Stratagus

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
KajaK
Indlæg: 82
Tilmeldt: 31. mar 2009, 20:41
IRC nickname: KajaK

Stratagus

Indlægaf KajaK » 14. mar 2010, 18:19

Hej.

Nu har jeg i efterhånden længere tid forsøgt at installere stratagus uden held. Først downloadede jeg stratagus.deb og fik så at vide at jeg skulle bruge stratagus-data.deb først... da jeg så havde downloaded den, fik jeg at vide at der manglede stratagus-gl.deb, og denne fortalte så at jeg manglede stratagus-data.deb først. Forvirringen er total! Nogen der kan fortælle mig hvordan man installerer dette spil? Bruger ubuntu 8.10.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Stratagus

Indlægaf soundpartner » 14. mar 2010, 19:15

KajaK skrev:Hej.

Nu har jeg i efterhånden længere tid forsøgt at installere stratagus uden held. Først downloadede jeg stratagus.deb og fik så at vide at jeg skulle bruge stratagus-data.deb først... da jeg så havde downloaded den, fik jeg at vide at der manglede stratagus-gl.deb, og denne fortalte så at jeg manglede stratagus-data.deb først. Forvirringen er total! Nogen der kan fortælle mig hvordan man installerer dette spil? Bruger ubuntu 8.10.

det er derfor man ikke bare skal downloade debpakker og installere selv.
har du ikke et link til deres side? for lur mig om ikke de har et repository som man kan instille og så installere via synaptic, softwarecenter, aptitude eller hvordan man nu ville ønske det
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

KajaK
Indlæg: 82
Tilmeldt: 31. mar 2009, 20:41
IRC nickname: KajaK

Re: Stratagus

Indlægaf KajaK » 14. mar 2010, 19:18

http://stratagus.sourceforge.net/

Der er sådan set også en guide til hvordan man installerer på siden, men heller ikke her har jeg haft succes.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Stratagus

Indlægaf soundpartner » 14. mar 2010, 19:22

KajaK skrev:http://stratagus.sourceforge.net/

Der er sådan set også en guide til hvordan man installerer på siden, men heller ikke her har jeg haft succes.

det eneste jeg kan finde på den side er en tarball med en sourcekode der så kan kompileres.
forøvrigt ser det for mig ud til at det kun er en engine altså ikke som sådan et spil men et system der kan bruges til at lave spil... er det korrekt?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

KajaK
Indlæg: 82
Tilmeldt: 31. mar 2009, 20:41
IRC nickname: KajaK

Re: Stratagus

Indlægaf KajaK » 14. mar 2010, 19:29

Jo det er vidst også rigtigt nok... jeg er nok også bare blevet godt og grundigt forvirret. Troede man skulle installere et eller andet smart først før man så kunne installere andet. Men tak for det, tror jeg er mere oplyst nu :)

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Stratagus

Indlægaf zob » 14. mar 2010, 19:34

Du kan jo prøve at installere bos wars, hvis du gerne vil prøve et spil der kører på den engine:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install boswars

KajaK
Indlæg: 82
Tilmeldt: 31. mar 2009, 20:41
IRC nickname: KajaK

Re: Stratagus

Indlægaf KajaK » 14. mar 2010, 19:44

Super... så kan jeg jo endelig se hvad det er for noget! Tak!

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster