[Løst] Netværks problemer med zyxel G-360 trådløst netværksk Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

[Løst] Netværks problemer med zyxel G-360 trådløst netværksk

Indlægaf tjampman » 31. dec 2008, 20:31

Hej

Jeg har netop installeret Ubunto 8.10, og kan som så mange andre heller ikke få mit trådløse netværkskort til at kører ordentligt.

Mit netværkskort er et ZyXel G-360 802.11g PCI

Jeg har forsøgt at køre denne kommando: sudo lswh -C network
Her får jeg oplysning om at kortet er disabled, i ubuntos hjælp hentydes der til at kortet er slukket eller deaktiveret, men kortet sidder inde i min stationære PC og mig bekendt er der ikke nogen måde jeg kan "slukke" det.

Ubuntos hjælpe funktion har foreslået at jeg installere noget der hedder ndisgtk for at anvende min Windows driver, men den pakke (ndisgtk) findes ikke i synaptik pakke håndtering.

Hvad skal jeg gøre? Jeg er en komplet Linux newbie, så jeg håber i kan hjælpe mig i små varesomme skridt :)

Venlig hilsen
Ole
Senest rettet af tjampman 20. jun 2010, 01:26, rettet i alt 1 gang.

faweb
Indlæg: 87
Tilmeldt: 22. nov 2008, 19:52
IRC nickname: fpa
Geografisk sted: Odense

Re: Netværks problemer med zyxel G-360 trådløst netværkskkort  Emnet er løst

Indlægaf faweb » 1. jan 2009, 03:52

tjampman skrev:Hej

Jeg har netop installeret Ubunto 8.10, og kan som så mange andre heller ikke få mit trådløse netværkskort til at kører ordentligt.

Mit netværkskort er et ZyXel G-360 802.11g PCI

Jeg har forsøgt at køre denne kommando: sudo lswh -C network
Her får jeg oplysning om at kortet er disabled, i ubuntos hjælp hentydes der til at kortet er slukket eller deaktiveret, men kortet sidder inde i min stationære PC og mig bekendt er der ikke nogen måde jeg kan "slukke" det.

Ubuntos hjælpe funktion har foreslået at jeg installere noget der hedder ndisgtk for at anvende min Windows driver, men den pakke (ndisgtk) findes ikke i synaptik pakke håndtering.

Hvad skal jeg gøre? Jeg er en komplet Linux newbie, så jeg håber i kan hjælpe mig i små varesomme skridt :)

Venlig hilsen
Ole


Hej Ole.

Godt nytår til Dig.
Det program Du skal installere fra synaptic hedder " ndiswrapper " installer dette program og sæt så Din windows driver cd i og kør programmet, så er Du kørende.

Venlig hilsen
Flemming
:wink:
Venlig hilsen
Flemming
Odense
Ubuntu 9,10 bruger

tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

Re: Netværks problemer med zyxel G-360 trådløst netværkskkort

Indlægaf tjampman » 1. jan 2009, 22:10

Tak for din hjælp.

Jeg fået installeret ndiswrapper, og har derefter prøvet vha. Windows wireless drivers, at konvertere min windows driver men som det kan ses på billedet får jeg en melding om at der ikke er noget configuration tool...

Hvad gør jeg nu?

Jeg har prøvet at følge denne guide
Men i punktet 3.6 bliver jeg lidt usikker, for under administration er det eneste der hedder noget med netværk, netværksværktøjer, og deri kan jeg ikke finde noget med properties (egenskaber) eller roaming.
Hvis jeg vælger mit kort (wlan0) så ser det helt dødt ud.

Når jeg kører komandoen sudo lshw -C network. Så står mit netværk stadig til at være disabled. Hele meldingen har jeg lagt op her. Er det meningen at man skal enable det? og i såfald hvordan gør man det?


Ps. hvor finder man dette forum? Det fremgår ikke i oversigten, og den eneste måde jeg kan finde det er via denne tråd under hardware: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=15&t=4883

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Netværks problemer med zyxel G-360 trådløst netværkskkort

Indlægaf Warhawk » 1. jan 2009, 22:25

tjampman skrev:Ps. hvor finder man dette forum? Det fremgår ikke i oversigten, og den eneste måde jeg kan finde det er via denne tråd under hardware: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=15&t=4883


Du kan finde det under Hardware og så et underpunkt som hedder Netværk (ligger øverst)
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

Re: Netværks problemer med zyxel G-360 trådløst netværkskkort

Indlægaf tjampman » 1. jan 2009, 23:25

Hej igen
Jeg tror det virker! :)
På trods af at jeg synes jeg genstartede flere gange, da jeg brugte ndiswrapperen, så virkede mit netværk nu, da jeg genstartede op i Ubuntu.

Tak for hjælpen, og for at I gider sidde og læse tråde her nytårsaften og dag.


Venlig hilsen
Ole

Ps. jeg vender tilbage igen når jeg løber ind i flere problemer :)

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster