Kablet netværk

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Jakob Dreyer
Indlæg: 19
Tilmeldt: 27. dec 2008, 22:27
IRC nickname: Jakob Dreyer

Kablet netværk

Indlægaf Jakob Dreyer » 2. jan 2009, 13:58

Hejsa,

Jeg har her i forummet klaget over at Firefox var ultra langsom og at det er umuligt at gennemføre en chat med aMSN. Jeg har forsøgt med Epiphany som alternativ browser, men det er stadig sløvt og ultra langsomt. Nogle ting virker hurtigt, feks. hvis jeg taster www.google.com og søger, så finder den resultaterne ligeså hurtigt som jeg har været vant til med Explorer. Mange hjemmesider får jeg kun en menu, og ingen indhold - bare venten.
Berlingske, og Dr.dk virker fint - men ingen net tv!!! Netbank virker slet ikke.

Jeg har fulgt en guide der giver mig de nødvendige plugins - java, adobe, flash, codes osv osv!!!

Pga den ustabile forbindelse med aMSN tænker jeg at det er mit kablede netværk der er problemet.

Skal jeg nulstille min router?? Det er en tingest Fullrate har leveret for et par år siden + en trådløs SMC router så jeg kan gå på nettet med min telefons wlan.

eller er det en netværksindstilling i ubuntu der kan være gal??

Jakob

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Kablet netværk

Indlægaf sådanUBUNTU » 2. jan 2009, 14:05

Tjah... Fejlen kan være i routeren, i netkortets driver eller hardware eller i firefox.

Prøv at genstarte routeren. Sluk den - vent lidt - og tænd igen.

Det gør jeg indimellem, når min router driller. Det lyder meget som noget med internetforbindelsen/routeren.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: Kablet netværk

Indlægaf sprocket » 2. jan 2009, 14:21

hvordan er den trådløse router koblet sammen med fullrate routeren. det kan nemlig skabe problemer hvis de begge uddeler ip adresser. din trådløse router skal sættes op til kun at være switch.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

Jakob Dreyer
Indlæg: 19
Tilmeldt: 27. dec 2008, 22:27
IRC nickname: Jakob Dreyer

Re: Kablet netværk

Indlægaf Jakob Dreyer » 2. jan 2009, 22:17

Alright - det lyder plausibelt. Hvordan sætter jeg den trådløse router til kun at være switch?

Jakob

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: Kablet netværk

Indlægaf sprocket » 2. jan 2009, 23:28

http://www.tweak.dk/forum/print.php?threadid=105835

her er en guide til portforwarding. det er dog noget helt andet, men for at portforwarde kan man ikke have 2 DHCP-servere, så metoden er den samme. jeg ved ikke hvordan det foregår i din trådløse router, men ideen er at du skal slå DHCP fra i den og sætte kablet fra fullrate router i en LAN port (ikke i WAN porten)

skriv endelig hvis du er i tvivl.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster