Installation af linux-quake3 (64bit) Emnet er løst

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf NickyThomassen » 3. jun 2012, 16:40

Jeg tror det er heromkring at vi lige stopper op, og tænker lidt over tingende. Og måske lige venter en dag eller to med at kører videre med denne tråd.

Hvem der er admin, og hvem der ikke er, har ikke noget med hverken mit eller AJs svar at gøre. Vi kan sagtens tåle kritik, og udsættes jævnligt for det.

Mit indlæg var ment som en påmindelse, om at dit indlæg kunne opfattes negativt, og jeg er glad for at det ikke var meningen. Jeg kan stadig godt forstå AJ, for selvom det ikke er negativt det du skriver, så er det stadig ikke sjovt. Ganske enkelt.

Og det er jo det der kan være en udfordring når man skriver, nemlig at blive forstået som det var meningen. Jeg tror ikke at din PTS har noget med det her at gøre, nogen gange er kommunikation bare ikke nemt. Og slet ikke skreven kommunikation.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 3. jun 2012, 16:46

Ja, jeg har på ingen måder ønsket at såre nogen med mine udtalelser, så det er jeg virkelig ked af hvis det blev opfanget sådan!!

Jeg prøver ikke at finde på undskyldninger, jeg ved godt i er langt bedre til dette end jeg er, derfor bliver jeg nemt fustreret over når tingene ikke virker da i får det til at lyde simpelt og dermed får mig til at sidde og føle mig skidedum.

Jeg kan godt se du har tjek på det, så må jo gå ud fra du har ret, men sådan som jeg ser på det, så skal der mere end en bette fil til før man kan kalde det en motor, uanset om de faktisk HAR gjort det eller ej, sådan som jeg ser på det, er det den del der indeholder mest spildata der er motoren i mine øjne, som du selv skrev tidligere "Hvad vejer mest", det gør den datapakke der er størst, i mine øjne.

Det skal ikke blive en uendelig diskution, jeg ved hvordan det er at sidde og være ked over noget en anden person har skrevet på www, og derfor er jeg også i stand til at sige undskyld når jeg virkelig mener det, uden at komme med alverdens dårlige undskyldninger.

Jeg er syg, måske derfor det er så skidesvært for mig at finde rundt i alt dette, men jeg gider altså ikke finde mig i Windows bare pga. dette når det samtidig tit er de mest syge mennesker der laver de mest fantastiske ting, se f.eks computer industrien, der er mange af de store maskiner derude der faktisk er bygget af autister, netop fordi de kan noget som mange ikke kan, at de så ikke kan så meget andet, er jo ikke deres fejl.

Jeg tager din lærdom til mig og så lader jeg den ligge her, endnu engang undskyld hvis du følte jeg var efter dig AJenbo!!
Senest rettet af Spotten 3. jun 2012, 16:51, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 3. jun 2012, 16:49

TitanusEramius skrev:Jeg tror det er heromkring at vi lige stopper op, og tænker lidt over tingende. Og måske lige venter en dag eller to med at kører videre med denne tråd.

Hvem der er admin, og hvem der ikke er, har ikke noget med hverken mit eller AJs svar at gøre. Vi kan sagtens tåle kritik, og udsættes jævnligt for det.

Mit indlæg var ment som en påmindelse, om at dit indlæg kunne opfattes negativt, og jeg er glad for at det ikke var meningen. Jeg kan stadig godt forstå AJ, for selvom det ikke er negativt det du skriver, så er det stadig ikke sjovt. Ganske enkelt.

Og det er jo det der kan være en udfordring når man skriver, nemlig at blive forstået som det var meningen. Jeg tror ikke at din PTS har noget med det her at gøre, nogen gange er kommunikation bare ikke nemt. Og slet ikke skreven kommunikation.


Jeg kunne ikke være mere enig, ikke at tråden skal stoppe her, fordi sidder der nogen med noget i klemme, skal man også kunne snakke om tingene på en fornuftig måde.

Det har bare virket sådan, som om admin og redaktøre er lidt mere hævet end andre herinde, måske bare tilfældigt.

Ja, det fangede jeg også godt, derfor jeg også skyndte mig at skrive da jeg ikke ønsker nogen skal tro jeg er ude efter dem, slet ikke når de faktisk er så søde at sidde og hjælpe mig gang på gang, endda uden betaling! :-)

Det har du ganske ret i, det er nok deri den ligger, alle de ord der skrives, skrives de en smule "forkert", bliver det nemt opfattet som noget forkert eller negativt.

Beklager endnu engang det skulle komme hertil.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf AJenbo » 3. jun 2012, 17:28

Har stadig ikke laest de sidste par indlaeg, men en årsagt til at jeg er lidt nærtagende omkring dette emne kan være at sidste gang jeg skulle hjælpe dig med at installere quake 3 var der ikke en quake3 pakke i den Ubuntu udgave du kørte og jeg endte der for selv med at bygge motoeren, pakke den orginale, lave opstarts scripts og kombinere opdateringer i en .deb fil. I 12.04 er det blevet langt lettere at installere dat denne nu er kommet i form af ioquake3, der er den lille forskel at ioquake3 ikke kan spile på servere der kræver punk buster. Men så vidt jeg husker spiller du ikke så meget på offentlige server.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 3. jun 2012, 17:31

AJenbo skrev:Tror det er pga. den er ved at hente opdateringen, ID's FTP server er desværre ikke særlig god, hvilket også er grunden at du kan vælge en anden samt at den gemmer filen til hvis du geninstallere senere.


En sidste ting.

Du skriver her jeg kan gemme denne pointrelease, jeg kan se den lå i roots hjemmemappe.

Hvis man så skal installere det igen en dag og undgå kontakt med ID's FTP, kan man så bare smide denne fil ind i roots home og så finder den selv ud af resten?

Er ved at lave en sikkerhedsbackup nemlig, bruger BackInTime og har valgt følgende indtil videre:

Billede
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 3. jun 2012, 17:34

AJenbo skrev:Har stadig ikke laest de sidste par indlaeg, men en årsagt til at jeg er lidt nærtagende omkring dette emne kan være at sidste gang jeg skulle hjælpe dig med at installere quake 3 var der ikke en quake3 pakke i den Ubuntu udgave du kørte og jeg endte der for selv med at bygge motoeren, pakke den orginale, lave opstarts scripts og kombinere opdateringer i en .deb fil. I 12.04 er det blevet langt lettere at installere dat denne nu er kommet i form af ioquake3, der er den lille forskel at ioquake3 ikke kan spile på servere der kræver punk buster. Men så vidt jeg husker spiller du ikke så meget på offentlige server.


Ja, det er også forståeligt nok! :-) Derfor undskylder jeg igen for det jeg fik sagt, det var ikke ment som skrevet.

Jeg er superglad for alt din hjælp, og jeg ved godt du også byggede en .deb fil til mig til 10.04 LTS der gjorde det hele 1000 x nemmere end at rode med koderne for at få det til, som jeg også var meget taknemmelig for, og så vidt jeg husker, takkede jeg dig også af hele mit hjerte dengang! :-)

Aha, tænkte godt det var underligt da jeg forsøgte at gå online, den slog hele tiden punkbuster fra, så det undrede mig lidt, men nu ved jeg så hvorfor.

Jeg kunne faktisk godt bruge denne multiplayer funktion, men må leve uden hvis det kræver for meget roderi, det er lidt kedeligt i længden at man ikke lige kan tage en 1v1 online! ;-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf AJenbo » 4. jun 2012, 04:24

Spotten skrev:Jeg har ikke en bil, men ja når jeg er til cykelsmed (uddannet) tager jeg også gerne en diskution med ham da det IKKE er sikkert han gør tingene som jeg gerne vil have dem, kunden har altid ret, det er jo trods alt kunder der betaler hans løn.

Som du selv nævner betaler du jo ikke noget så her får du ikke automatisk ret :P

Spotten skrev:Men undskyld til jer allesammen for alt mit BRÆK, føler mig bare TOTALT mejet ned herinde når man siger nogen imod der sidder som redaktør eller admins.

Det er skam ikke meningen, når det ikke drejer sig om noget administrativt er vi alle lige her inde.

Spotten skrev:Jeg kan godt se du har tjek på det, så må jo gå ud fra du har ret, men sådan som jeg ser på det, så skal der mere end en bette fil til før man kan kalde det en motor, uanset om de faktisk HAR gjort det eller ej, sådan som jeg ser på det, er det den del der indeholder mest spildata der er motoren i mine øjne, som du selv skrev tidligere "Hvad vejer mest", det gør den datapakke der er størst, i mine øjne.

It eksempel gik nettop ud på at motoren ikke er den skøreste del af en samlet bil, om så den er en af de vigtigste. Hvis du ser på pakke beskrivelsen af ioquake3 vil du også se at den er beskrevet som engine/motor. Den kan desuden bruges sammen med andre spil ud fra samme installation. Jeg forstår ikke hvorfor du insistere på at kalde tingende noget andet en alle andre, det kan da kun lede til forvirring og definitionen er fastlagt forlænget. Jeg er sikker på at din cykelsmed også vil se lidt mystisk på dig hvis du begynder at kalde hjule for bremsen med det argument at det er den der udøver friktion mod asfalten.

Spotten skrev:Hvis man så skal installere det igen en dag og undgå kontakt med ID's FTP, kan man så bare smide denne fil ind i roots home og så finder den selv ud af resten?

Ja det burde virke.

Spotten skrev:
AJenbo skrev:Har stadig ikke laest de sidste par indlaeg, men en årsagt til at jeg er lidt nærtagende omkring dette emne kan være at sidste gang jeg skulle hjælpe dig med at installere quake 3 var der ikke en quake3 pakke i den Ubuntu udgave du kørte og jeg endte der for selv med at bygge motoeren, pakke den orginale, lave opstarts scripts og kombinere opdateringer i en .deb fil. I 12.04 er det blevet langt lettere at installere dat denne nu er kommet i form af ioquake3, der er den lille forskel at ioquake3 ikke kan spile på servere der kræver punk buster. Men så vidt jeg husker spiller du ikke så meget på offentlige server.


Ja, det er også forståeligt nok! :-) Derfor undskylder jeg igen for det jeg fik sagt, det var ikke ment som skrevet.

Med emne mente jeg hvad der var motor eller ej.

Spotten skrev:Jeg kunne faktisk godt bruge denne multiplayer funktion, men må leve uden hvis det kræver for meget roderi, det er lidt kedeligt i længden at man ikke lige kan tage en 1v1 online! ;-)

Du burde stadig kunne spille multiplayer, enten ved at hoste selv, eller ved kun at joine servere der ikke har punkbuster. Den opdaterede motor skulle delvist kompensere for den sikkerhed som punkbuster ellers ville have givet dig, og når man taler faktisk sikkerhed er ioquake3 mere sikker.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 4. jun 2012, 17:55

Hej igen! :)

Det er så rigtigt nok! :-D Havde jeg ikke lige tænkt på, men omvendt, man HAR jo betalt for spillet, MEN ikke for den hjælp du kom med, selvom det faktisk havde været rimeligt nok! :-)

Måske jeg skulle smide en lille donation efter jer, ikke kun pga. dette, men fordi det er så dejligt at være fri (med ubuntu) og slippe for det lort til WIndows.

Faktisk sjovt, hvis man nævner linux i andre forums, bliver man straks flamet for at være en idiot der ikke køre Windows!!

Det er nok bare mig der er overfølsom så! :) Måske pga. min PTS, ja det har jeg nævnt, og jeg nævner det IKKE for at blive behandlet anderledes, blot så folk er klar over jeg måske har misforstået det som blev skrevet eller har skrevet noget som måske kunne misforståes, for mig handler det om der er SÅ meget knald på i låget at jeg dårligt kan følge med, koncentrationsbesvær i den grad, så det går nogen gange udover det jeg skriver/læser, hvilket jeg kun kan beklage.

Ja, jeg kan godt se det nu, motoren er ikke ensbetydende med det er den største del, det kan være den mindst og stadig være ligeså vigtig, fordi uden denne, kan man jo ikke bruge data'en til en prut! :-)

Ok, så gemmer jeg denne "PR" i min backup til en anden god gang, de FTP`s er lidt sløve i det (25KB/sek) ca.

Hvad med servere MED punkbuster, er de helt umulige at få til at due? Der er jo flest spillere på de "normale" servere, de fleste køre nok med Windows går jeg ud fra?

På forhånd tak.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf AJenbo » 4. jun 2012, 19:49

Jeg vil foreslå du køre quake live istedet når du vil spille online.
Et problem med den proprietære quake 3 klient er at den er skrevet til et lydsystem der ikke længere er i ubuntu, det kan delvis emulere, oven i hatten er det også den gamle installation som med den update du ikke kunne få til at køre. Det var der for jeg ente med at lave en deb. Jeg har dog senere fundet ud af at det ikke er tilladt at ompakke den proprietære klient så det kan jeg ikke gøre igen. Jeg ville nok hellere ikke gider igennem det mas igen, så hvis du vil køre den udgave vil jeg henviser dig til at køre via wine.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 4. jun 2012, 21:32

AJenbo skrev:Jeg vil foreslå du køre quake live istedet når du vil spille online.
Et problem med den proprietære quake 3 klient er at den er skrevet til et lydsystem der ikke længere er i ubuntu, det kan delvis emulere, oven i hatten er det også den gamle installation som med den update du ikke kunne få til at køre. Det var der for jeg ente med at lave en deb. Jeg har dog senere fundet ud af at det ikke er tilladt at ompakke den proprietære klient så det kan jeg ikke gøre igen. Jeg ville nok hellere ikke gider igennem det mas igen, så hvis du vil køre den udgave vil jeg henviser dig til at køre via wine.


Quake live? Er det en funktion i mit allerede installerede spil, eller en tilføjelse jeg skal hente?

Aha, det lyder lidt trist, men det er der jo ikke så meget at gøre ved så! :-)

Jeg må leve med det som det er, synes det kører frygteligt dårligt under Whine! :-)

Men tak for svaret, er ked af jeg har gjort dig kriminel pga din hjælp sidst! :-(
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf AJenbo » 4. jun 2012, 22:45

Google er din ven: Quake Live

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installation af linux-quake3 (64bit)

Indlægaf Spotten » 4. jun 2012, 22:46

AJenbo skrev:Google er din ven: Quake Live


Aha, så blev man det klogere! :-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster