Pakkedownloadingscript? (LØST) Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Pakkedownloadingscript? (LØST)

Indlægaf Spotten » 21. sep 2009, 00:53

Hej.

Jeg har nu installeret Ubuntu nogle gange på min maskine efterhånden, og kunne finde det meget rart hvis man på en eller anden måde kan generere en pakkedownloadlistescript, eller hvad man skal kalde det.

Istedet for man via. synaptic skal vælge alle de pakker man gerne vil have installeret, så kan man efter første gang man har udført disse valg, gemme det som et script som man næste gange bare afvikler, og så henter og installere den alle de ting man har valgt man vil have.

Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak.
Senest rettet af Spotten 2. okt 2009, 04:49, rettet i alt 1 gang.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf soundpartner » 21. sep 2009, 02:11

Spotten skrev:Hej.

Jeg har nu installeret Ubuntu nogle gange på min maskine efterhånden, og kunne finde det meget rart hvis man på en eller anden måde kan generere en pakkedownloadlistescript, eller hvad man skal kalde det.

Istedet for man via. synaptic skal vælge alle de pakker man gerne vil have installeret, så kan man efter første gang man har udført disse valg, gemme det som et script som man næste gange bare afvikler, og så henter og installere den alle de ting man har valgt man vil have.

Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak.

det kan det skam fint...
jeg vil anbefale dig at lære en smule til terminalen og aptitude.
her kommer "det grundlæggende"

for at installere en pakke skal du bruge komandoen:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install pakke

sudo giver dig administrator-rettigheder for denne komando,
aptitude er et program til at holde styr på pakkerne
install er komandoen til aptitude (aptitude skal installere)
og pakkenavnet er navnet på pakken der skal installeres

når du bruger sudo så skal du indtaste dit password. af sikkerhedshensyn så vil du ikke få nogen respons på skærmen når du indtaster dette, men det registreres alligevel.
skal du installere flere pakker så lister du bare alle de pakker du vil installere:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install pakke1 pakke2 pakke3 pakke4 pakke5

det du skal bruge er derfor bare en enkelt komando til terminalen som installerer alle de pakker du mangler

hvad pakkerne hedder er normalt lige til at spotte i synaptic hvis det er dette du bruger. men dder er også her hjælp at hente i terminalen.
vil du f.eks installere firefox men ikke kan huske pakkens navn kan du skrive de første par bogstaver og så trykke på [tab] dette udfylder det resterende hvis der kun er en mulighed for et pakkenavn. Er der flere muligheder sker der intet. trykker du [tab][tab] viser det dig så alle muligheder
f.eks giver

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install fire[tab][tab]
mig det følgende output i terminalen

Kode: Vælg alt

sp@sp:~$ sudo aptitude install fire
firebird1.5-classic                 firefox-2                           firefox-3.6-gnome-support
firebird1.5-super                   firefox-3.0                         firefox-dev
firebird2.0-classic                 firefox-3.0-branding                firefox-dom-inspector
firebird2.0-common                  firefox-3.0-dev                     firefox-gnome-support
firebird2.0-dev                     firefox-3.0-dom-inspector           firefox-granparadiso
firebird2.0-doc                     firefox-3.0-gnome-support           firefox-granparadiso-dev
firebird2.0-examples                firefox-3.0-venkman                 firefox-granparadiso-dom-inspector
firebird2.0-server-common           firefox-3.1                         firefox-granparadiso-gnome-support
firebird2.0-super                   firefox-3.1-branding                firefox-greasemonkey
firebird2.1-classic                 firefox-3.1-dbg                     firefox-launchpad-plugin
firebird2.1-common                  firefox-3.1-dev                     firefox-libthai
firebird2.1-dev                     firefox-3.1-gnome-support           firefox-linky
firebird2.1-doc                     firefox-3.2                         firefox-sage
firebird2.1-examples                firefox-3.2-branding                firefox-showcase
firebird2.1-server-common           firefox-3.2-dbg                     firefox-trunk
firebird2.1-super                   firefox-3.2-dev                     firefox-trunk-dev
firebird2-classic-server            firefox-3.2-gnome-support           firefox-trunk-dom-inspector
firebird2-dev                       firefox-3.5                         firefox-trunk-gnome-support
firebird2-super-server              firefox-3.5-branding                firefox-trunk-venkman
firebird2-utils-classic             firefox-3.5-dbg                     firefox-ubuntu-it-menu
firebird2-utils-super               firefox-3.5-dev                     firefox-webdeveloper
firebird-utils                      firefox-3.5-gnome-support           firehol
firebrid-utils                      firefox-3.6                         firestarter
firebug                             firefox-3.6-branding                firewall-easy
firedns                             firefox-3.6-dbg                     
firefox                             firefox-3.6-dev                     
sp@sp:~$ sudo aptitude install fire

skriver jeg så et enkelt f og tabber en enkelt gang

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install firef[tab]
så udfylder den selv med ox tabber jeg 2 gange mere så giver den mig så igen en liste:

Kode: Vælg alt

sp@sp:~$ sudo aptitude install firefox
firefox                             firefox-3.2-dev                     firefox-granparadiso-dev
firefox-2                           firefox-3.2-gnome-support           firefox-granparadiso-dom-inspector
firefox-3.0                         firefox-3.5                         firefox-granparadiso-gnome-support
firefox-3.0-branding                firefox-3.5-branding                firefox-greasemonkey
firefox-3.0-dev                     firefox-3.5-dbg                     firefox-launchpad-plugin
firefox-3.0-dom-inspector           firefox-3.5-dev                     firefox-libthai
firefox-3.0-gnome-support           firefox-3.5-gnome-support           firefox-linky
firefox-3.0-venkman                 firefox-3.6                         firefox-sage
firefox-3.1                         firefox-3.6-branding                firefox-showcase
firefox-3.1-branding                firefox-3.6-dbg                     firefox-trunk
firefox-3.1-dbg                     firefox-3.6-dev                     firefox-trunk-dev
firefox-3.1-dev                     firefox-3.6-gnome-support           firefox-trunk-dom-inspector
firefox-3.1-gnome-support           firefox-dev                         firefox-trunk-gnome-support
firefox-3.2                         firefox-dom-inspector               firefox-trunk-venkman
firefox-3.2-branding                firefox-gnome-support               firefox-ubuntu-it-menu
firefox-3.2-dbg                     firefox-granparadiso                firefox-webdeveloper
sp@sp:~$ sudo aptitude install firefox
og sådan kan du fortsætte. du kan skrive hele pakkenavnet, eller du kan bruge tab-complete som funktionen hedder hvor du bruger [tab]
der er også andre muligheder med aptitude. dem kan du læse om i terminalen med komandoen

Kode: Vælg alt

man aptitude
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf laoshi » 21. sep 2009, 09:07

Du kan også læse mere om aptitude her: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=6970&hilit=aptitude og her: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=6957

Hvis du vil lave en nem geninstallering af de pakker som du har på dit eksisterende system, så kan det gøres som forklaret her https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=6640&hilit=tips+9.04 i pkt. 2 og pkt. 5. Til pkt. 2 kan det siges, at du ikke behøver at slette de pakker som du allerede ved er installeret. Hvis de er der, så bliver de bare sprunget over ved geninstallationen. Du kan også se en mere detaljeret anvisning her: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=6280&hilit=kloning

Der kan vist også laves en tilsvarende liste ved hjælp af Synaptic - men jeg synes nu det er lettere at fyre to kommandolinjer af...
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf Spotten » 22. sep 2009, 16:58

laoshi skrev:Der kan vist også laves en tilsvarende liste ved hjælp af Synaptic - men jeg synes nu det er lettere at fyre to kommandolinjer af...


Hvordan gøres dette?

Jeg har nemlig hjulpet en masse væk fra Windows over på Ubuntu, og de er SLET ikke inde i hvordan man bruger linux, så det skal laves nemmest muligt, og ud fra det jeg forstår på dig, så er det med Synaptic måske nemmere? Hvor man kan lave et script via det til de pakker man ønsker installeret når man kommer ind i systemet efter en geninstallation?

På forhånd tak.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf Spotten » 22. sep 2009, 16:59

soundpartner skrev:
Spotten skrev:Hej.

Jeg har nu installeret Ubuntu nogle gange på min maskine efterhånden, og kunne finde det meget rart hvis man på en eller anden måde kan generere en pakkedownloadlistescript, eller hvad man skal kalde det.

Istedet for man via. synaptic skal vælge alle de pakker man gerne vil have installeret, så kan man efter første gang man har udført disse valg, gemme det som et script som man næste gange bare afvikler, og så henter og installere den alle de ting man har valgt man vil have.

Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak.

det kan det skam fint...
jeg vil anbefale dig at lære en smule til terminalen og aptitude.
her kommer "det grundlæggende"

for at installere en pakke skal du bruge komandoen:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install pakke

sudo giver dig administrator-rettigheder for denne komando,
aptitude er et program til at holde styr på pakkerne
install er komandoen til aptitude (aptitude skal installere)
og pakkenavnet er navnet på pakken der skal installeres

når du bruger sudo så skal du indtaste dit password. af sikkerhedshensyn så vil du ikke få nogen respons på skærmen når du indtaster dette, men det registreres alligevel.
skal du installere flere pakker så lister du bare alle de pakker du vil installere:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install pakke1 pakke2 pakke3 pakke4 pakke5

det du skal bruge er derfor bare en enkelt komando til terminalen som installerer alle de pakker du mangler

hvad pakkerne hedder er normalt lige til at spotte i synaptic hvis det er dette du bruger. men dder er også her hjælp at hente i terminalen.
vil du f.eks installere firefox men ikke kan huske pakkens navn kan du skrive de første par bogstaver og så trykke på [tab] dette udfylder det resterende hvis der kun er en mulighed for et pakkenavn. Er der flere muligheder sker der intet. trykker du [tab][tab] viser det dig så alle muligheder
f.eks giver

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install fire[tab][tab]
mig det følgende output i terminalen

Kode: Vælg alt

sp@sp:~$ sudo aptitude install fire
firebird1.5-classic                 firefox-2                           firefox-3.6-gnome-support
firebird1.5-super                   firefox-3.0                         firefox-dev
firebird2.0-classic                 firefox-3.0-branding                firefox-dom-inspector
firebird2.0-common                  firefox-3.0-dev                     firefox-gnome-support
firebird2.0-dev                     firefox-3.0-dom-inspector           firefox-granparadiso
firebird2.0-doc                     firefox-3.0-gnome-support           firefox-granparadiso-dev
firebird2.0-examples                firefox-3.0-venkman                 firefox-granparadiso-dom-inspector
firebird2.0-server-common           firefox-3.1                         firefox-granparadiso-gnome-support
firebird2.0-super                   firefox-3.1-branding                firefox-greasemonkey
firebird2.1-classic                 firefox-3.1-dbg                     firefox-launchpad-plugin
firebird2.1-common                  firefox-3.1-dev                     firefox-libthai
firebird2.1-dev                     firefox-3.1-gnome-support           firefox-linky
firebird2.1-doc                     firefox-3.2                         firefox-sage
firebird2.1-examples                firefox-3.2-branding                firefox-showcase
firebird2.1-server-common           firefox-3.2-dbg                     firefox-trunk
firebird2.1-super                   firefox-3.2-dev                     firefox-trunk-dev
firebird2-classic-server            firefox-3.2-gnome-support           firefox-trunk-dom-inspector
firebird2-dev                       firefox-3.5                         firefox-trunk-gnome-support
firebird2-super-server              firefox-3.5-branding                firefox-trunk-venkman
firebird2-utils-classic             firefox-3.5-dbg                     firefox-ubuntu-it-menu
firebird2-utils-super               firefox-3.5-dev                     firefox-webdeveloper
firebird-utils                      firefox-3.5-gnome-support           firehol
firebrid-utils                      firefox-3.6                         firestarter
firebug                             firefox-3.6-branding                firewall-easy
firedns                             firefox-3.6-dbg                     
firefox                             firefox-3.6-dev                     
sp@sp:~$ sudo aptitude install fire

skriver jeg så et enkelt f og tabber en enkelt gang

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install firef[tab]
så udfylder den selv med ox tabber jeg 2 gange mere så giver den mig så igen en liste:

Kode: Vælg alt

sp@sp:~$ sudo aptitude install firefox
firefox                             firefox-3.2-dev                     firefox-granparadiso-dev
firefox-2                           firefox-3.2-gnome-support           firefox-granparadiso-dom-inspector
firefox-3.0                         firefox-3.5                         firefox-granparadiso-gnome-support
firefox-3.0-branding                firefox-3.5-branding                firefox-greasemonkey
firefox-3.0-dev                     firefox-3.5-dbg                     firefox-launchpad-plugin
firefox-3.0-dom-inspector           firefox-3.5-dev                     firefox-libthai
firefox-3.0-gnome-support           firefox-3.5-gnome-support           firefox-linky
firefox-3.0-venkman                 firefox-3.6                         firefox-sage
firefox-3.1                         firefox-3.6-branding                firefox-showcase
firefox-3.1-branding                firefox-3.6-dbg                     firefox-trunk
firefox-3.1-dbg                     firefox-3.6-dev                     firefox-trunk-dev
firefox-3.1-dev                     firefox-3.6-gnome-support           firefox-trunk-dom-inspector
firefox-3.1-gnome-support           firefox-dev                         firefox-trunk-gnome-support
firefox-3.2                         firefox-dom-inspector               firefox-trunk-venkman
firefox-3.2-branding                firefox-gnome-support               firefox-ubuntu-it-menu
firefox-3.2-dbg                     firefox-granparadiso                firefox-webdeveloper
sp@sp:~$ sudo aptitude install firefox
og sådan kan du fortsætte. du kan skrive hele pakkenavnet, eller du kan bruge tab-complete som funktionen hedder hvor du bruger [tab]
der er også andre muligheder med aptitude. dem kan du læse om i terminalen med komandoen

Kode: Vælg alt

man aptitude


Jeg siger tusinde tak for det meget detaljerede svar, det skal jeg lige granske lidt! :-) Men tusinde tak! Ser rigtigt nice ud!

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf laoshi » 22. sep 2009, 17:05

Hvordan gøres dette?

System > Administration > Synaptic > Fil > Generér pakkedownloadscript > Gem
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf Spotten » 22. sep 2009, 17:06

laoshi skrev:
Hvordan gøres dette?

System > Administration > Synaptic > Fil > Generér pakkedownloadscript > Gem


Så markere man bare alle sine pakker inden man trykker på den? :-)

Hvordan køres den fil så man gemmer? :-)

"Læs Markeringer"?

På forhånd tak.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf laoshi » 22. sep 2009, 17:18

Så markere man bare alle sine pakker inden man trykker på den?

meget lettere: scriptet henter selv oplysninger om alle de installerede pakker.

Hvordan køres den fil så man gemmer?

Det har jeg så ikke lige haft brug for, da jeg bruger det lille script som jeg leverede længere tilbage i tråden. Men du skal sikkert bare lægge det på en usb-stick og så køre det derfra. Kan være du skal gøre det eksekverbart med

Kode: Vælg alt

sudo chmod a + x SCRIPTNAVN
- og så kan du køre det fra en terminal, eller højreklik > åbn > kør (evt. kør i terminal)
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf Spotten » 22. sep 2009, 17:43

laoshi skrev:
Så markere man bare alle sine pakker inden man trykker på den?

meget lettere: scriptet henter selv oplysninger om alle de installerede pakker.

Jamen, når jeg går ind i Synaptic som du skrev nu her, hvor mine pakker er inde, og siger "Fil" "Generer Pakkedownaloadscript", så laver den en fil, åbner jeg den, er der kun dette i filen og filen hedder "skalprogram", har kaldt den pakker. og den indeholder kun dette når jeg trykker åbn/fremvis: #!/bin/sh

Intet andet.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf laoshi » 22. sep 2009, 18:02

Det har du faktisk ret i. Heller ikke 'Gem markeringer' giver det ønskede resultat. Så der er måske behov for lidt fejlsøgning her.

Men så er det jo godt at du kan gøre det med

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --get-selections | grep '[[:space:]]install$' | \awk '{print $1}' > package_list
- denne kommando laver filen package_list og lægger den i din Hjemmemappe.

Og når du så har denne package_list på din nye maskine, så får du installeret alle pakkerne med

Kode: Vælg alt

cat package_list | xargs sudo apt-get install -y


Men det kan du som sagt se mere om her: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=6280&hilit=kloning
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf Spotten » 22. sep 2009, 20:24

laoshi skrev:Det har du faktisk ret i. Heller ikke 'Gem markeringer' giver det ønskede resultat. Så der er måske behov for lidt fejlsøgning her.

Men så er det jo godt at du kan gøre det med

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --get-selections | grep '[[:space:]]install$' | \awk '{print $1}' > package_list
- denne kommando laver filen package_list og lægger den i din Hjemmemappe.

Og når du så har denne package_list på din nye maskine, så får du installeret alle pakkerne med

Kode: Vælg alt

cat package_list | xargs sudo apt-get install -y


Men det kan du som sagt se mere om her: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=6280&hilit=kloning


Ok, men hvis jeg igennem Synaptic vælger "Fil" "Gem markeringer som", og så kalder den "Pakker", så ligger der en "Ren Tekst Dokument" fil i min hjemmemappe.

Den indeholder så følgende:

http://pastebin.com/d3460fefe

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf laoshi » 22. sep 2009, 21:19

Det ville min synaptic ikke engang gøre. Men der har du jo så din pakkeliste! Og den burde du så kunne flytte og åbne med fil >læs markeringer

EDIT: Jeg manglede at hakke af ved 'Gem fuld tilstand, ikke kun ændringer' nederst i Gem-dialogen. Har man ikke den med, så får man kun gemt de ændringer man har lavet i den session man arbejder i. Så nu fik jeg også dannet en liste på denne måde. Når listen så skal indlæses på den nye pc (eller i den nye install) så bruger man 'Læs markeringer' og derefter 'Udfør'.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf Spotten » 22. sep 2009, 22:44

laoshi skrev:Det ville min synaptic ikke engang gøre. Men der har du jo så din pakkeliste! Og den burde du så kunne flytte og åbne med fil >læs markeringer

EDIT: Jeg manglede at hakke af ved 'Gem fuld tilstand, ikke kun ændringer' nederst i Gem-dialogen. Har man ikke den med, så får man kun gemt de ændringer man har lavet i den session man arbejder i. Så nu fik jeg også dannet en liste på denne måde. Når listen så skal indlæses på den nye pc (eller i den nye install) så bruger man 'Læs markeringer' og derefter 'Udfør'.
'

Cool! Tusinde tak for hjælpen! :-)

EDIT: Forresten, flytte sige du? Skal den da ligge et bestemt sted når man har geninstalleret og loader sin liste via synaptic?

På forhånd tak.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf laoshi » 23. sep 2009, 07:53

Skal den da ligge et bestemt sted når man har geninstalleret og loader sin liste via synaptic?

Nej, for du får en dialog hvor du kan finde den i, når du beder om at få den indlæst.
Med flytte mente jeg flytte fra den pc, hvor du oprettede den, til den pc hvor du vil have pakkerne indlæst.
God fornøjelse med projektet.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Pakkedownloadingscript?

Indlægaf Spotten » 25. sep 2009, 02:26

laoshi skrev:
Skal den da ligge et bestemt sted når man har geninstalleret og loader sin liste via synaptic?

Nej, for du får en dialog hvor du kan finde den i, når du beder om at få den indlæst.
Med flytte mente jeg flytte fra den pc, hvor du oprettede den, til den pc hvor du vil have pakkerne indlæst.
God fornøjelse med projektet.


Ahh ok, på den måde! :-)

Jo tak, tager den ved næste geninstallation, hvis der kommer sådan en en dag! :-)

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], [Spider] og 0 gæster