wireless acer extrem 5220

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Rethmeier
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. nov 2008, 12:00
IRC nickname: Rethmeier

wireless acer extrem 5220

Indlægaf Rethmeier » 20. nov 2008, 17:58

Hej

Det er beskrives her http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=792158 virker
såfremt du har problemer med wierless opsætning



--------------------------------------------------------------

Indlægget er blevet redigeret og flyttet til Guides og HowTo's, efter at jeg modtog følgende fra Rethmeier over pb.

MVH Christian Arvai


--------------------------------------------------------------




Se nedenfor, det fik jeg ved at spørge supporten, efter at jeg forklarede dem hvor vigtigt det var, ved at henvist til jeres forum :D (I må placere oplysningen det rette sted)



Dear customer

This issue has been escalated to me, please accept my appologies for any inconvenience caused.

we do not support Linux operating systems on this card and therefore my agents correctly did not advise you of a solution.

I have however installed this card F5d7010 V1 succesfully on ubuntu 8.10 using ndiswrapper.

The instructions on how I installed this is mentioned below, but belkin cannot asume any liability if this damages your computer or the card. therefore you should follow the below mentioned procedure at your own risk.

1) download and extract the driver only package into a folder on your linux pc from here - http://www.belkin.com/uk/support/articl ... rivers.exe

2) make sure that Ndiswrapper is installed on your pc.

3) in the extracted files you will find a bcmwl5.inf use the following command as root
ndiswrapper -i /location of the file/bcmwl5.inf

4)use the following command to see if the card is installed correctly
ndiswrapper -l
you will something like device present, driver present

5) now to bring up the wireless card use the following command
modprobe ndiswrapper

6) reboot your computer and use a network manager software to find wireless network and connect.

If this does not work , please check forums and wiki documents for ndiswrapper.

kind regards

Rashied Abdoel
Technical Support Escalations Coordinator
Belkin Ltd.
http://www.belkin.com/uk





Rethmeier

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: wireless acer extrem 5220

Indlægaf Christian.Arvai » 20. nov 2008, 18:40

hej Rethmeier :)

vi er fra Redaktør-Team´s side lidt i tvivl om placeringen af dette indlæg, hvis det er et svar til en anden bruger, så send en privat besked til mig om hvor indlægget skulle have været.
hvis det er ment som en guide, kunne vi måske friste dig med at flytte indlægget til Guides og HowTo's ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Rethmeier
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. nov 2008, 12:00
IRC nickname: Rethmeier

Re: wireless acer extrem 5220

Indlægaf Rethmeier » 20. nov 2008, 20:18

Hej Chr.

I er velkomme til ar flytte emnet, men det var såmen kun en hjælp til det bruger
der har samme problem med at få wierless til at virke.
Jeg har haft kenskab til linux i ca.10 år nu og jeg må sige det jeg oplevde for 10 år siden
med hensyn til internetforbindelse og opsætning af hardisk er det samme desvære.
Jeg har brugt 3 installationer på at få mit til at virke og da det så endelig lykkedes blev jeg så pave stolt
og mente andre ikke skulle have samme oplevelse.
Wierless virker ikke : linux svare gå på google og søg oplysninger på dit netkort?(ingen arme ingen småkager). :P

Rethmeier

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: wireless acer extrem 5220

Indlægaf Christian.Arvai » 7. dec 2008, 15:38

Grundet nyt forum til netop netværk, bliver denne tråd flyttet til den nye lokalitet. :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster