Bluetooth problemer

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Bluetooth problemer

Indlægaf Klaus Rasmussen » 22. jun 2016, 12:58

Jeg har en fil som jeg gerne vil overføre fra min HP Probook til min telefon: Samsung Galaxy S4. Jeg har aktiveret Bluetooth på telefonen og på Laptoppen, men big surprise; ingen af delene kan finde den anden. Telefonen siger "Fandt ingen Bluetooth-enheder i nærheden" og Ubuntu bliver ved med et stå og søge uden at få kontakt.

Nogen ideer til, hvordan jeg kommer videre?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Bluetooth problemer

Indlægaf AJenbo » 22. jun 2016, 18:24

Brug et USB kabel :P

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Bluetooth problemer

Indlægaf lath » 24. jun 2016, 20:13

Klaus Rasmussen skrev:Jeg har en fil som jeg gerne vil overføre fra min HP Probook til min telefon: Samsung Galaxy S4. Jeg har aktiveret Bluetooth på telefonen og på Laptoppen, men big surprise; ingen af delene kan finde den anden. Telefonen siger "Fandt ingen Bluetooth-enheder i nærheden" og Ubuntu bliver ved med et stå og søge uden at få kontakt.

Nogen ideer til, hvordan jeg kommer videre?

Afstand mellem de 2 enheder: max 10 meter.
På grund af interferens ( 2 sendere snakker på den samme frekvens) skal du måske placere de 2 BT enheder med meget kortere afstand - især hvis der er mange WiFi sendere i nærheden.

Til BT pairing skal du sætte en pin kode på den ene, og bruge pin koden på den anden: Hvis du sætter en pin kode på mobilen skal du bruge den på computeren for at forbinde dig til mobilen - modsat hvis mobilen forbinder sig til computeren.

USB 3.0 laver støj der får Bluetooth til ikke at fungere. Du kan muligvis løse det ved at bruge skærmede (=bedre) USB 3.0 kabler, eller øge afstanden fra alle USB 3.0 kabler til begge Bluetooth sendere/modtagere.

Du skal muligvis installere support for OBEX (Object Exchange Protocol) på computeren - jeg ved ikke hvilke pakker, men brug Synaptic til at søge efter dem.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Bluetooth problemer

Indlægaf Klaus Rasmussen » 26. jun 2016, 11:10

lath skrev:Du skal muligvis installere support for OBEX (Object Exchange Protocol) på computeren - jeg ved ikke hvilke pakker, men brug Synaptic til at søge efter dem.

Hjælper tilsyneladende ikke.

@ Anders: Har overført filen via USB kabel, men kan ikke se den på telefonen.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Bluetooth problemer

Indlægaf lath » 26. jun 2016, 13:21

Klaus Rasmussen skrev:
lath skrev:Du skal muligvis installere support for OBEX (Object Exchange Protocol) på computeren - jeg ved ikke hvilke pakker, men brug Synaptic til at søge efter dem.

Hjælper tilsyneladende ikke.

@ Anders: Har overført filen via USB kabel, men kan ikke se den på telefonen.


OBEX virker ikke automagisk: Du skal gøre noget aktivt for at bruge OBEX.

Det er telefon afhængigt, og jeg kan ikke huske hvordan det virker i Ubuntu, da det er meget længe siden jeg brugte det sidst.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster