Spil ødelægger skærmstørrelse af ubuntus "splash screen".

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Davidkochg
Indlæg: 11
Tilmeldt: 16. jun 2010, 20:00
IRC nickname: Devidkoch

Spil ødelægger skærmstørrelse af ubuntus "splash screen".

Indlægaf Davidkochg » 17. jun 2010, 14:06

Nu er det sket 2 gange at et spil er gået i stå, og jeg aner ikke hvordan jeg stopper full screen spil uden at slukke computeren.
Første gang den gjorde det var da jeg spillede et spil inde fra Ubuntus software database, der hedder assult cube, siden har jeg så formateret computeren, for den dårlige opløsning er ikke til at leve med. I dag var det da jeg legede med steam at et spil frøs og computeren slukkede af sig selv.
Splash skærmen er den lilla skærm hvor der står Ubuntu på i opstart og nedslukningen af computeren, og jeg gætter på det er laveste opløsning den er havnet på.
Håber der er en ordenlig vej at få rettet op på det så jeg ikke skal formatere hver gang jeg har spillet.
/David

Lucid-Lynx er blevet ganske flot.

ActionpackedPIVII
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. apr 2009, 13:18
IRC nickname: steffen

Re: Spil ødelægger skærmstørrelse af ubuntus "splash screen".

Indlægaf ActionpackedPIVII » 18. aug 2010, 10:17

Tit når der opstår mærkelige grafik problemer er det compiz som er grunden.

prøv at slå det fra, og se hvad der sker.

Ved ikk lige med steam, men gætter på du kører det igennem wine eller crossover, og der kan tit ske fejl, som er enten umulige eller pænt svære at rette på. Men tjek på winehq.org om det spil du vil spille er supportet og om der evt. skulle være nogen som har fået det til at køre på ubuntu.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster