Wolfenstein E.T.

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf AJenbo » 18. jun 2012, 18:59

Du skal ikke gøre dig til ejer af mappen men i stedet installere med administratorrettigheder, det gøres enten ved at skrive sudo før kommandoen eller åbne gksu som er grafisk.
dangman skrev:Løste problemet ved at oprette root bruger og installere programmet derfra !

Du skal ikke oprette en root brugere det vil gå ud over sikkerheden, kør i stedet programmer der skal have administratorrettigheder via sudo eller gksu.

Her er en guide til installationen:
https://help.ubuntu.com/community/EnemyTerritory

Rigtig mange spil er blevet tilgængelige direkte fra software centeret i 12.04 så det er muligt at det ikke er nødvendigt med en guide hvis du opgradere til den version.

De fleste som forslår 10.10 frem for nyere udgaver er brugere som ikke har kunne vende sig til den nye brugerflade der blev introduceret i 11.04, den gamle blev dog først fjernet i 11.10, der er dog også kommet Gnome 3 fallback hvilket minder meget om den gamle, hvilket mange af dem overser. Men som ny bruger har du jo ikke fast sat dig på en brugerflade og så vil jeg da klart råde dig til at køre en nyere udgave som stadig har sikkerheden i orden. Skal du køre en gammel udgave så vil jeg forslå 10.04 som modtagere opdateringer frem til april næste år.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ubuntu_releases#Future_releases

Hvis du ikke kan lide standart bruger fladen i 12.04 kan du også prøve at skifte til KDE, XFCE, LXDE, Gnome 3 shell m.f.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf AJenbo » 18. jun 2012, 19:25

dangman skrev:/dev/dsp: No such file or directory

OSS lydsystemet blev fjernet fra Ubuntu i 10.10.
Der er generelt 3 løsninger.
1: Kør programmet i gennem padsp
Dette er meget let men kan resultere i forsinket lyd. Du kan prøve det ved at skrive følgende kommando i en terminal:

Kode: Vælg alt

padsp /sti/til/spillet

2: Sæt programmet til bruge et andet lydsystem, ikke alle programmer understøtter flere lyd systemer.
Det ser ud til at det er muligt at få W:ET til at køre via SDL.

3: Forsøg at installere OSS, dette er besværligt og du vil sandsynligvis ende med et system hvor de fleste programmer ingen lyd har.

dangman skrev:# yum install SDL -y

De forskellige Linux distirubitoner har forskellige pakke systemer. Ubuntu er baseret på Debian hvilket bruger apt-get til at installere .deb pakker. CentOS er baseret på Red Hat som bruger yum til at installere .rpm pakker. Der er også andre forskelle på de 2 systemtyper der gør du nok heller ikke skal forvente lige at kunne køre dvs. kommandoer direkte.

Du kan dog springe alt det vir var over og benytte den her vil jeg tro:
https://github.com/nullkey/et-sdl-sound

Kode: Vælg alt

wget -q -O - http://nullkey.ath.cx/~stuff/et-sdl-sound/et-sdl-sound.gz | gzip -d > ~/et-sdl-sound && chmod a+x ~/et-sdl-sound

Bagefter startes spillet med
et-sdl-sound som ligger i din hjemme mappe.

Da spillets motor er åben burde der dog også være en mulighed for at installere en opdateret udgave hvor disse hacks ikke er nødvendige.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf AJenbo » 18. jun 2012, 19:32

How to be me skrev:
dangman skrev:Det er sikkert Alien Arena du snakker om, har lige spillet det lidt, og det er sjovt :) Mange tak.


det jeg så hed wolf4sdl :)

Det er så det gamle Wolfenstine 3D der er lige 11 år i mellem de to spil.

dangman
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. jun 2012, 18:23

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf dangman » 20. jun 2012, 17:41

Tusind tak for hjælpen.

Jeg rodede lidt med forslagne !

Det jeg fik til at virke bedst var et-sdl-sound, lyden virker fint, men når jeg starter den op vil ET ikke acceptere min guid, den logger mig af spillet og skriver det er pga. double guid. Jeg prøvede at hente en ny via etkey.org, men det ændrede ikke noget !

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf AJenbo » 20. jun 2012, 18:05

Det ser i øvrigt ud til at udviklingen på spil koden gik istå i slutningen af 2010.

dangman
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. jun 2012, 18:23

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf dangman » 20. jun 2012, 19:27

Ja, jeg ved godt det er en dødssejler :/ men jeg tror ikke jeg er faldet over så godt et FPS som ET. Jeg elsker at man kan spille efter humør :) Vil man bare smadre så gør man det og vil man være ingenør tropper, så er man det :)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf AJenbo » 20. jun 2012, 23:58

Har du sammenlignet det med Quake ET og hvordan syndes du det er forholdsmæssigt, ved godt stilen er lidt anderledes.

dangman
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. jun 2012, 18:23

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf dangman » 24. jun 2012, 11:49

Prøvede at installere fra
http://news.softpedia.com/news/Enemy-Territory-Quake-Wars-for-Linux-68513.shtml
Jeg følger instruktionerne men ender ud i at installeren vil have jeg indsætter disken for at installere ! Nogen forslag til hvordan jeg kommer forbi den !

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf AJenbo » 24. jun 2012, 19:31

Er det demoen du prøver at installere.

dangman
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. jun 2012, 18:23

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf dangman » 24. jun 2012, 20:08

Umiddelbart ikke, der står ikke demo i filnavnet, men det er den fil jeg får ned når jeg følger linket !

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wolfenstein E.T.

Indlægaf AJenbo » 24. jun 2012, 21:52

Så skal du vel have købt spillet før du kan installere det.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster