USB Wifi

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

USB Wifi

Indlægaf thj01 » 1. mar 2014, 11:58

Hvilke USB WIFI har i gode erfaringer med.

Jeg mangler et netkort, der ikke er særlig stor, og som fungere med det samme i nogenlunde denne størrelse:

Billede
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: USB Wifi

Indlægaf Ivan » 1. mar 2014, 12:10

Jeg har gode erfaringer med http://dx.com/p/dx-original-mini-nano-usb-2-0-ieee802-11n-b-g-150mbps-wi-fi-wlan-wireless-network-adapter-white-256382 dog tog det 16 dage fra bestilling til modtagelse af dem
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: USB Wifi

Indlægaf momsemor » 1. mar 2014, 13:59

Denne her er godt nok lidt større. Den virker med Linux systemer :D

http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=WU300-2&pn=Sempre&vare=463562
Vh. Jannie

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: USB Wifi

Indlægaf AJenbo » 1. mar 2014, 14:04


BrittaP
Indlæg: 59
Tilmeldt: 24. feb 2008, 18:35
Geografisk sted: København

Re: USB Wifi

Indlægaf BrittaP » 12. mar 2014, 17:27



Hæng mig ikke (helt) op på det, men jeg mener at jeg købte Sandbergs - uden det store held. Kan ikke engang tjekke om det er nøjagtigt den samme, for jeg forærede den bort i går.



Den købte jeg hos Jer, den virkede perfekt, men dum som jeg var forærede jeg den væk til en anden linux bruger, og da jeg forsøgte at købe den igen for et par måneder siden hos Føniks, fik jeg at vide at I ikke længere forhandler Icidu. I dag skrev jeg til Icidu, som desværre svarede mig: 'Unfortunately we discontinued our wireless product and don't have any in stock any more', så jeg er lidt på den, og søger stadig efter noget der virker :?

Britta
Har lige fået et grafikkort der virker, yesss

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: USB Wifi

Indlægaf AJenbo » 12. mar 2014, 19:25

BrittaP skrev:


Hæng mig ikke (helt) op på det, men jeg mener at jeg købte Sandbergs - uden det store held. Kan ikke engang tjekke om det er nøjagtigt den samme, for jeg forærede den bort i går.

Hvis du har købt den gennem hjemmesiden kan jeg eventuelt slå den op så vi kan være sikker på om det er den. Jeg har søgt på dit navn og email, men fandt den ikke.
BrittaP skrev:


Den købte jeg hos Jer, den virkede perfekt, men dum som jeg var forærede jeg den væk til en anden linux bruger, og da jeg forsøgte at købe den igen for et par måneder siden hos Føniks, fik jeg at vide at I ikke længere forhandler Icidu. I dag skrev jeg til Icidu, som desværre svarede mig: 'Unfortunately we discontinued our wireless product and don't have any in stock any more', så jeg er lidt på den, og søger stadig efter noget der virker :?

Det undre mig lidt at du har fået den besked, kan du huske hvor dan du huske hvem eller hvordan du har fået det besked? Jeg kan se vi stadig har 500 aktive produkter fra ICIDU, vi har dog ikke så meget fokus på dem som tidligere. Vi har stadig en tilbage af de her trådløse enheder, så hvis du er hurtig kan du nå at snuppe den sidste :)

BrittaP
Indlæg: 59
Tilmeldt: 24. feb 2008, 18:35
Geografisk sted: København

Re: USB Wifi

Indlægaf BrittaP » 12. mar 2014, 19:50

AJenbo skrev:Hvis du har købt den gennem hjemmesiden kan jeg eventuelt slå den op så vi kan være sikker på om det er den. Jeg har søgt på dit navn og email, men fandt den ikke.


Ikke så sært, af måske to grunde. Jeg har faktisk investeret i to dongler, nemlig en Sandisk og en Sandberg. Begge blev købt på den ganske utraditionelle måde at jeg troppede op i en butik - i det ene tilfælde Føniks, jeg kan bare ikke huske hvilken af dem jeg købte hos Jer... Ingen af dem virkede til mit formål, dog... Jeg kan dog huske at ekspedienten i Føniks ikke mente at der var andet at gøre end at købe den og så se om den virkede, hvilket den så ikke gjorde. Jeg har dog ikke haft lyst til at fortsætte eksperimentet med bare sådan at købe den ene dongle efter den anden ;)

AJenbo skrev:Det undre mig lidt at du har fået den besked, kan du huske hvor dan du huske hvem eller hvordan du har fået det besked? Jeg kan se vi stadig har 500 aktive produkter fra ICIDU, vi har dog ikke så meget fokus på dem som tidligere. Vi har stadig en tilbage af de her trådløse enheder, så hvis du er hurtig kan du nå at snuppe den sidste :)


Tja, jeg spurgte specifikt efter Icidu donglen, så det var samme ekspedient der solgte mig den der så ikke virkede, der gav mig den besked. Kan dog ikke sige at han har gjort det helt store indtryk på mig, enten det, eller også er jeg bare et elendigt øjenvidne. Kan simpelthen ikke huske anden om ham end at han var en 'han' og måske i slut tyverne... Den beskrivelse passer vist på de fleste derinde :) Jeg har skyndt mig at lægge en i kurven. Skal alligevel til Fr.berg i morgen, så håber jeg kan afhente den der. Tak for tippet :)

Går ikke ud fra at der findes en dongle der kan med den nye a/c standard ? Jeg købte nemlig ved samme lejlighed en https://www.fcomputer.dk/netv%C3%A6rk/tr%C3%A5dl%C3%B8st/tr%C3%A5dl%C3%B8se-routere/asus/rt-ac68u-4-port-tr%C3%A5dl%C3%B8s-router-1300mbps.html... Hov, sådan kan du måske finde ud af hvem det var. Det var en af de sidste dage i december 13...

Britta

Britta
Har lige fået et grafikkort der virker, yesss

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: USB Wifi

Indlægaf AJenbo » 12. mar 2014, 19:57

Har lige testet Sandberg usb'en og den fungere fuldt ud med Ubuntu 13.10

BrittaP
Indlæg: 59
Tilmeldt: 24. feb 2008, 18:35
Geografisk sted: København

Re: USB Wifi

Indlægaf BrittaP » 12. mar 2014, 20:04

AJenbo skrev:Har lige testet Sandberg usb'en og den fungere fuldt ud med Ubuntu 13.10


Det var også en anden distro bygget på 11.04 jeg prøvede den på. Jaja, ved det godt. Tid til at opgradere, men ok. Bruger ikke så tit den computer. Modtageren blev glad, og ret beset ved jeg jo ikke om det var nøjagtigt den samme.

Britta
Har lige fået et grafikkort der virker, yesss

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: USB Wifi

Indlægaf AJenbo » 12. mar 2014, 20:11

Jeg testede og en TP-LINK TL-WN725N, men den blev ikke genkendt.

BrittaP skrev:Jeg har faktisk investeret i to dongler, nemlig en Sandisk og en Sandberg. Begge blev købt på den ganske utraditionelle måde at jeg troppede op i en butik - i det ene tilfælde Føniks, jeg kan bare ikke huske hvilken af dem jeg købte hos Jer... Ingen af dem virkede til mit formål, dog... Jeg kan dog huske at ekspedienten i Føniks ikke mente at der var andet at gøre end at købe den og så se om den virkede, hvilket den så ikke gjorde. Jeg har dog ikke haft lyst til at fortsætte eksperimentet med bare sådan at købe den ene dongle efter den anden ;)

Ok, husk at du hos os kan retunere varen op til 3 uger efter (andre forhandler tilbyder normalt kun 2 uger), hvis produktet er som nyt får du det fulde beløb tilbage, og ellers vil der være tale om en reduktion af beløbet.

BrittaP skrev:Tja, jeg spurgte specifikt efter Icidu donglen, så det var samme ekspedient der solgte mig den der så ikke virkede, der gav mig den besked.

Ok, forhåbentlig var det en misforståelse. Wifi donglen producere de ikke længere så dem få vi nok ikke flere af. Og så har vi ikke længere ICIDU liggende i butikken, men der ud over kan man stadig bestille de samme ICIDU produkter som før.

BrittaP skrev:https://www.fcomputer.dk/netv%C3%A6rk/tr%C3%A5dl%C3%B8st/tr%C3%A5dl%C3%B8se-routere/asus/rt-ac68u-4-port-tr%C3%A5dl%C3%B8s-router-1300mbps.html... Hov, sådan kan du måske finde ud af hvem det var. Det var en af de sidste dage i december 13...

Desværre kan jeg kun rigtig se tingende hvis de går igennem vores hjemmeside, ellers skal man ind i regnskabs systemet for at finde det. Det er planen at det skal blive muligt på sigt, men i begge tilfælde så er det lidt begrænset med info når man køber i butikken så det kan stadig være svært hvis der er flere liggende salg samme dag.

BrittaP
Indlæg: 59
Tilmeldt: 24. feb 2008, 18:35
Geografisk sted: København

Re: USB Wifi

Indlægaf BrittaP » 12. mar 2014, 20:29

AJenbo skrev:Ok, husk at du hos os kan retunere varen op til 3 uger efter (andre forhandler tilbyder normalt kun 2 uger), hvis produktet er som nyt får du det fulde beløb tilbage, og ellers vil der være tale om en reduktion af beløbet.


Fantastisk service, men det anså jeg slet ikke som en mulighed, da jeg jo havde klippet den svejsede plastindpakning op, så hvordan skulle I kunne sælge den igen?


AJenbo skrev:Ok, forhåbentlig var det en misforståelse. Wifi donglen producere de ikke længere så dem få vi nok ikke flere af. Og så har vi ikke længere ICIDU liggende i butikken, men der ud over kan man stadig bestille de samme ICIDU produkter som før.


Ok, godt at vide. Jeg kiggede mig selvfølgelig omkring i butikken, men så heller ikke noget Icidu, så der var forklaringen.

AJenbo skrev:Desværre kan jeg kun rigtig se tingende hvis de går igennem vores hjemmeside, ellers skal man ind i regnskabs systemet for at finde det. Det er planen at det skal blive muligt på sigt, men i begge tilfælde så er det lidt begrænset med info når man køber i butikken så det kan stadig være svært hvis der er flere liggende salg samme dag.


Pyt, nu var det jo heller ikke en eller anden top dyr gaming maskine med fløjter og trommer til adskillige tusinde, så det går nok. Routeren er jeg rigtig glad for.
Har lige fået et grafikkort der virker, yesss

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: USB Wifi

Indlægaf AJenbo » 12. mar 2014, 20:46

BrittaP skrev:Går ikke ud fra at der findes en dongle der kan med den nye a/c standard ?

Jeg har testet Linksys AE6000-EU og Buffalo WI-U2-866D-EU, de virkede dog ikke udmildbart. Vi har yderligere 2 liggende som understøtter ac standarden, men jeg ved ikke lige hvor så jeg kan ikke teste dem nu :o I øvrigt skal du være velkommen om til at spørge om jeg er til stedet og har tid til at teste et produkt inden du køber det så du ikke risikere at komme her fra med noget der ikke fungere. Det bliver så nok på den seneste Ubuntu da det er hvad jeg normalt køre på min arbejdsmaskine.

BrittaP skrev:Jeg har skyndt mig at lægge en i kurven. Skal alligevel til Fr.berg i morgen, så håber jeg kan afhente den der. Tak for tippet :)

Så kan det jo være vi ses der :)

BrittaP skrev:
AJenbo skrev:Ok, husk at du hos os kan retunere varen op til 3 uger efter (andre forhandler tilbyder normalt kun 2 uger), hvis produktet er som nyt får du det fulde beløb tilbage, og ellers vil der være tale om en reduktion af beløbet.

Fantastisk service, men det anså jeg slet ikke som en mulighed, da jeg jo havde klippet den svejsede plastindpakning op, så hvordan skulle I kunne sælge den igen?

Nå ja, glemte lige at nævne at der gælder de samme regler om du køber det i butikken eller over nettet, man andre tilbyder det nemlig kun hvis man køber over nettet :) Hvis emballagen er beskadiget (nogle produkter kan godt pakkes ud uden det går ud over emballagen) er der jo nok desværre en reduktion i beløbet du får retur da vi så ikke kan sælge den som ny. Når folk returnere et produkt tester vi det i øvrigt altid igennem for at sikre os at alt er som det skal være, og vi der for stadig kan give 2års garanti til næste køber. Det betyder så også at man nogle gange kan finde nogle rigtig gode tilbud i vores demo shop hvor det eneste der er galt er at indpakningen er beskadiget eller Windows driverne ikke medfølger ;)

BrittaP
Indlæg: 59
Tilmeldt: 24. feb 2008, 18:35
Geografisk sted: København

Re: USB Wifi

Indlægaf BrittaP » 12. mar 2014, 21:18

AJenbo skrev:Vi har yderligere 2 liggende som understøtter ac standarden, men jeg ved ikke lige hvor så jeg kan ikke teste dem nu :o I øvrigt skal du være velkommen om til at spørge om jeg er til stedet og har tid til at teste et produkt inden du køber det så du ikke risikere at komme her fra med noget der ikke fungere. Det bliver så nok på den seneste Ubuntu da det er hvad jeg normalt køre på min arbejdsmaskine.



Det kunne være super at drage derfra med noget der kan udnytte min fine routers egenskaber, så det fine tilbud vil jeg takke ja til. Hvis jeg er lidt for langt fremme i skoene m.h.t. a/c standarden tager jeg selvfølgelig den Icidu jeg har bestilt, men virker det på din nyeste ubuntu, så er jeg ret sikker på at den også virker med den sidst nye 'fætter' til ubuntu.

AJenbo skrev:Så kan det jo være vi ses der :)



Jeg vil da helt sikkert gøre et forsøg :)

AJenbo skrev:Det betyder så også at man nogle gange kan finde nogle rigtig gode tilbud i vores demo shop hvor det eneste der er galt er at indpakningen er beskadiget eller Windows driverne ikke medfølger ;)


Jeg er da helt sikker på at jeg ikke kan leve uden de der windows drivere :D
Har lige fået et grafikkort der virker, yesss

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: USB Wifi

Indlægaf AJenbo » 12. mar 2014, 22:18

BrittaP skrev:Hvis jeg er lidt for langt fremme i skoene m.h.t. a/c standarden

Det er en lille detalje, men det er ac og ikke a/c, eller tror man du mener a eller c og der er så vidt jeg ved ikke en c standart :)

BrittaP
Indlæg: 59
Tilmeldt: 24. feb 2008, 18:35
Geografisk sted: København

Re: USB Wifi

Indlægaf BrittaP » 12. mar 2014, 22:20

Eller også drager jeg fra Jer med en dongle der også med fordel kan bruges under hedebølger, eller under rejser til meget varme lande. Smart!!! :P
Har lige fået et grafikkort der virker, yesss

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster