ASUS X550C WiFi forbinder ikke på batteri

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

ASUS X550C WiFi forbinder ikke på batteri

Indlægaf Vinder » 14. sep 2014, 15:46

Jeg har med noget besvær fået sat ovennævnte laptop op med dual-boot Win 8./Ubuntu 14.04. Maskinen er som udgangspunkt ikke god med Ubuntu da hverken WiFi eller touchpad virker uden krumspring. Det lykkedes mig at få WiFi til at virke ved at bruge post #8 her http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2231102, hvilket gav en fejl som er beskrevet og løst her http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2181558.

Det er ikke sikkert at ovenstående er relevant for det problem jeg søger hjælp til at løse, men det kan vel ikke afvises?

Når laptop'en startes op på batteri (uden tilsluttet strømkabel) vises de tilgængelige WiFi-netværk korrekt, men der kan ikke tilsluttes. Man bliver gentagne gange bedt om at indtaste password for netværket, men uden at der kan logges på. Med tilsluttet strømkabel logges der på med det samme.

Jeg har googlet mig til at der kan være en forbindelse til strømstyringsindstillinger, men har ikke fundet noget der kan løse mit problem. Alle de referenser jeg har fundet er forøvrigt gamle (Ubuntu 11.xx eller deromkring)
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440

martin joergensen
Indlæg: 293
Tilmeldt: 12. maj 2014, 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: ASUS X550C WiFi forbinder ikke på batteri

Indlægaf martin joergensen » 14. sep 2014, 17:17


Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Re: ASUS X550C WiFi forbinder ikke på batteri

Indlægaf Vinder » 14. sep 2014, 20:43

Hej Martin.

Tak for forslaget, men den viste side var jeg forbi i forbindelse med at få WiFi til at virke. Jeg har ikke hard-block nogen steder længere.
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster