Installation af Broadcom wireless B43 - FOR DUMMIES

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
avminarm
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. jan 2009, 23:01

Installation af Broadcom wireless B43 - FOR DUMMIES

Indlægaf avminarm » 19. jan 2009, 18:48

Hej med henvisning til tråd: viewtopic.php?f=31&t=2892 opretter jeg hermed min første tråd på ubuntudanmark.dk.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind da jeg ikke kan få wireless til at fungere på min HP dv6652eo (DV6000 serien)!!

jeg har søgt og søgt og læst og læst - men jeg må indrømme at jeg total ny inden for Linux (og jeg mener total total ny :? ) derfor kan jeg ikke rigtig hite ud af hvordan jeg skal gøre ved alle de løsningsforslag jeg har fundet på nettet - det meste resulterer i fejlmedd og lign!

Jeg ville blive totalt glad hvis en kunne give/lave en guide for en total noob!!!

Og for at citere samsoe:
"Og med udførlig mener jeg alt, også hvad man gør med downloadede filer, og om man ska downloade til desktop, som min auto gør, og ikke noget med "at man bare gør" (hvis der kommer nogen bare, kravler jeg op på taget, og råber "Vista er verdens bedste styresystem" mod alle verdenshjørner) Altså vejledning for dummies."


pft
avminarm

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Installation af Broadcom wireless B43 - FOR DUMMIES

Indlægaf Casper Hansen » 19. jan 2009, 21:55

Hvad er det helt præcist du har problemer med mht. til guiden?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Installation af Broadcom wireless B43 - FOR DUMMIES

Indlægaf soundpartner » 19. jan 2009, 22:09

avminarm skrev:Hej med henvisning til tråd: viewtopic.php?f=31&t=2892 opretter jeg hermed min første tråd på ubuntudanmark.dk.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind da jeg ikke kan få wireless til at fungere på min HP dv6652eo (DV6000 serien)!!

jeg har søgt og søgt og læst og læst - men jeg må indrømme at jeg total ny inden for Linux (og jeg mener total total ny :? ) derfor kan jeg ikke rigtig hite ud af hvordan jeg skal gøre ved alle de løsningsforslag jeg har fundet på nettet - det meste resulterer i fejlmedd og lign!

Jeg ville blive totalt glad hvis en kunne give/lave en guide for en total noob!!!

Og for at citere samsoe:
"Og med udførlig mener jeg alt, også hvad man gør med downloadede filer, og om man ska downloade til desktop, som min auto gør, og ikke noget med "at man bare gør" (hvis der kommer nogen bare, kravler jeg op på taget, og råber "Vista er verdens bedste styresystem" mod alle verdenshjørner) Altså vejledning for dummies."


pft
avminarm


den nemme løsning er at der findes ingen nem løsning. Du kan være heldig at den simple løsning virker, men det kan lige så vel være at den ikke virker for dig. Derfor vil jeg ikke lige pt kunne lave DEN nemme guide for dummys.
men hvis du fanger mig på irc så vil jeg mene at det kan klares på en halv times tid.
grunden til at jeg siger irc er at det kræver en del forskllige koder som jeg skl have svar på løbende.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

avminarm
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. jan 2009, 23:01

Re: Installation af Broadcom wireless B43 - FOR DUMMIES

Indlægaf avminarm » 22. jan 2009, 23:21

Hej

Helt konkret er mit problem nok at jeg ikke kender noget somhelst til koderne der benyttes i ubuntu. Alrne at benytte terminalen ved jeg ikke helt hvordan man gør.

hvis jeg benytter de "koder" der står i guiderne får jeg fejlmedd. eller der sker ikke noget.

Desuden ville jeg også gerne forstå hvad det er jeg gør når jeg indtaster noget i terminalen. Jeg er virkelig total NY i linux verdenen, men ville give det et forsøg da en del jo er begejstrede for det - men det kan også bare være at jeg skal holde mig til WIN??

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Installation af Broadcom wireless B43 - FOR DUMMIES

Indlægaf Casper Hansen » 22. jan 2009, 23:47

avminarm skrev:Hej

Helt konkret er mit problem nok at jeg ikke kender noget somhelst til koderne der benyttes i ubuntu. Alrne at benytte terminalen ved jeg ikke helt hvordan man gør.

hvis jeg benytter de "koder" der står i guiderne får jeg fejlmedd. eller der sker ikke noget.

Desuden ville jeg også gerne forstå hvad det er jeg gør når jeg indtaster noget i terminalen. Jeg er virkelig total NY i linux verdenen, men ville give det et forsøg da en del jo er begejstrede for det - men det kan også bare være at jeg skal holde mig til WIN??


Du bliver nødt til at skrive, hvad der præcist står, når du skriver en givent kode ellers er det svært at hjælpe.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster