Mangler lyd i skype :-S

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Mangler lyd i skype :-S

Indlæg af andsen »

Hej folkens,

På min bærbare, der kører Ubuntu 8.10, kan jeg ikke få lyd i skype. Når jeg vil foretage et testopkald får jeg følgende fejlmeddelelse:

Kode: Vælg alt

Problem with audio playback

Jeg har ingen anelse om hvad problemet skyldes - overhovedet :-S

Mvh Anders
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Scrat
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Mangler lyd i skype :-S

Indlæg af Scrat »

Det er desværre lidt kringlet at få lyd i skype, men efter utallige forsøg lykkedes det, og det vil jeg gerne dele med jer.

- Jeg kører på en Ubuntu 8.04, fuldt opdateret.
- Mit webkamera er et Logitech QuickCam Communicate Deluxe, med indbygget mikrofon.
- Lydkortet er Nvidia CK804 AC'97

LYDINDSTILLINGER
Prøv og højreklik på Lydikonet i toppanelet og vælg "Åbn Lydstyrkekontrol".

Herefter vælger du "Rediger > Indstillinger" i menuen.

Her skal du sikre at følgende er hakket af:
Master
PCM
Linie-ind
Linie- ind Optage
Cd
Mikrofon
Mikrofon Optage
Mic Select
Video
Phone
Phone Optage
Pc-højtaler
Optage
Duplicate Front

Luk Dialogboksen.

I Lydstyrkekontrollen tjekker du indstillinger i følgende Tabs:

[Playback]
Tryk på højtalerikonerne under alle skyderne så det røde kryds forsvinder. Flyt på skyderne så lyden er ca. 4/5 dele oppe.

[Optager]
Under skyderne klikker du på lænken (så den ikke er brudt) og skyder lyden helt op.
Tjek også at der ikke er røde krydser på ikonerne i bunden.

[Kontakter]
Her har jeg følgende:
Linie-ind Optage
Mikrofon Optage
Video
Phone Optage
Duplicate Front

Kun Video er hakket af!

[Indstillinger]
Her er Mic1 forvalgt.

Åbn Skype og tryk på (S) ikonet nederst til venstre, her vælger du "Options"

I Indstillingerne vælger du "Sound Devices" i menuen til venstre.

Øverst i "Sound In" skal du vælge dit lydkort.
Det der virkede for mig var (selvfølgelig) den nederste: USB Device XX.........(Plughw:XX.........)
Husk at du kan have et andet lydkort der har nogle andre adresser på bundkortet, så hvis ikke det virker så prøv dig frem fra toppen.

VOILA ! :-)
"This is Linux country. If you listen carefully, you can hear Windows reboot..."

Registered Linux user #133791 <|> http://counter.li.org
Registered Ubuntu user #24875 <|> http://ubuntucounter.geekosophical.net
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af andsen »

Mange tak :-D
Nu bruger jeg 8.10 og der var et par ting der ikke stemte helt overens, men jeg fik det til at virke. Det var en fejl 40. "Capture" var ikke slået til - ja, jeg bruger engelsk ;-)
Derefter var det bare at vælge hardwaren i Skype og nu fungerer det uden problemer :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Steen

Indlæg af Steen »

Ubuntu 8.10 og Intel lydkort. Jeg har nu indstillet både mixer og Skype lyddel som anbefalet her. Og mine opkald går igennem, men..........mikrofonen bliver slået fra når jeg lukker vinduet, efter at have slået den til i mixeren! Er der nogen forklaringer på dette?
jokkefar
IRC nickname: jokkefar

Indlæg af jokkefar »

Nix, fremgangsmåden virker tilsyneladende ikke på 8.10, så jeg tilslutter mig Steens bidrag. Jeg har forsøgt på 2 nyinstallerede bærbare, en med ATI IPX lydkort og en med Intel HDA lydkort, begge onboard.

ATI IPX giver knapt hørbar respons, Intel HDA giver ingen respons på mic'en. Lyden i hørebøffer er der vha. pulse. Capture / Optage er slået til i mixeren. Det er godt arbejde der leveres her i dette forum, så vi håber på en løsning. Det er desværre en vigtig feature at mangle...

/Joakim
jokkefar
IRC nickname: jokkefar

Indlæg af jokkefar »

Nu har jeg også prøvet med 2 forskellige headsets, et Sandberg og et Steelseries - uden brugbart resultat.
/joakim