msi wind med UNR, kernel problematik.

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
mcstinky
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11. feb 2009, 15:33
IRC nickname: mcstinky
Geografisk sted: Thisted, Danmark

msi wind med UNR, kernel problematik.

Indlægaf mcstinky » 11. feb 2009, 15:41

Hejsa, jeg sidder med en MSI WIND U100 hvor jeg dualbooter xp home med Ubuntu Netbook Remix, pt, sidder jeg på kernel 2.6.27-9 generic, da jeg ikke tør installere den nyeste kernel jeg kender til (2.6.27-11) nu har jeg her de sidste par dage prøvet at finde lidt information hist og her om problemet*, og synes at have opsnust noget om en nyere kernel, passer dette? Og i så fald, sidder der nogle med winds, eller andre netbooks der kører UNR i øjeblikket, som har oplevet de samme problemer jeg har, og evt. ved om problemet er løst i en nyere version?

*Problemet står i, at med kernel 2.6.27-11 virkede min ethernet port ikke, jeg har prøvet at søge google utallige gange, og på et par lange nætter fandt jeg da også hvad jeg søgte efter, men efter at have læst var jeg for træt til at huske at bookmarke siderne, flot af mig. - Jeg har selvfølgeligt sidenhen prøvet igen, men synes bare ikke at kunne finde noget om det, måske mine google-skills er for dårlige... =D

Håber det er forståeligt, og på forhånd tak for hjælpen!


EDIT; ps. hvis jeg vælger at blive på min nuværende kernel (2.6.27-9) kan jeg så få problemer med program opdateringer i fremtiden, f.eks. til UNR, eller andet?

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: msi wind med UNR, kernel problematik.

Indlægaf soundpartner » 11. feb 2009, 17:51

mcstinky skrev:Hejsa, jeg sidder med en MSI WIND U100 hvor jeg dualbooter xp home med Ubuntu Netbook Remix, pt, sidder jeg på kernel 2.6.27-9 generic, da jeg ikke tør installere den nyeste kernel jeg kender til (2.6.27-11) nu har jeg her de sidste par dage prøvet at finde lidt information hist og her om problemet*, og synes at have opsnust noget om en nyere kernel, passer dette? Og i så fald, sidder der nogle med winds, eller andre netbooks der kører UNR i øjeblikket, som har oplevet de samme problemer jeg har, og evt. ved om problemet er løst i en nyere version?

*Problemet står i, at med kernel 2.6.27-11 virkede min ethernet port ikke, jeg har prøvet at søge google utallige gange, og på et par lange nætter fandt jeg da også hvad jeg søgte efter, men efter at have læst var jeg for træt til at huske at bookmarke siderne, flot af mig. - Jeg har selvfølgeligt sidenhen prøvet igen, men synes bare ikke at kunne finde noget om det, måske mine google-skills er for dårlige... =D

Håber det er forståeligt, og på forhånd tak for hjælpen!


EDIT; ps. hvis jeg vælger at blive på min nuværende kernel (2.6.27-9) kan jeg så få problemer med program opdateringer i fremtiden, f.eks. til UNR, eller andet?


for det første. der er mig bevidst ingen fare forbundet med at skifte til den nyere kernel

for det andet så burde det da være muligt at få dit net til at virke
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

mcstinky
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11. feb 2009, 15:33
IRC nickname: mcstinky
Geografisk sted: Thisted, Danmark

Re: msi wind med UNR, kernel problematik.

Indlægaf mcstinky » 11. feb 2009, 19:41

soundpartner skrev:
for det første. der er mig bevidst ingen fare forbundet med at skifte til den nyere kernel

for det andet så burde det da være muligt at få dit net til at virke

Jeg fandt tråden, der beskriver de problemer jeg har mødt, og ifølge den, er der ingen løsning.
http://start.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1017057

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: msi wind med UNR, kernel problematik.

Indlægaf soundpartner » 11. feb 2009, 20:02

mcstinky skrev:
soundpartner skrev:
for det første. der er mig bevidst ingen fare forbundet med at skifte til den nyere kernel

for det andet så burde det da være muligt at få dit net til at virke

Jeg fandt tråden, der beskriver de problemer jeg har mødt, og ifølge den, er der ingen løsning.
http://start.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1017057

det ser så ud til der er en løsning her: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/326891 det er en bug som er reporteret som samme problem
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

mcstinky
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11. feb 2009, 15:33
IRC nickname: mcstinky
Geografisk sted: Thisted, Danmark

Re: msi wind med UNR, kernel problematik.

Indlægaf mcstinky » 13. feb 2009, 14:43

Jeg hægtede mig på buggen på launchpad, og fik nogle emails i dag, der er en der har released en kernel, hvor det ser ud til at virke.

De kan findes her; http://people.ubuntu.com/~smb/bug326891/

Nu er mit spørgsmål så, hvordan installerer jeg en kernel manuelt? Og jeg vil også stadigt gerne have min gamle menu i grub til at forblive, altså med den nye kernel tilføjet selvfølgeligt =D Jeg tror måske godt jeg kan finde du af det med grub hvis jeg kigger i listen. Men hvor skal kernelen ligges, og hvordan gøres det bedst muligt?

Edit; hovsa, kan se at de er released som .deb pakker. Jeg er åbenbart ikke vågen før kaffe nr. 2 =D Jeg forsøger mig ad, og ser om det fixer problemet.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster