14.04 - fjernstyring synes umuligt at få op at køre.

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Brugeravatar
Morck
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. aug 2012, 10:30

14.04 - fjernstyring synes umuligt at få op at køre.

Indlægaf Morck » 11. okt 2016, 17:16

Hej

Det er lykkedes mig tidligere og på selvsamme VPS og med samme version af ubuntu 14.04 at fjernstyre min Ubuntu server hjemmefra. Jeg har prøvet med utallige løsninger med få adgang, såsom brug af VNC-server, Remmina, ændre i dconf-editor og mere til. Det vil bare ikke lykkedes. Derudover har jeg givet adgang til at lytte og åbnet på udvalgte port (eks. 5901). Yderligere har jeg konfigureret min firewall også hos hosten. Min ssl via putty på port 22 bliver også lukket ned når jeg forsøger mig med opsætning af VNC-server Er helt blank på hvorfor det ikke vil virke og mangler input. Takker.
"We´re ugly, but we have the music" - Leonard Cohen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: 14.04 - fjernstyring synes umuligt at få op at køre.

Indlægaf AJenbo » 11. okt 2016, 17:20

Kør du et grafik miljø? Ved du om det er kørende på serveren?

Ellers ville jeg da klart forslå blot at ssh ind på maskine.

Brugeravatar
Morck
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. aug 2012, 10:30

Re: 14.04 - fjernstyring synes umuligt at få op at køre.

Indlægaf Morck » 11. okt 2016, 17:27

Hej ja skulle jeg lige til at tilføje at jeg gør. Jeg installerer ubuntu-desktop fra terminalen. Jeg har brug for det grafiske miljø, da jeg faktisk skal udstille noget derfra. Ergo vil jeg gerne se hvad jeg udstiller. Jeg har tidligere kørt med x11vnc. Brød mig ikke om det, men det virkede dog.
"We´re ugly, but we have the music" - Leonard Cohen

Brugeravatar
Morck
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. aug 2012, 10:30

Re: 14.04 - fjernstyring synes umuligt at få op at køre.

Indlægaf Morck » 24. okt 2016, 15:33

Lige som jeg troede at problemet var løst...Jeg bliver mødt af login-screen og min admin-bruger godtager ikke pass. Der sker ikke meget hvis jeg vælger gæstelogin. Og nu kører jeg faktisk 16.04, men samme problem opstår.
"We´re ugly, but we have the music" - Leonard Cohen

Brugeravatar
Morck
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. aug 2012, 10:30

Loop på loginscreen- godtager ikke login

Indlægaf Morck » 25. okt 2016, 08:25

Lige som jeg troede at problemet var løst...Jeg bliver mødt af login-screen og min admin-bruger godtager ikke pass - også selvom jeg har slået det fra i mine indstillinger. Der sker ikke meget hvis jeg vælger gæstelogin. Og nu kører jeg faktisk 16.04, men samme problem som jeg havde i 14.04. Der er installeret Ubuntu-desktop. Efter et par reboot kan lykkedes det af og til og komme ind uden login. Har en ide om at problemet kommer af at jeg installerer mit GUI. Jeg har adgang via Putty. Nogen der kan hjælpe med et godt råd til dette problem?
"We´re ugly, but we have the music" - Leonard Cohen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: 14.04 - fjernstyring synes umuligt at få op at køre.

Indlægaf AJenbo » 25. okt 2016, 17:42

Jeg har sammenlagt dit emne så det ikke bliver splittet op, jeg har ingen forslag til dig.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster