Problemer med login hos microsoftonline.com og borger.dk

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Zawfish
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jun 2016, 14:49

Problemer med login hos microsoftonline.com og borger.dk

Indlægaf Zawfish » 5. jun 2016, 15:24

Hej

Jeg har fået et stort problem med login på microsoftonline.com og borger.dk. Jeg har oprettet en tråd på Ubuntuforums.org : http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2326772.
Jeg kan godt gå ind på siderne, men når jeg prøver at logge ind, sker der ikke noget, og efter et stykke tid kommer der en fejlmelding. Firefox melding: “Secure Connection Failed. The connection to the server was reset while the page was loading”. Chrome melding “This site can’t be reached.The connection was reset.”
Min forbindelse er testet med en windows computer, og her er der ingen problemer. Det er som om at min ISP har ikke vil acceptere secure connection fra Linux maskine. Jeg har fibernet fra Energi Fyn og Waoo. Problem opstod uden varsel fredag middag.

Venlig hilsen
ZF

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med login hos microsoftonline.com og borger.dk

Indlægaf AJenbo » 5. jun 2016, 16:16

Hvilken version af ubuntu og browserne bruger du?

Opstår problemet også hvis du prøver fra en gæster session?

Zawfish
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jun 2016, 14:49

Re: Problemer med login hos microsoftonline.com og borger.dk

Indlægaf Zawfish » 5. jun 2016, 17:13

Jeg har prøvet med Ubuntu 14.04 LTS og 16.04. Jeg kører 64 bit med et nyt Asus Z170 bundkort og Intel i5-6600K (Skylake).
Jeg har netop geninstalleret 14.04 og opgraderet til 16.04 og brugt de opdaterede versioner af Browserne (Firefox 46.0.1, Chrome 51.0.2704.79 (64-bit)).
Problemer er det samme hvis jeg anvender gæstelogin.

Med venlig hilsen
ZF

Zawfish
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jun 2016, 14:49

Re: Problemer med login hos microsoftonline.com og borger.dk

Indlægaf Zawfish » 7. jun 2016, 12:28

Problemet er pludselig forsvundet af sig selv. Se evt. ovennævnte tråd på ubuntuforums.org.

Med venlig hilsen
ZF

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster