Installerede spil (wine) virker ikke efter Emnet er løst

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Installerede spil (wine) virker ikke efter

Indlægaf Spotten » 7. jun 2010, 15:40

Hej.

Jeg har lige prøvet at starte mit spil via. wine.

Jeg har installeret systemet men mit home blev kun monteret, ikke formateret.

Deri ligger Left 4 Dead og STEAM installationen, men når jeg prøver at starte programmerne fra dets genveje, virker de ikke længere.

Jeg går ud fra at spillet har installeret ting i / også siden dette problem opstår, som jo bliver slettet idét man formatere systemet og geninstallere det.

Spørgsmålet er så bare, hvordan løses problemet?

Jeg kan ikke rigtigt fjerne dem via wine, og jeg kan ikke rigtigt bruge dem heller?

Skal jeg så bare geninstallere oveni? Mener bare jeg har prøvet det før hvor den så bare kommer til at ligge der 2 gange, og spillet ligger der jo allerede, det kan jeg se på den resterende plads på harddisken da disse spil jo fyldet godt.

På forhånd tak.

EDIT1: Kan se mappen .wine fylder 5.2GB, så spillet er derinde et sted.

http://peecee.dk/upload/view/250085

EDIT2: Det skulle blot geninstalleres, så fandt den selv ud af det! DOH!
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

Re: Installerede spil (wine) virker ikke efter (LØST)  Emnet er løst

Indlægaf tjampman » 8. jun 2010, 10:53

EDIT: Nå ja, ok Jeg overså alt hvad du skrev efter "på forhånd tak", det lyder som om du har været inde og kigge i .wine mappen.
Men du fik da i hvertfald bumpet tråden ;-)

------------------------------------------------

Jeg må indrømme at jeg ikke bruger wine så mine råd skal nok tages med et gram salt, og om ikke andet får du jo bumpet tråden ;-)

Men hvis du i din home folder får vist "hidden files" ctrl+H, kan du måske slette oplysningerne i .wine mappen som ikke stemmer overens med det du har installeret.
Prøv at se hvad der ligger gemt i mappen, og slet det som du kan se ikke er relevant.

Skulle det ikke virke, er du nødt til at søge dit system igennem, med nogen fancy aøge kommandoer i terminalen, men prøv det andet først.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Installerede spil (wine) virker ikke efter (LØST)

Indlægaf Spotten » 8. jun 2010, 13:38

tjampman skrev:EDIT: Nå ja, ok Jeg overså alt hvad du skrev efter "på forhånd tak", det lyder som om du har været inde og kigge i .wine mappen.
Men du fik da i hvertfald bumpet tråden ;-)

------------------------------------------------

Jeg må indrømme at jeg ikke bruger wine så mine råd skal nok tages med et gram salt, og om ikke andet får du jo bumpet tråden ;-)

Men hvis du i din home folder får vist "hidden files" ctrl+H, kan du måske slette oplysningerne i .wine mappen som ikke stemmer overens med det du har installeret.
Prøv at se hvad der ligger gemt i mappen, og slet det som du kan se ikke er relevant.

Skulle det ikke virke, er du nødt til at søge dit system igennem, med nogen fancy aøge kommandoer i terminalen, men prøv det andet først.


Hey! :-) Ved godt det med skjulte filer, men kunne ikke forstå hvorfor ens spil ikke virkede efter en geninstallation da de jo kun bør ligge i ens /home mappe/partition.

Jeg tror det er en sikkerhed STEAM har lavet for at undgå kopiering af spillet, det kunne virke sådan, for det krævede bare man geninstallede STEAM og L4D, så kørte det hele atter igen som før og de gamle genveje kom til at virke igen.

Jeg synes bare det er lidt rodet, som man kender fra sin Windows tid.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster