Spotten skrev:AJenbo skrev:Ubuntu 14.04.2 kommer i forvejen med kernen fra 14.10. Prøv selv at tjekke medKode: Vælg alt
uname -a
Du kan læse mere her:
https://wiki.ubuntu.com/Kernel/LTSEnablementStack#Kernel.2BAC8-Support.A14.04.x_Ubuntu_Kernel_Support
Det kan ikke passe!
Prøv nu blot at tjekke om jeg har ret inden du begynder at fastslå ting.
Spotten skrev:Når han booter fra en LIVE-CD med f.eks 14.04.2 og tjekker efter drivere til sit netkort og installere den, så virker hans trådløse net ikke.
Gør han præcis det samme, bare med en LIVE-CD af 14.10, så virker driveren og hans trådløse net fint, så der må være en forskel på de kerneler, ELLER de drivere der kommer med dem?
Der er nok mere der skal til at få hans wifi til at virke end blot en ny kerne. Så brug dog 14.10 når det virker. Så ender han heller ikke med en mærkelig hybrid som han ikke selv ville kunne installere eller vedligeholde.
Spotten skrev:Hvor der blandt andet nævnes :Please note, the mainline 3.16 kernel is a little different from the one shipped with Ubuntu 14.10 and I am interested in the later. And, this answer is not what I am looking for.
http://askubuntu.com/questions/506956/how-can-i-install-3-16-kernel-on-ubuntu-14-04
Ja, det kunne eks. betyde at hvis du installere ikke-ubuntu udgaven af Linux 3.16 i Ubuntu 14.10 vil den opføre sig lidt andreledes end en normal 14.10. Men den 3.16 kerne der er i 14.04.2 er den samme som den der er i 14.10.
Spotten skrev:Trusty
The 14.04.2 and newer point release will ship with an updated kernel and X stack by default. If you have installed with older media you can use the following to install the newer kernel from 14.10 (Utopic):
Desktop
Ja det er præcis det jeg også skriver til dig.
Spotten skrev:Kode: Vælg alt
sudo apt-get install --install-recommends linux-generic-lts-utopic xserver-xorg-lts-utopic libgl1-mesa-glx-lts-utopic libegl1-mesa-drivers-lts-utopic
Prøver lige om sidstnævnte kode virker, så skal jeg nok afkrydse den som løst hvis det er!
Nej den kommando vil ikke hjælpe en dyt, den er til at få 14.04 og 14.04.1 til at være ens med det man får når man installere 14.04.2. Og det er jo den i starter med at køre. Det står der også i beskrivelsen.