LAG i spil !

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Phasio
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. apr 2008, 13:07

LAG i spil !

Indlægaf Phasio » 15. apr 2008, 13:16

Hej allesammen!

Har for nylig skiftet XP ud til fordel for Ubuntu 7.10, og er indtil videre HELT vild med ! :)

Selvom jeg har løst de fleste problemer, har jeg et problem når det kommer til spil.

Har en Fujitsu-Siemens m1437g, 1,8 ghz Pentium med ATI Mobility X700 128MB.

Har installeret den begrænsede driver som bliver foreslået efter installation af Linux, har også installeret Compiz og alle funktionerne virker 100%.
Derfor undrer det mig, at når jeg prøver at køre et simpelt spil som WC3 Frozen throne igennem Wine, er det mig muligt at komme ind i spillet, dog er det SÅ laggy at jeg under ingen omstændigheder vil kunne spille.. For jeg burde kunne spille det uden nogle problemer.

Er der nogen der har noget råd til hvordan jeg fixer det?

På forhånd MANGE tak

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: LAG i spil !

Indlægaf sprocket » 16. apr 2008, 21:18

Måske er det din opsætning til spillet. Prøv at installere det med playonlinux, som du kan finde her: http://www.playonlinux.com/en/
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: LAG i spil !

Indlægaf Don S » 17. apr 2008, 16:45

ATi driveren er rigtig dårlig til Linux. Det er højst sandsynligt det der udgør det store problem. Derudover er Wine ikke færdigt, men jeg kan dog spille alle de spil der er supportet i PlayOnLinux, med lige så høj eller bedre udelse end under Windows. Og WC3:TFT er et af dem jeg ingen problemer har med.
Billede

Billede Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: LAG i spil !

Indlægaf Christian.Arvai » 26. apr 2008, 21:21

hej allesammen

jeg kører acer aspire 5100 og er lige skiftet fra 7.10 til 8.04 , problemet er følgende.

flere af de spil, ( bla lincity - gl117 - open arena), som kørte fint på 7.10 hakker i grafikken på 8.04 ,
alle anbefalede drivere skulle være opdateret , er der nogle der har en løsning ?

mvh
christian arvai

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: LAG i spil !

Indlægaf Christian.Arvai » 19. jun 2008, 16:10

:D efter næsten 2 mrd fandt jeg ud af mit problem , i en tråd herinde med webbank problemer , blev der
foreslået at sætte visuelle effekter på "ingen" , nu er jeg jo den nysgerrige type , så jeg prøvede om
det kunne hjælpe på de spil/google earth problemer jeg havde på min acer , mine graffikproblemer
i de spil jeg nævnte i mit tideligere indlæg , forsvinder når jeg kører med "ingen" visuelle effekter.

system>indstillinger>udseende>visuelle effekter ( sættes på ingen )

i 7.10 kan jeg godt have visuelle effekter sat til , uden problemer med spillene .
men det tager mig under 1 min. at sætte compiz op igen i 8.04 , så det er ikke noget problem ,
når jeg skifter imellem de grafiske muligheder .

--------------------

EDIT :

i et senere indlæg i forumet kom der en bedre måde at løse det på og som er hurtigere at bruge !

fas skrev:Super guide - compiz er trods alt noget avanceret, selv for den rutinerede bruger :-)

Et væsentlig ting for mig har også været at finde ud af hvad compiz du'r til og hvad det ikke du'r til. F.eks. virker min MythtTv frontend ikke hvis compiz er aktiveret.
Det er der heldigvis råd for. Med Compiz Switch kan man, med et dobbelt-klik på menu-linien, aktivere eller deaktivere compiz.

Compiz switch kan findes her: http://forlong.blogage.de/article/pages/Compiz-Switch

Mvh.
fas


det virker perfekt på min acer, så man må sige at det kan betale sig at følge med i hvad der sker herinde :D
Senest rettet af Christian.Arvai 5. jul 2008, 00:25, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Munksgaard
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. jun 2008, 20:50
IRC nickname: Munksgaard
Geografisk sted: Danmark

Re: LAG i spil !

Indlægaf Munksgaard » 20. jun 2008, 20:52

Phasio: Hvis du starter warcraft med -opengl til sidst (wine war3.exe -opengl) så skulle det virke.
Mvh.
Philip Munksgaard

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster