www.komogvind.dk

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
michaelad
Indlæg: 31
Tilmeldt: 3. nov 2008, 10:26
IRC nickname: michaelad

www.komogvind.dk

Indlægaf michaelad » 30. sep 2010, 16:12

hej er der nogle der spiller på komogvind.dk jeg kan ikke start spil på siden når jeg bruger ubuntu. Når jeg tester min computer på siden siger den at den er ok .....? er der nogle der har prøvet tdet

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: www.komogvind.dk

Indlægaf Christian.Arvai » 30. sep 2010, 16:30

Det lyder som et javaproblem, så prøv at geninstallere Java understøttelse med denne kommando i Programmer->Tilbehør->Terminal:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get remove --purge icedtea-6-jre-cacao icedtea6-plugin openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib && sudo apt-get install sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin && sudo update-alternatives --config java && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: www.komogvind.dk

Indlægaf Jimmyfj » 30. sep 2010, 16:37

Har du installeret "ubuntu-restricted-extras" og samtidig installeret Sun Java 6 vil Icedtea Plugin 6 lave problemer på netop komogvind.dk - Derfor skal du afinstallere Icedtea Java Plugin 6 inden du kommer til at spille på komogvind.

Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men sådan er det.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: www.komogvind.dk

Indlægaf zob » 30. sep 2010, 18:56

Hvis man, af en eller anden grund, gerne vil have dem begge installeret, burde man kunne vælge en default versionen ved at køre

Kode: Vælg alt

sudo update-alternatives --config java
Der er selvfølgelig ikke noget at bruge den kommando til, hvis du kun har en java-engine installeret.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster