Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Spred ordet om Ubuntu :-)
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf AJenbo » 29. jun 2011, 13:45

* Satte lige christian.arvai's tekst i citat.

Det er rigtig at det er meget nørdet med terminal kommandoer vi beder folk om at køre for at finde ud af hvad der er galt. Men der er altså heller ikke mange lære eller normale brugere der på Windows kan finde ud af at diagnosticere deres WiFi/Lan/G3 finde deres Windows version og en driver liste, selv efter de har haft en supporter til at løse problemet. Der for forslår jeg også at vi adskiller hvad en bruger normal kan forvente at opleve og hvad en der vil "pille" ved systemet skal kunne.

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf Kappa » 29. jun 2011, 14:54

Det der har du fuldstændig ret i, men problemet er stadig, at ryet nørdet hænger ved Linux, og så lang tid det gør det, får vi aldrig den alm. brugermasse til, at gå ombord i det, vi skal på en eller anden måde have det med nørderiet ud af det her, komme ud med at det her altså også for husmoderen der bare mailer og bruger Facebook om aftenen som min, hun kan ihvertfald godt bruge Ubuntu til hendes brug.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf AJenbo » 29. jun 2011, 17:37

Min mor og far falder også i samme kategori, de har kørt med det i 1½ år, og det er det faktisk fint til fredes med og jeg bruger mindre tid på at ved lige holde maskinerne så det er jo win win (de sparede 1400,-).

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf Kappa » 29. jun 2011, 17:59

Ja det er win win, siden min kone fik 11.04 ind, har jeg intet måtte lave på hendes, men et af de steder hvor jeg sparer mest, er den tid jeg brugte på, at sidde og analysere Hijackthis logs, den er helt væk, og dem uden for min egen familie der skal have renset for vira, får den besked at det er ikke mit bord længere, de kan bar skifte til Ubuntu, så er de ovre det problem.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf Finn Bjerke » 29. jun 2011, 23:22

Vira skal der nok komme til android, men det rammer vel ikke Ubuntu / Linux eller hyr ??

Her er den mest Unørdede reklame for Ubuntu min favorit tech- Lady NIXIEPIXEL:

http://www.youtube.com/watch?v=2qR591lh5Ow
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf AJenbo » 29. jun 2011, 23:41

Du kan nok ikke få ret i alle 3 da Android køre på Linux.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

9-gange effekten

Indlægaf Claus Henriksen » 31. jul 2011, 13:24

(Jeg synes ikke denne tråd skal blive "kold" så jeg fortsætter lige)

Der skal sandsynligvis en 9-gange-bedre-end-Windows faktor på bordet før folk skifter til Ubuntu.
Peter Nørregård har sammenfattet argumentet her: http://www.version2.dk/blog/9x-effekten-drukner-innovation-13534 ud fra en artikel i Harward Business Review.

For at få gennembrud skal vi altså kunne overbevise de meget skeptiske mennesker og ikke kun dem der virker let begejstrede.

Angsten for det uoverskuelige og uhåndterlige er nok den største skepsis-fremstiller. Derfor er en hokus-pokus omgang med kommandolinjen, som man ser i mange indlæg her - inklusive mine egne - en slags turn-off for den almindelige potentielle bruger. Han/hun indser han altid vil være afhængig af andre for at kunne styre sin computer og bliver ikke fristet til at skifte. (Faktum er at han også ville være på herrens mark, hvis han skulle installere Windows selv, men det bruger man ikke længere. Man lever af at brugerne ikke gider installere og kun med nød kan finde ud af at genskabe fra en rescue-partition.)

Jeg vil opfordre til at vi lytter til de nyeste, mest ex-skeptiske brugere og laver en liste på 9+ uomtvistelige features ved Ubuntu, som de andre OS'er ikke har. Fordelene skal være klokkeklare ud fra en Windows super-brugers synsvinkel (altså ikke noget med at du selv lige kan åbne en terminal og gå ind og oversætte programmet selv ;-)
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf AJenbo » 31. jul 2011, 16:49

Ok, jeg prøver lige at se hvor mange jeg kan komme i tanke om, så håber jeg lige andre kan komme på resten :)

1 Gratis at opgradere

2 Ingen virus, sikkert

3 Let at holde software opdateret

4 Let at finde hjælp til på nettet

5 Køre hurtigere og kræver mindre ressources

6 Kommer med alt du skal bruge

7 et centralt sted med masser af software

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf Claus Henriksen » 31. jul 2011, 19:07

Adspurgt hvorfor han bruger Ubuntu svarer min søn på 14, der har dual boot Windows 7 / Ubuntu 11.04 på PC'en
"Når du ikke spiller Windows spil - og det gør jeg ikke rigtig mere - sparer du nogle minutter. Opstartstiden plus de evindelige lorte-spørgsmål om alt muligt tager alt for lang tid i Windows"
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf AJenbo » 31. jul 2011, 19:50

Hurtigere opstart kan vel gå ind under 5, men så har vi #8

8 fære popups med spørgsmål om licenser, beskeder, indstillinger og advarsler.

NiceM
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14. maj 2011, 12:20
Geografisk sted: Ikast

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf NiceM » 2. aug 2011, 12:02

Vil nu nok sige der er en del popup med password til keyring og andet i ubuntu, og popup i windows kan slåes fra så den holder ikke helt efter min mening.

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf Stra » 2. aug 2011, 12:51

NiceM skrev:Vil nu nok sige der er en del popup med password til keyring og andet i ubuntu, og popup i windows kan slåes fra så den holder ikke helt efter min mening.
Jeg har ingen popups/login for at logge ind på den stationære med lan. Jeg starter og den er klar efter kort tid.
På de trådløse har jeg login, og det er det.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf laoshi » 2. aug 2011, 13:07

NiceM skrev:Vil nu nok sige der er en del popup med password til keyring og andet i ubuntu, og popup i windows kan slåes fra så den holder ikke helt efter min mening.

Du kan vel ikke slå alle de popups fra, hvor du skal godkende licenser, svare på om du vil fortsætte, osv. ved programinstallation i windows? Så skulle der i hvert fald være sket meget i løbet af de år, hvor jeg ikke har brugt windows.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan slå et slag for Ubuntu i stedet for Windows.

Indlægaf AJenbo » 2. aug 2011, 16:52

laoshi skrev:
NiceM skrev:Vil nu nok sige der er en del popup med password til keyring og andet i ubuntu, og popup i windows kan slåes fra så den holder ikke helt efter min mening.

Du kan vel ikke slå alle de popups fra, hvor du skal godkende licenser, svare på om du vil fortsætte, osv. ved programinstallation i windows? Så skulle der i hvert fald være sket meget i løbet af de år, hvor jeg ikke har brugt windows.

Det er rigtig nok at du kan slå alle sikkerheds propeder fra i Windows og ikke kan det (udmeldbart) i Ubuntu, men i Ubuntu er der ikke rigtig nogle licens popups etc, og dem kan du ikke komme uden om i Windows.

Tilbage til "Ubuntu Danmark Marketing"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster