Game Drift ?? Emnet er løst

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Roadrunner
Indlæg: 67
Tilmeldt: 8. jul 2009, 20:28
Geografisk sted: Mors

Game Drift ??

Indlægaf Roadrunner » 27. okt 2011, 09:19

Hej

skulle der være nogle her der har noget erfaring med " Game Drift " http://gamedrift.org/
for det man downloader er en *.iso fil som man åbenbart skal brænde og boote fra ??
og vidioen på siden ligner noget fra WinXP med en makeover !!
så jeg er lidt lunken på om jeg skal prøve at instalerer det !!

nogle der har noget viden om det / erfaring med det ??

Flemming
Jeg syntes at jødeharpe er et MEGET overset instrument ;-)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Game Drift ??

Indlægaf AJenbo » 27. okt 2011, 13:54

Det er vist ikke noget du skal boote fra så vidt jeg kan se er det en udgave af Wine (CrossOwer) som nogle af spillene skal køres igennem, samt en form for pakke håndtering der gør du kan installere spillene direkte fra deres hjemme side. Du kan sikkert montere ISO'en direkte, eller pakke den ud med arkivhåndteringen, uden at bænde den hvis ikke du vil spilde en cd på den.

kfj1972
Indlæg: 152
Tilmeldt: 1. jun 2011, 01:37

Re: Game Drift ??

Indlægaf kfj1972 » 27. okt 2011, 19:06

Har ingen erfaring med det. Vil blot fortælle at Berlingske Tidende tidligere har haft en artikle om det:
- Dansk software gør din Linux-maskine til en spillecomputer

Roadrunner
Indlæg: 67
Tilmeldt: 8. jul 2009, 20:28
Geografisk sted: Mors

Re: Game Drift ??

Indlægaf Roadrunner » 2. nov 2011, 12:29

kfj1972 skrev:Har ingen erfaring med det. Vil blot fortælle at Berlingske Tidende tidligere har haft en artikle om det:
- Dansk software gør din Linux-maskine til en spillecomputer


det var via den artikel jeg fandt den :)

..er der slet ingen herinde der har noget erfaring med det ???

Flemming
Jeg syntes at jødeharpe er et MEGET overset instrument ;-)

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Game Drift ??  Emnet er løst

Indlægaf Toddvarg » 3. nov 2011, 16:59

Roadrunner skrev:Hej

skulle der være nogle her der har noget erfaring med " Game Drift " http://gamedrift.org/
for det man downloader er en *.iso fil som man åbenbart skal brænde og boote fra ??
og vidioen på siden ligner noget fra WinXP med en makeover !!
så jeg er lidt lunken på om jeg skal prøve at instalerer det !!

nogle der har noget viden om det / erfaring med det ??

Flemming

Jeg har ikke nogen erfaringer med den, men jeg downloadet og installerede den i virtualbox, for sjov. Udfra hvad jeg kunde se, er det en iso på samme måde som ubuntu. Den eneste forskel er at den bygger på ubuntu 10.10, og programmet crossover er allerede installeret, men kun som trial version. Tror at du skal betale efter 30 dage ? Den virket ikke så godt på virtualbox, men antager at det har noget med manglende 3d støtte. Det bedste ville være at installere den på en maskine og teste det, tror også at du kan køre den som live-cd, med det giver nok problem med grafikken.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Game Drift ??

Indlægaf AJenbo » 3. nov 2011, 17:30

Hmm det virker næsten lidt tosset at de har valgt at lave en hel distro bare for at man kan installere spil.

Roadrunner
Indlæg: 67
Tilmeldt: 8. jul 2009, 20:28
Geografisk sted: Mors

Re: Game Drift ??

Indlægaf Roadrunner » 4. nov 2011, 09:40

Toddvarg skrev:
Roadrunner skrev:Hej

skulle der være nogle her der har noget erfaring med " Game Drift " http://gamedrift.org/
for det man downloader er en *.iso fil som man åbenbart skal brænde og boote fra ??
og vidioen på siden ligner noget fra WinXP med en makeover !!
så jeg er lidt lunken på om jeg skal prøve at instalerer det !!

nogle der har noget viden om det / erfaring med det ??

Flemming

Jeg har ikke nogen erfaringer med den, men jeg downloadet og installerede den i virtualbox, for sjov. Udfra hvad jeg kunde se, er det en iso på samme måde som ubuntu. Den eneste forskel er at den bygger på ubuntu 10.10, og programmet crossover er allerede installeret, men kun som trial version. Tror at du skal betale efter 30 dage ? Den virket ikke så godt på virtualbox, men antager at det har noget med manglende 3d støtte. Det bedste ville være at installere den på en maskine og teste det, tror også at du kan køre den som live-cd, med det giver nok problem med grafikken.



det var så lige det jeg ikke ville ud i at gøre, da jeg stadig ikke er særlig stiv i Ubuntu,
men det var lidt det resultat jeg mistænkte at få,

så tusind tak fordi du gad tage dig tiden :)

jeg har så valgt at instalerer "crossover" direkte i stedet, og køre den 14 dages fri prøveperiode først for at tjekke det ud

Flemming
Jeg syntes at jødeharpe er et MEGET overset instrument ;-)

Roadrunner
Indlæg: 67
Tilmeldt: 8. jul 2009, 20:28
Geografisk sted: Mors

Re: Game Drift ??

Indlægaf Roadrunner » 4. nov 2011, 09:42

AJenbo skrev:Hmm det virker næsten lidt tosset at de har valgt at lave en hel distro bare for at man kan installere spil.



det var også derfor jeg var lidt lunken på iden, og meget overasket over det jeg fik, da jeg downloadede det ??

Flemming
Jeg syntes at jødeharpe er et MEGET overset instrument ;-)

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster