Unknown horizons

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Unknown horizons

Indlægaf AJenbo » 27. sep 2013, 15:49

Spillet er skrevet i Python, når det ikke startes via genvejen (det er genvejen der peger på det rigtige ikon) bruger den der for blot python ikonet, det ville være det samme hvis du fandt unknown-horizons filen og dobbelt klikkede på den.

Grunden til at spillet lukker når du lukker terminalen er at du køre spillet fra terminalen, det svare lidt til at vælge "Log ud" i den grafiske brugerflade, så lukker alle programmerne du køre også.

Hvorfor det ikke crasher når du køre det fra terminalen er næsten en gåde, kan du se om det er samme version af spillet du køre i begge tilfælde?

Køre du stadig med AMD driveren?

Om ikke andet har du da nu en måde hvor du kan køre spillet uden at det crasher.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Unknown horizons

Indlægaf lath » 27. sep 2013, 18:03

Alle programmer kører som var de sat ind i et eneste stort træ.
Hvis du så lukker terminalen ned (saver grenen hvor terminalen er over) vil alle de mindre grene (programmer) der går ud fra terminal grenen også dø.
Det er nøjagtig ligesom i et rigtigt levende træ.

Du kan forhindre at et program lukker ned hvis du bruger nohup.

I terminalen kan du skrive nohup foran programmet

Kode: Vælg alt

nohup unknown-horizons

... nu vil alle fejl meddelelser så ligge i en nohup.out fil i din hjemmemappe

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

mikkel.hamer
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. sep 2013, 22:20

Re: Unknown horizons

Indlægaf mikkel.hamer » 27. sep 2013, 23:10

Stadig samme grafikkorts driver, skal nok lige tjekke imorgen om det er den samme verion el. andet, der køres fra terminal og fra den anden opstarts måde.

M.V.H. Mikkel

mikkel.hamer
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. sep 2013, 22:20

Re: Unknown horizons

Indlægaf mikkel.hamer » 27. sep 2013, 23:16

Prøvede lige inden jeg lukker ned, kan ikke se hvordan jeg skal kunne se forskel på de to versioner (hvis der er en forskel), samme baggrund og hvad der ellers er udseendens mæssigt.
Kan ikke lige se når jeg er inde i spillet hvor jeg skulle tjekke hvilken version det er.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Unknown horizons

Indlægaf AJenbo » 27. sep 2013, 23:28

Nedet står vist nederst til højre i hoved menuen:
Billede

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Unknown horizons

Indlægaf lath » 28. sep 2013, 01:48

Jeg var lige inde på http://www.unknown-horizons.org/ og fandt det her:
FIFE Release

Our friends from FIFE released a new version (0.3.5) of their engine. It is a minor bug fix release which fixes some crashes related to Unknown Horizons, hopefully improving your game experience.

Så den bug i FIFE er spillet nok ramt af, hvis FIFEs versionsnummer er ældre end version 0.3.5

Det her link fortæller mig at for Unknown Horizons er 2013.2 den nyeste version: http://www.unknown-horizons.org/devblog/category/7/114/Releases/
Så en Alfa udgave af 2009.2 versionen må være old-gammel i den henseende.

I Ubuntu 12.10 som jeg bruger der er Unknown Horizions i en version 2012.1-dfsg1-1 og den afhænger af blandt andet python-fife-0.3.3+r3
Ubuntu 13.10 som udkommer om en måneds tid har nok den nyeste udgave af Unknown Horizions, python-fife samt FIFE.

Man kan selvfølgelig tilføje deres arkiver og så opdatere, kig her: http://www.unknown-horizons.org/download/linux/ - men det kræver også at FIFE afhængighederne opdateres, og jeg ved ikke om det sker.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Unknown horizons

Indlægaf AJenbo » 28. sep 2013, 02:39

Jeg kan se at i Ubuntu 13.10 vil det være version 2013.2
http://packages.ubuntu.com/search?keywords=unknown-horizons&searchon=names&suite=all&section=all

@Mikkel
Du skrev at du har opdateret via deres hjemmeside, hvis det betyder at du har tilføjet deres PPA ud fra instrukserne her på deres hjemmeside så vil der kun være en version på dit system da det nemlig integrere med de øvrige pakker og der for simpelt hen opdatere den installerede pakke:
http://www.unknown-horizons.org/download/linux/
Så ved mindre der er rod eller rester skulle der meget gerne kun være en version, og har du kørt opdateringshåndteringen i Ubuntu fornylig skulle den gerne have sørget for at hente version 2013.2 samt fife 0.3.5
I softwarecenteret brude du kunne se hvilken version du har installeret, og hvis det stemmer så vil jeg forslå at du indrapportere problemet til dem, så de kan se på at løse det.

mikkel.hamer
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. sep 2013, 22:20

Re: Unknown horizons

Indlægaf mikkel.hamer » 28. sep 2013, 12:16

Ok, mange tak for hjælpen begge 2, jeg har givet spillet op.
Når jeg åbnede spillet stod der ikke nogen version nederst i højre hjørne, har også kigget steder som indstillinger.
Men forsøget har da lært mig en del om linux/ubuntu, så det har mere været spændende end irreterende.
Hvordan sørger jeg for at alle delene fra spillet er slettet og hvordan tjekker jeg det er blevet slettet? Har slettet det igennem Ubuntu Softwarecenter i første omgang, vil bare være sikker på der ikke ligger andre filer eller noget fra spillet tilbage.

M.V.H. Mikkel

Redigering: tjekkede lige Softwarecenteret og der stod: "unknown-horizons 2013.2+ds1-2~ubuntu13.04.1~ppa1" under version. Håber stadig I gider hjælpe mig tjekke om det er helt slettet

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Unknown horizons

Indlægaf AJenbo » 28. sep 2013, 13:56

Det var da ærgerligt. Fik du prøvet uden AMD grafik driveren?

Var det ikke rigtig forstået at spillet virkede hvis bare du startede det fra terminalen?

Det kunne også være det ville løse problemet at nedgradere til en tidligere udgave af spillet. Og så er jeg sikker på udviklerne af spillet også gerne ville hjælpe eller høre om fejlen så de kan prøve at rette den.

Mht til fjernelsen, når du fjerner noget via software centeret fjerne det kun program filerne men ikke system konfigurationen eller dine egne data.
For at fjerne system konfigurationerne kan du bruge synaptic. I programmet skal du trykke på "Status"-knappen og der efter "Not installed (residual config)", marker de pakker du ønsker fuldstændig fjernet, højerklikke og vælge "Mark for compleat removal" og her efter trykke på Apply.
Mht til dine bruger data (gemte spil og konfigurationer) så vi de sensynligt ligge i en skjult mappe under din hjemmemappe. Åben din hjemmemappe og tryk ctrl+h. Mappen vil sandsynligvis hede ".unknown-horizons", men det er ikke givet og den kunne også ligge som en undermappe af f.eks. ".config".

mikkel.hamer
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. sep 2013, 22:20

Re: Unknown horizons

Indlægaf mikkel.hamer » 28. sep 2013, 15:45

Ok fandt ud af, at slette det helt. Problemmet med at skulle prøve med åbne driver er, at så virker HDMI sound output ikke, så det er pest eller kolera, ville nu sætte pris på jeg bare kunne bruge den åbne. Kunne godt have beholdt spillet, men har ikke den store tiltro til spil og programmer det ikke bare virker uden at jeg skal gå omveje.
Men mange tak for hjælpen, det har været lærerigt og jeg må bare vente på Football Manager 2014 udkommer gennem Steam.

M.V.H. Mikkel Hamer

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Unknown horizons

Indlægaf AJenbo » 28. sep 2013, 15:47

Om en version eller 2 skulle HDMI lyd gerne virke med den åbne driver. Faktisk er der allerede en indstilling du kan lave for at aktivere HDMI lyd med den åbne driver.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster