Desktop med ubuntu (LØST)

Spred ordet om Ubuntu :-)
Store Nord
Indlæg: 92
Tilmeldt: 9. aug 2008, 20:28

Desktop med ubuntu (LØST)

Indlægaf Store Nord » 9. aug 2008, 20:45

Løst
Jeg vil gerne købe en ny desktop computer med Ubuntu Linux som styresystem. Altså uden Windows. (ihvertfald foreløbig)
Dell sælger sådanne, men så vidt jeg kan se ikke i Danmark.
Hvilke muligheder er der så?
Jeg vil måske gerne have en mulighed for at gå tilbage til Windows. Det er der vist ikke altid garanti for.
Senest rettet af Store Nord 5. dec 2009, 23:04, rettet i alt 2 gange.

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Desktop med ubuntu

Indlægaf Wikzo » 9. aug 2008, 20:52

Nogle steder kan du købe computere uden præinstalleret operativ system. Dernæst kan du snildt installere Ubuntu Linux eller noget andet på maskinen.

Jeg vil varmt anbefale Zepto.dk - der kan du sammensætte din egen maskine og vælge, om der skal Windows på eller ej.

Med hensyn til at gå tilbage til Windows: Det er vist ret besværligt at installere Ubuntu og Windows i den nævnte rækkefølge. Så er det nemmere at installere Windows først og så dual boot med Ubuntu. Du kan læse meget mere om dual boot ved at søge herinde eller bruge Google.
Billede

Store Nord
Indlæg: 92
Tilmeldt: 9. aug 2008, 20:28

Re: Desktop med ubuntu

Indlægaf Store Nord » 9. aug 2008, 21:06

På Zepto.dk kan jeg kun se bærbare; jeg skal have en stationær.

metheon
Indlæg: 38
Tilmeldt: 3. aug 2008, 07:26
IRC nickname: metheon

Re: Desktop med ubuntu

Indlægaf metheon » 9. aug 2008, 21:47

post@engdahldata.dk skrev:På Zepto.dk kan jeg kun se bærbare; jeg skal have en stationær.

Måske lidt off-topic, men hvad er det du gerne vil bruge den stationære til? Hvis det er spil, så er det næsten bedst at beholde windows, hvis det er til almindeligt kontor/musik/surf behov så kan man pludselig nøjes med en meget mindre maskine, hardware såvel som størrelse.

Hvis man eksempelvis køber et nano kabinet så får man en computer som nemt kan stå fremme selv med gæster på besøg. Det var primært bare en idé det her :)

Lige nøjagtig hvilket hardware som er kompatibelt med linux aner jeg ikke, men det ved google nok :)

Store Nord
Indlæg: 92
Tilmeldt: 9. aug 2008, 20:28

Re: Desktop med ubuntu

Indlægaf Store Nord » 9. aug 2008, 22:16

Det generer mig ikke, at mine gæster kan se, jeg har computer.
Nano kabinet lyder for mig ikke til at være en computer, eller hvad?
Kan det mon betale sig, at købe en computer som kun beregnet til kontor-brug, når man f.eks. også gerne vil se film? Og er det dumt, at bruge Ubuntu til dèt?

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Desktop med ubuntu

Indlægaf PKO » 9. aug 2008, 22:25

Hej,

Byg den selv.

Jeg har bygget mere end 300 komputere i min tid, og de har altid virket med stor ydelse.

Standard komputere er lavet for at have en stabil produktion og logistik og udelukker hermed en billig komputer med seneste teknologi.

Det er ikke så svært.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

Store Nord
Indlæg: 92
Tilmeldt: 9. aug 2008, 20:28

Re: Desktop med ubuntu

Indlægaf Store Nord » 10. aug 2008, 00:05

Tak, men jeg tror ikke, jeg tør kaste mig ud i at bygge et Ubuntu system selv.
Når Dell og andre markedsfører Ubuntu desktop'er ude i verden, hvorfor skulle der så ikke være nogen af dem, der kan gøre det i Danmark?

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Desktop med ubuntu

Indlægaf Jimmyfj » 10. aug 2008, 00:09

post@engdahldata.dk skrev:Tak, men jeg tror ikke, jeg tør kaste mig ud i at bygge et Ubuntu system selv.
Når Dell og andre markedsfører Ubuntu desktop'er ude i verden, hvorfor skulle der så ikke være nogen af dem, der kan gøre det i Danmark?


Det er ikke så vanskeligt at bygge sin egen computer, som man umiddelbart skulle tro. Og skulle du få brug for hjælp er vi mange her inde, som gerne giver en hånd med.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Ubuntu Danmark Marketing"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster