Bruge en wifi router, der ikke er fra internet provideren? Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Bruge en wifi router, der ikke er fra internet providere

Indlægaf NickyThomassen » 25. jun 2014, 20:11

gtr skrev:Nickey, hvad du skriver om det juridiske begreb "ytringsfrihed" i DK er helt rigtigt.
Det du gør, er at du trække en juridisk term ind i analysen af et ordvalg, som jeg anvender i dette
forum. Når jeg henviste til ytringsfrihed i mit indlæg, var det ikke det juridiske begreb, jeg
refererede til. Det var et forsøg på at afgrænse, hvad jeg kan skrive i dette forum, uden påtaler,
eller censur. Når jeg skriver noget, og det bliver påtalt er det ikke censur. Men hvis det får
den effekt, at jeg fremadrettet vil undgå påtaler, og derfor ikke skriver, hvad jeg ellers ville have
skrevet, har det en censurlignende effekt ...

Tak for svaret, og jeg skal beklage den lange svartid. Nogen gange er eftertanke nødvendigt, og det her blev et af de tilfælde.

Jeg har ikke tidligere set, hvad der kan kaldes "en begrænsende effekt" beskrevet sådan her, men jeg er enig i, at det er den konsekvens "vi" (admin) får, når vi aktivt blander os i en tråd som denne. Husk dog at påtalerne i denne tråd er "bløde", og hverken bliver registreret eller brugt senere.

Omkring selve spørgsmålet, altså om forummet skal hjælpe med sådan noget her eller ej, kan jeg godt se det fra din side. Omvendt kan det du spørger om, stort set kun bruges til at sætte din egen boks direkte på kablet, og det er som sagt imod minimum min udbyders politik, og dermed sikkert alle andres også.

pefu
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. dec 2011, 03:22
IRC nickname: pefu

Re: Bruge en wifi router, der ikke er fra internet providere

Indlægaf pefu » 25. aug 2014, 00:55

Inden de herre & damer ryger OT helt op i det røde felt over noget jura, så var det måske værd at undersøge om den KONKRETE CPE / router kan sættes i bridge mode og så stille og roligt tage den tekniske diskussion derfra i god ro & orden :-)

----{Inet}----[CPE i bridgemode]----[e.g. Linux router]-----LAN----

Vil man nørde lidt extra kan man jo mounte et WiFi card i routeren, hvis ikke det er indbygget i forvejen osv.

Fidusen ved bridge mode er at man uden diverse kontroverser med provideren, bag bridgen kan få det præcis som man selv ønsker ... for egen penge og support :-)

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster