3G mobil bredbånd

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
nikolaj
Indlæg: 61
Tilmeldt: 14. aug 2007, 21:53
Geografisk sted: Nørresundby

3G mobil bredbånd

Indlægaf nikolaj » 2. apr 2008, 21:48

Download Vodafons program:
https://forge.vodafonebetavine.net/frs/download.php/76/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux_1.99.17_i386.deb
Opsæt:
Tools>Preferences
Her skal ud sætte flueben i: Use an alternative dialer profile
Profile skal sættes til: PAP

Så skal du sætte profiles op:
Tools>profiles>New profile
Profile name: 3 Danmark
Username: Vilkårligt tal
Password: Virkårligt tal
(Mit står til 3)
Preferred connection: 3G Only

Authentication mode: PAP
APN Host: bredband.tre.dk

Der skal ikke! være flueben i usestatic DNS
NB: Hvis den brokker sig første gang du connecter, så disconnecter du og connecter igen efter et par sekunder så kører det. Men dette gør den kun en gang
Senest rettet af nikolaj 2. maj 2008, 15:57, rettet i alt 2 gange.
Mvh. Nikolaj

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf eitreach » 3. apr 2008, 18:59

Jeg -elsker- Vodafone's program. Jeg skulle sætte mit modem op på en frisk installation, og det fungerede perfekt. Tilsluttede modemet (fra TDC), startede programmet, indtastede mit pin, og opsatte en standard-forbindelse med 'internet' som apn, med vilkårligt brugernavn og password - og til min rare overraskelse, har TDC nu også 3-net herude.

red: Ved du hvad - ville det ikke være rigtig smart at prøve at samle alle de konfigurationer til 3, Telia og TDC, og så smider dem i samme guide? Det ville være første gang jeg har set det i Linux-verdenen, i hvert fald.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf Wrapper » 3. apr 2008, 19:33

APN Host: bredband.tre.dk

Når jeg connecter til irc via mit 3-modem så kan jeg se at den connecter fra data.3.dk, så de der bruger vodafone-programmet, kan i ikke lige tjekke om det virker, hvis i ændrer jeres APN host...

God ide eitreach, regner selv med lige at bikse en lille guide sammen til mit setup...
Billede

Billede

nikolaj
Indlæg: 61
Tilmeldt: 14. aug 2007, 21:53
Geografisk sted: Nørresundby

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf nikolaj » 3. apr 2008, 21:19

Jeg er super glad for at i kan bruge min guide, jeg har heller ikke set andre der har fundet sådan en løsning :)

I kan også bruge:

data.tre.dk
Senest rettet af nikolaj 2. maj 2008, 15:58, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Nikolaj

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf Wrapper » 3. apr 2008, 21:39

nikolaj skrev:I kan også bruge:

data.tre.dk


Men husk nu på at domænet tre.dk ikke ejes af 3-netværket. Det har jo så tilsyneladende ikke noget at sige, men virker bare forkert at connecte til en privatejet server...
Billede



Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf eitreach » 3. apr 2008, 22:39

Wrapper skrev:
nikolaj skrev:I kan også bruge:

data.tre.dk


Men husk nu på at domænet tre.dk ikke ejes af 3-netværket. Det har jo så tilsyneladende ikke noget at sige, men virker bare forkert at connecte til en privatejet server...


Jeg fik at vide, da jeg kort var kunde hos 3, at det var det APN jeg skulle bruge, telefonisk fra en supporter.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

nikolaj
Indlæg: 61
Tilmeldt: 14. aug 2007, 21:53
Geografisk sted: Nørresundby

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf nikolaj » 4. apr 2008, 00:58

Min opsætning siger bredband.tre.dk
så går ud fra at data.tre.dk er den samme slags server, men den dur. Men du kan altid ringe og høre 3 hvad de siger til den :)
Så lige gi svaret videre til andre under guiden
Mvh. Nikolaj

nikolaj
Indlæg: 61
Tilmeldt: 14. aug 2007, 21:53
Geografisk sted: Nørresundby

-

Indlægaf nikolaj » 4. apr 2008, 20:51

-
Senest rettet af nikolaj 4. apr 2008, 21:31, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Nikolaj

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf Wrapper » 4. apr 2008, 20:54

tjek her: http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?i ... submit.y=0
Nej det domæne er ik ejet af dem, medmindre de er igang med noget undercover like. desuden har den private ejer sat domænet til salg.
Desuden tror jeg heller ik at de ansatte i deres butikker har styr på det, man ska snakke med en teknikker der har styr på det...
Billede



Billede

nikolaj
Indlæg: 61
Tilmeldt: 14. aug 2007, 21:53
Geografisk sted: Nørresundby

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf nikolaj » 4. apr 2008, 21:13

Okay det er så misinformation jeg har skrevet ned, kan du ikke slette indlæget som admin?
Jeg tænkte er der nogle der ved om man kan sende tin ind til forumet en fil, som folk kan hente, eller er der nogle af jeg der har en server jeg kan uploade en fil til.
Jeg har nemlig lavet en samling af deb pakker, dem der skal til for at få 3 modemet til at virke og vodafons program, så det er en komplet pakke. Det er lidt surt hvis folk ikke kan komme på nettet med deres maskine, når de skal installere så ville det jo være smart at smide en fil på en usbstik over i computeren og så er der internet :)
Mvh. Nikolaj

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf Wrapper » 4. apr 2008, 21:25

nikolaj skrev:Okay det er så misinformation jeg har skrevet ned, kan du ikke slette indlæget som admin?

De indlæg du selv har skrevet kan du rette og slette - så kommer jeg nemlig ik til at slette noget som ikke skal slettes ;)

nikolaj skrev:Jeg tænkte er der nogle der ved om man kan sende tin ind til forumet en fil, som folk kan hente, eller er der nogle af jeg der har en server jeg kan uploade en fil til.
Jeg har nemlig lavet en samling af deb pakker, dem der skal til for at få 3 modemet til at virke og vodafons program, så det er en komplet pakke. Det er lidt surt hvis folk ikke kan komme på nettet med deres maskine, når de skal installere så ville det jo være smart at smide en fil på en usbstik over i computeren og så er der internet :)


Der er noget med at man kan vedhæfte filer på det nye forum her, om i som almindelige brugere har tilladelse skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved dog heller ikke om disse filer bliver lagt op på vores server eller om det blot er et link til filen et andet sted på nettet. Det er op til Pihl om hvor vidt der skal ligge filer på serveren til download. Dog ved jeg at der i hostens regelsæt står at man ikke må hoste filer som sådan, dog er det nok mere ment større filer, med mange downloads. Hvilket jo ikke er tilfældet med en lille samling af .debs ;)
De steder på nettet hvor man kan hoste sine filer, kan man ofte kun få dem hostet i en begrænset periode.
Billede



Billede

JohnDoe
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:37

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf JohnDoe » 28. apr 2008, 16:05

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe.

Jeg har installeret driveren/programmet fra Vodaphone, og kan fint få connection til nettet.

Ved kørsel af route -vn konstatere jeg at default gw er forkert, og kører derfor route add default gw 10.64.64.64.
Route -vn viser nu:
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
10.64.64.64 255.255.255 0.0.0.0 UH 0 0 0 ppp0
0.0.0.0 10.64.64.64 0.0.0.0 UG 0 0 0 ppp0

Jeg burde altså nu kunne browse på nettet? Ja det kan jeg tildels også bare jeg bruger lynx. Min firefox siger den er i offline mode, og derfor ikke kan vise siden. Tilslutter jeg LAN og opdaterer siden vises den fint.

Nogen der har en ide til hvad jeg kan/skal gøre for at få tingene til at fungere?

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf Wrapper » 28. apr 2008, 16:11

Jeg har nøjagtigt samme problem (mener jeg skrev det i en anden tråd også), og kan simpelthen ik få det til at virke... Men kan så godt klare med opera hvis det nu er...
Billede



Billede

JohnDoe
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:37

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf JohnDoe » 28. apr 2008, 17:19

Det må jeg have overset, beklager.

Håbede dog at nogen kunne hjælpe med firefox, da jeg benytter en del addons som Orera ikke understøtter.

nikolaj
Indlæg: 61
Tilmeldt: 14. aug 2007, 21:53
Geografisk sted: Nørresundby

Re: 3G mobil bredbånd

Indlægaf nikolaj » 29. apr 2008, 15:19

Har i været inde og sætte jeres firefoxbrowser op?
underfanen advancerede er det noget med netværk osv. der står min til direkte forbindelse?
Mvh. Nikolaj

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster