Spil på steam

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
coolkylling
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. jun 2011, 16:27

Spil på steam

Indlægaf coolkylling » 8. jun 2011, 16:43

Hej, jeg er ny linuxbruger, og jeg synes det er et rigtig godt styresystem :D . Der er bare nogle ting der irritere mig lidt, som f.eks. at det er svært at få spillene på steam til at køre ordenligt. Jeg har downloadet wine og steam, og har fået det til at køre. Men nu kommer det svære for mig. Det er at få de spil jeg har købt, til at køre ordentligt. Jeg har bare trykket på download og installer inde på steam menuen. Jeg kan da godt åbne spillene, men så snart jeg går ind i en bane fryser skærmen, og jeg bliver nød til at genstarte pc'en :| .

Er det noget med at wine selv finder spillene, eller skal man ind og lægge spillene ind under wine eller noget i den stil?

(Spillene er portal og counter-strike cz).

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Spil på steam

Indlægaf AJenbo » 8. jun 2011, 18:04

Du skal være bevist om at det ikke er sikkert at ethvert Windows program kan køre via Wine. De spil du nævner skulle der dog være en rimelig chance for at få til at køre. Man spil vil også køre en smugle ringere end de gør under Windows da Wine skal oversætte kommandoer fra Windows til Linux mens programmet køre.
Hvilket grafikkort har du og hvilken driver burger du til det?

Det kan være en god ide at starte programmerne via terminalen så man kan få en mere detaljeret fejlbesked fra dem, det gør du ved at skrive wine, efterfulgt af stien til programmet.

En anden ting der ofte hjælper er at køre med den seneste udgave af Wine, det kan du gøre ved at tilføje deres PPA via denne terminal kommando:

Kode: Vælg alt

gksu add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install wine1.3


Jeg mener også CZ kræver wine1.3-gecho.

Et godt sted at kigge for at se om et spil kan køre er WineHQ, der er også ofte skrevet hvad der skal til for at det virker.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Spil på steam

Indlægaf Artificial Intelligence » 21. jun 2011, 11:13

Du kan også prøve dig med Crossover Games og se om der er mer' held i sprøjten: http://www.codeweavers.com/products/cxgames/

Der er en Trial version du kan prøve.

De spil jeg spille igennem crossover games med steam lige for tiden er:
Company of Heroes
Dragon Age Ultimate
World in Conflict
Elven Legacy
Alien vs. Predator (nyeste version).

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Spil på steam

Indlægaf AJenbo » 21. jun 2011, 11:53

Corssover Games kan også installeres direkte fra softwarecenteret.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster