Windows 7 lokal netværk - fra windows Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Windows 7 lokal netværk - fra windows

Indlægaf leifjoha » 11. mar 2015, 06:40

Jeg har fået forbindelsen fra Ubuntu 14.04 til Windows PC via Windows 7 på stationær PC at virke. Jeg kan tilgå de 2 Windows PC på netværk den stationære og en bærbar. Jeg kan i Nautilus se PC'erne og derfra klikke mig ind på dem. Det krævede blot en permanent tildeling af password til PC'erne.

Men den anden vej virker det ikke.

Når jeg er i Windows 7 kan jeg ikke se Ubuntu computeren via normal Stifinder, men Total Commander viser som netværksdrev

(leif-Latitude-E6400 server (Samba, Ubuntu))\

Denne kan ikke åbnes, der meldes at jeg ikke har rettigheder til det.

Jeg går derpå over på Ubuntu Computer for at sætte disse. I Nautilus kan jeg se dels en mappe Windows Netværk dels en SMB enhed. Begge kan åbnes og viser begge de samme mappe Workgroup. Her vælges egenskaber, derpå rettigheder, men disse meldes at være ukendte og kan ikke rettes på det sted. Hvis jeg dobbeltklikker på Workgroup eller bruger "Åbne med fil" har jeg et par gange fået en fejlmelding - Intern fejl i Ubuntu 14.04 - det sædvanlige er at mit skrivebordtømmes, hvorefter jeg må genstarte..

Måske et luksusproblem al den stund jeg kan tilgå fra Ubuntu, men da der meldes om fejl i Ubuntu 14.04 får I den.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Windows 7 lokal netværk - fra windows

Indlægaf Claus Henriksen » 11. mar 2015, 06:56

Hvis du har mod på at beskrive det på engelsk tror jeg gutterne på launchpad vil blive glade for at kende fejlen.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: Windows 7 lokal netværk - fra windows

Indlægaf leifjoha » 11. mar 2015, 09:43

OK giver du mig hint om hvor launch pad er, der har jeg aldrig været - du får lige en BING version:


I've got the connection to work from Ubuntu 14.04 to Windows PC using Windows 7 on desktop PC. I can access the 2 Windows PC on the network my desktop and a laptop. I can in Nautilus view the PCs and from there click me onto them. It required in Ubuntu just a permanent allocation of the password to the PCs and a ajustment in Windows (no password free acces).

But it doesn't work the other way.

When I'm in Windows 7 I can't see Ubuntu computer via normal Explorer, but Total Commander shows a network drive/map.

(leif-Latitude E6400 server (Samba, Ubuntu)) \

This cannot be opened, the answer is that I have no rights to do it.

I then go over on the Ubuntu Computer in order to put these rights.
In Nautilus under network I can see a Windows Network folder and a SMB device. Both can be opened and shows both the same directory Workgroup. With a right click I select properties, then rights, but these are reported to be unknown and cannot be corrected. If I double click on Workgroup or used "open with file", I have a couple of times got an error message- "internal error in Ubuntu 14.04" - the usual is that my desktop is emptied, and then I have to restart the Ubuntu.

Perhaps a luxury problem all the time I can access from Ubuntu to Windows, but since there is errors in Ubuntu 14.04 you get this message.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Windows 7 lokal netværk - fra windows

Indlægaf AJenbo » 11. mar 2015, 09:54


Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: Windows 7 lokal netværk - fra windows

Indlægaf leifjoha » 11. mar 2015, 11:02

Tak Jenbo linket virker, men er umulig at bruge.

Det er den mest forvirrende instruktionsside jeg længe har læst. Jeg finder ud af/gætter at Run ordren svarer til at skrive i terminal altså Ubuntu-bug. Det virker og der åbnes en række spørgsmålssider efter hinanden. Da der ikke står noget om netværk vælger jeg på første side sidste punkt andet og bliver så afvist fordi jeg ikke kan angive pakken, der har problemet.

Jeg starter så igen og vælger Security punktet. Derpå igen et skema intet om netværk og andet punktet før til samme situation som før.

Dermed opgiver jeg at melde bug'en ind, det er ikke for almindelige brugere. Det må I gøre.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Windows 7 lokal netværk - fra windows  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 11. mar 2015, 11:41

Siden jeg ikke kan genskabe problemet kan jeg ikke indmelde det.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster