Trådløs hjælp til ti tommelfingre

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
aen
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. nov 2008, 12:57

Trådløs hjælp til ti tommelfingre

Indlægaf aen » 1. dec 2008, 20:56

Hejsa
Jeg har et stort problem og nu skal jeg bruge noget hjælp fra nogen som ved noget om det.
Jeg har søgt og prøvet meget, men det er ikke rigtig lykkedes mig at få mit wlan til at virke, er der en der på forståeligt dansk kan hjælpe mig igang, sådan fra punkt 1 osv...


Har en maskine med flg.
Ubuntu 8.10
Dell vostro 1000
netkort Trådløst Dell 1395 WLAN Mini Card
Integreret controller til Broadcom 440x 10/100
ved ikke helt om det er oplysninger nok :)

Mvh
Allan

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Trådløs hjælp til ti tommelfingre

Indlægaf eitreach » 7. dec 2008, 14:05

Grundet nyt forum til netop netværk, bliver denne tråd flyttet til den nye lokalitet. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Michael
Indlæg: 59
Tilmeldt: 31. okt 2008, 12:33
Geografisk sted: Tørring

Re: Trådløs hjælp til ti tommelfingre

Indlægaf Michael » 17. dec 2008, 18:23

aen skrev:Jeg har søgt og prøvet meget, men det er ikke rigtig lykkedes mig at få mit wlan til at virke, er der en der på forståeligt dansk kan hjælpe mig igang, sådan fra punkt 1 osv...


Jeg har nøjagtige det samme behov, da den nyinstallerede Ubuntu 8.10 på datterens maskine, åbenbart ikke ved at den skal koble op med den trådløse forbindelse?! Eller også er det snarere mig som ikke ved hvordan man gør ;)

Og meget gerne en howto fra punkt 1 ;)

Michael

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Trådløs hjælp til ti tommelfingre

Indlægaf soundpartner » 17. dec 2008, 20:52

den der med at lave en guide der "bare virker" til trådløst net er ikke muligt da det kommer meget and på maskinen, hardware osv hvordan det skal sættes op.

mit bud til ALLE der læser denne tråd er følgende:
gå i terminalen (programmer >tilbehør <terminal) og skriv følgende kommando:

Kode: Vælg alt

lspci |grep net

hos mig giver den f.eks følgende:
michael@sp-eee:~$ lspci |grep net
01:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01)
03:00.0 Ethernet controller: Attansic Technology Corp. L2 100 Mbit Ethernet Adapter (rev a0)
michael@sp-eee:~$

ud fra det kan du læse hvilket wireless netkort du har (i mit eksempel er det et Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter )
søg så her på forum om du kan finde en tråd om dette kort (dit eget) og hvis ikke, så opret et nyt emne kaldet: hjælp til "navnet på dit kort" ønskes.
Hvilket i mit eksempel ville blive til en tråd med titlen: "hjælp til Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter ønskes"

på den måde får vi på sigt oprettet en nem og overskuelig base med løsninger til de forskellige trådløse netkort der er rundt omkring, og det bliver lettere al hitte rundt i

i den første post må du meget gerne skrive indholdet af gølgende to komandoer fra terminalen, da disse skal bruges for at hjælpe:

Kode: Vælg alt

lspci |grep net
ifconfig
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster