 2013, 19:09

Re: FoFiX

Indlægaf juliaarvai » 21. dec 2013, 22:09

på samblige af de filer jeg har hentet, siger den at der er der en fejl i mid, er der noget man kan gøre ved det?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: FoFiX

Indlægaf Christian.Arvai » 21. dec 2013, 22:11

Jeg har hjulpet med at få filen ind i den rigtige mappe, men det virker ikke helt som planlagt ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: FoFiX

Indlægaf AJenbo » 21. dec 2013, 22:47

Jeg har ikke selv en konto på det forum så jeg kan desværre ikke lige teste, men hvilken fejl besked giver den?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: FoFiX

Indlægaf Christian.Arvai » 22. dec 2013, 00:39

Jeg prøver lige at kører programmet fra terminalen, så vi får mere brugbart info. Jeg gør det i morgen :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: FoFiX

Indlægaf Christian.Arvai » 13. jan 2014, 22:25

Vi behøver vist ikke at bruge mere tid på denne tråd. Julia har købt en rigtig elguitar, så hun kommer ikke til at bruge spillet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: FoFiX

Indlægaf zob » 13. jan 2014, 22:47

Det er sgu også den rigtige vej frem, hvis det man ønsker er at spille musik. Det andet kan være sjovt nok som spil, men det minder ikke om at spille musik.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: FoFiX

Indlægaf Christian.Arvai » 13. jan 2014, 22:56

Til gengæld går det ud over min nattesøvn :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: FoFiX

Indlægaf zob » 13. jan 2014, 23:20

Der er ofte en jack-udgang til hovedtelefoner på en guitarforstærker. Måske er du heldig?

Ellers har du jo muligheden for at lægge guitar-effekter på med Rakarrack, men det kræver at du sætter jack op først:
http://www.alonsoruibal.com/rakarrak-the-linux-guitar-effects-processor/
Og så er det bare at sætte hovedtelefoner i computeren.

Mht Rakarrack: Bemærk, latency er næsten uudholdeligt i denne slags programmer, så det kræver at du kan klemme den ret langt ned, uden at få xruns. Hvis du ikke kan klemme den under 20 ms, så skal du have et hurtigere system og et bedre lydkort (man kan også komme et stykke af vejen med en lowlatency kernel: linux-image-lowlatency-pae).

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: FoFiX

Indlægaf Christian.Arvai » 14. jan 2014, 07:04

Det kører så over fjernsynet, men der er også jackstik. Hun har købt Rocksmith 2014 til PS3, og en brugt elguitar af en af mine klassekammerater, som spiller i et band. Man kan sige meget om spil og indlæring, men det er ret godt lavet, og hun er hurtig til at lærer at spille på den måde, så om et par mdr lyder det sikkert så godt, at jeg ikke nænner at bede hende om at bruge høretelefoner.

Vi har fundet en Roland forstærker til en rimelig pris, men hun venter lige lidt med at købe den, så jeg bliver da ikke blæst ud af huset (endnu) ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: FoFiX

Indlægaf zob » 14. jan 2014, 18:03

Hvor gammel er hun? Måske er det hele pointen at du skal blæses ud af huset 8-)

Jeg kender ikke rocksmith, men hvis hun finder interesse for guitaren, ville mit råd være på et tidspunkt at overveje en guitarlærer (sagde klaverlæreren). Jeg siger jo ikke at hun ikke skal spille Rocksmith til hendes fingre bløder, det skal hun da selvfølgelig. Men hvis hun gerne vil lære at spille synes jeg bare... Jeg kan jo kun tale af egen erfaring men det at have lært at spille et instrument (i mit tilfælde klaver) er den bedste gave mine forældre har givet mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: FoFiX

Indlægaf AJenbo » 14. jan 2014, 18:06

Måske vi skulle lave et UbuntuDK-band, jeg kan spille blokfløjte :)

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: FoFiX

Indlægaf zob » 14. jan 2014, 18:20


AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: FoFiX

Indlægaf AJenbo » 14. jan 2014, 19:21

Åh ja hun var jo det store forbillede.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster