Godt netværkskort?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Godt netværkskort?

Indlægaf Klaus Rasmussen » 4. apr 2015, 17:42

Siger mig intet. Det var de første jeg hentede. En masse filer, men ingen vejledning, ingen configure og ingen makefile.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

martin joergensen
Indlæg: 293
Tilmeldt: 12. maj 2014, 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Godt netværkskort?

Indlægaf martin joergensen » 4. apr 2015, 18:40

Nu er der rigtig mange faktor som spiller ind når vi snakker Wifi.

Jeg er til dagligt ude og sætte wifi op ved både privat og erhvervs kunder.

Især støj fra andre antenner er en faktor som spiller ind på ens forbindelse. Jeg bor midt by kolding, og på 2.4ghz er der inden mit område 38 Antenner som udsender wifi, det er simpelhen umuligt at bruge det fornuftig, jeg har derfor købt et access point som også kan arbejde på 5.0Ghz området hvor der kun er en anden antenne og så mig.

Husk 2.4Ghz ofte kun kan levere 144mbit (nogen gange 300) men 5.0ghz er hvor AC arbejder, så snakker vi OP TIL 1600mbit

Den store fordel ved 2.4 er først at alle bruger det idag og 2.4 rækker op til 127m alt efter kvalitet på access pointet.

5.0Ghz rækker ikke så langt men kan derimod sende store data mængder.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Godt netværkskort?

Indlægaf lath » 6. apr 2015, 20:13

martin joergensen skrev:Nu er der rigtig mange faktor som spiller ind når vi snakker Wifi.

Jeg er til dagligt ude og sætte wifi op ved både privat og erhvervs kunder.

Især støj fra andre antenner er en faktor som spiller ind på ens forbindelse. Jeg bor midt by kolding, og på 2.4ghz er der inden mit område 38 Antenner som udsender wifi, det er simpelhen umuligt at bruge det fornuftig, jeg har derfor købt et access point som også kan arbejde på 5.0Ghz området hvor der kun er en anden antenne og så mig.

Husk 2.4Ghz ofte kun kan levere 144mbit (nogen gange 300) men 5.0ghz er hvor AC arbejder, så snakker vi OP TIL 1600mbit

Den store fordel ved 2.4 er først at alle bruger det idag og 2.4 rækker op til 127m alt efter kvalitet på access pointet.

5.0Ghz rækker ikke så langt men kan derimod sende store data mængder.


@martin joergensen bringer indtil flere vigtige emner op:
  • Begge ender af kommunikationen skal kunne klare at virke på de samme frekvenser, og med den samme modulationsform.
  • På 2,4 GHz er der ofte interferens(=2 ellere flere radiosendere på den samme frekvens).
    Både for 2,4 GHz (vis du bruger det), og for 5 GHz, er mit råd at du manuelt vælger at bruge en bestemt kanal( et frekvens-område), hvor der er mindst mulig snak. Indstillingen er i routeren/access pointet.
    Brug en mobil app til at finde kanalen, f.eks. for Android: "Wifi Analyzer" fra "farproc".
  • Skift gerne til kun at bruge 5 GHz området, det giver godt nok en lavere båndbredde, men hvis der er meget interferens på 2,4 GHz delen af din WiFI forbindelse, så skal der meget sandsynligt så mange retransmissioner til at det ikke er umagen værd at bruge det frekvensområde.
  • Jernbeton og andre metalkonstruktioner er heller ikke godt for radiobølger.


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster