World of Warcraft og 10.54?? Emnet er løst

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Shtennek
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22. maj 2008, 18:08
Geografisk sted: Hjørring

World of Warcraft og 10.54??

Indlægaf Shtennek » 2. jun 2010, 15:47

Hey hey.

Jeg har lige installeret Ubuntu 10.54 på min maskine... Men jeg overvejer MEGET kraftigt at smide skidtet væk igen...

Jeg har prøvet i 2 dage nu, at få WoW til at virke.

Jeg kan åbne det op, så det kommer ind i Launcher'en... Når jeg så trykker play, forsvinder skærmbilledet bare, og der sker ikke mere??

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg får det til at virke??

Det er kopieret fra en harddisk, da jeg ikke gider skal til at vente 3-4 dage på alle de opdateringer der nu er dertil...

PLS HJÆLP :D

/Kenneth
Senest rettet af Shtennek 2. jun 2010, 16:21, rettet i alt 1 gang.
Mvh.

Kenneth Sørensen

Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: World of Warcraft og 10.54??

Indlægaf Rattus Norvegicus » 2. jun 2010, 16:07

Det burde fungere gennem Wine: http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=6482

Shtennek skrev:Det er kopieret fra en harddisk

Hvis du blot har kopieret filerne fra windåse over i ubuntu, så er det sikker dér problemet ligger, for det ville næppe heller virker hvis det var kopieret over på en anden windåse maskine.

Du er nok nødt til at bide i det sure æble og installere spillet fra bunden gennem Wine og eller vente de 3-4 dage på opdateringerne.
Hilsen Kenny

Shtennek
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22. maj 2008, 18:08
Geografisk sted: Hjørring

Re: World of Warcraft og 10.54??

Indlægaf Shtennek » 2. jun 2010, 16:13

WoW virker fint, kopieret fra en windåse maskine til en anden :) Det er i hvert fald sådan jeg har fået det, for at undgå alle de opdateringer (har selvfølgelig købt spillet selv også, da jeg ellers ikke kan spille)...

Så det er ikke dér problemet ligger...

Budet er ellers fint :)

Edit: Faktisk er det ikke kopieret, da det lagde på en anden harddisk end styresystemet. Og denne blev ikke formateret...
Mvh.

Kenneth Sørensen

Shtennek
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22. maj 2008, 18:08
Geografisk sted: Hjørring

Re: World of Warcraft og 10.54??  Emnet er løst

Indlægaf Shtennek » 2. jun 2010, 16:20

Så virkede det :D Jeg fandt lige en artikel på wowwiki's hjemmeside, som jeg pænt havde overset i 2 dag :P

Hvis andre skulle have problemer; http://www.wowwiki.com/World_of_Warcraf ... ty_on_Wine
Mvh.

Kenneth Sørensen

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf tuxx » 2. jun 2010, 16:40

Spørgsmål:

Hvordan kører WoW ydelsesmæssigt i Linux vs. Windows?
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

Shtennek
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22. maj 2008, 18:08
Geografisk sted: Hjørring

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf Shtennek » 2. jun 2010, 20:55

tuxx skrev:Spørgsmål:

Hvordan kører WoW ydelsesmæssigt i Linux vs. Windows?


Det skal jeg ikke kunne svare dig på, da kæresten ret akkut skulle på skadestuen, umiddelbart efter at jeg havde fået det til at virke.

Jeg skal igang med at spille lidt nu, så jeg skal nok lige komme med en update. Dog tror jeg ikke jeg vil lægge mærke til nogen forskel (med mindre det er dramatisk fald i fps) da jeg i Windåse kunne køre alt på max (inkl. fuld shadow og det hele) og have omkring 100fps.

Er der nogen der kender til et fps-måler-program til linux/ubuntu er i velkommen til at byde ind. Så skal jeg svare helt præcist på spørgsmålet :)
Mvh.

Kenneth Sørensen

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf tuxx » 2. jun 2010, 21:01

En "fornemmelse" er helt fint - hvis du oplevede det som flydende på Windows og det samme på Linux så betyder det ikke så meget for mig om du kører 80fps i Linux og 100 i Windows, eller omvendt - flydende er flydende :D

Pøj pøj med damen :shock:
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf soundpartner » 2. jun 2010, 21:14

jeg har hørt flere sige at wow faktisk kører bedre igennem wine end i windows. jeg kunne forestille mig at det især gælder maskiner som netop lige kan trække wow i windows og så kommer de på ubuntu hvor systemet jo har et lavere resourceforbrug, og derved er der flere resourcer til wow.
men jeg må sige at jeg har min ps2 og min wii og de klarer alle de spille-lyster som jeg nu måtte have
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf tuxx » 2. jun 2010, 21:56

Også her, eller dvs. ikke de to, men en PS3.

Jeg har dog flere gange haft lyst til at prøve WoW, og jeg gider ikke installere Windows for at afprøve en trial jeg måske slet ikke gider spille :D

Men jeg ved fra mig selv at hvis det ikke kører flot og flydende, så kan gameplayet være nok så genialt - jeg ER skredet :mrgreen:
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

Shtennek
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22. maj 2008, 18:08
Geografisk sted: Hjørring

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf Shtennek » 2. jun 2010, 22:04

Så har jeg lige en lille update.

Det kører fint og flydende... Men jeg KAN mærke/se forskel på. Desværre ikke i den gode retning. Jeg kan ikke sætte en finger på hvad det helt præcis er. Men der er ét eller andet.. Hmm...

Dog er det ikke noget man vil lægge mærke til, hvis man ikke har spillet før. Og det er sikkert også bare noget jeg skal vænnes til.. Så go for it :)

Ps. Tak for "held og lykke" :) Forhåbentlig blir der ikke brug for det. Men det finder vi ud af imorgen :)
Mvh.

Kenneth Sørensen

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf thj01 » 5. jun 2010, 08:44

Kører wow uden problemer. (indtil videre fra NTFS partition - som gør "luk ned" tiden længere)

Det eneste jeg skulle ændre var at installere WINE og skrive

Kode: Vælg alt

SET gxApi "opengl"


i wtf/Config.wtf

Og det kører mere stabilt på ubuntu end på windows - har ikke oplevet crashes siden jeg har skiftet. Det hele flyder lettere

Det kører hurtigere på ubuntu (opstart osv) i forhold til XP

Men det som er "anderledes" er måske at billedet er mere "grynet" - knap så skarpt men det er en fornemmelse mere end det det er konkret. For når først lord Marrowgar skal knaldes ned så er den fornemmelse ude af spillet (både talemåde og konkret :) )
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Shtennek
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22. maj 2008, 18:08
Geografisk sted: Hjørring

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf Shtennek » 6. jun 2010, 01:05

thj01 skrev:Kører wow uden problemer. (indtil videre fra NTFS partition - som gør "luk ned" tiden længere)

Det eneste jeg skulle ændre var at installere WINE og skrive

Kode: Vælg alt

SET gxApi "opengl"


i wtf/Config.wtf

Og det kører mere stabilt på ubuntu end på windows - har ikke oplevet crashes siden jeg har skiftet. Det hele flyder lettere

Det kører hurtigere på ubuntu (opstart osv) i forhold til XP

Men det som er "anderledes" er måske at billedet er mere "grynet" - knap så skarpt men det er en fornemmelse mere end det det er konkret. For når først lord Marrowgar skal knaldes ned så er den fornemmelse ude af spillet (både talemåde og konkret :) )


Jeg skulle ændre 3-5 ting, før det virkede... Efter jeg havde fået det til at virke første gang, lukkede jeg det så ned, for lige at dobbelttjekke... Det virkede fint... Men ALT undtaget tekst (?? :P) vendte på hovedet... Så jeg måtte lige i tænkebox igen. Så fandt jeg så den artikel der, og det kørte fejlfrit, og har gjort det lige siden (med undtagelse af en aften, hvor der lige pludselig begyndte at komme med masse underlige farver osv. fra steder hvor der var kraftigt farvet lys?).

Jeg ved ikke om jeg vil sige at det kører mere stabilt i Ubuntu end i Windows, da jeg ikke har oplevet nogle crash i den tid jeg har kørt Windows og WoW... Så ingen forskel der, efter jeg fik det op og kører i Ubuntu :)

Det med at det er mere grynet, er nok faktisk rigtigt. Er der evt. en forklaring på hvorfor det er sådan?? :)
Mvh.

Kenneth Sørensen

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf thj01 » 7. jun 2010, 11:07

Det er lidt underligt med det grynede.

Fordi min kæreste kører på windows vista og der er billedet nærmest for skarpt.

Det virker som om at måden billedet bliver renderet på under windows og Linux er forskelllig. Og det må have noget med driverne at gøre. Hastighedsmæssigt og ydelsesmæssigt tror jeg ikke der er den store forskel.

Personligt kan jeg bedre lide billedet på ubuntu end på Windows, da jeg synes at det bliver for "skarpt" på windows. og jeg kører dualboot, så alt er ens - pånær styresystemet.

Og bare for at gøre det endnu mere besværligt. Selve skærmen kan jo også have voldsom indflydelse på oplevelsen.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: World of Warcraft og 10.54?? LØST!!!

Indlægaf laoshi » 7. jun 2010, 12:18

Har lige flyttet tråden til vores Spil-board, da det jo ikke er en guide eller howto. Beklager at der ikke er nogen red. som har lagt mærke til fejlplaceringen tidligere - men bedre sent (nu hvor tråden er markeret som LØST) end aldrig...
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster