Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
bamses8700
Indlæg: 49
Tilmeldt: 29. jan 2010, 16:18
IRC nickname: bamses8700
Geografisk sted: Odder , ØstJylland

Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser

Indlægaf bamses8700 » 19. mar 2017, 14:32

hej med jer Ubuntu brugere.
Mine venner og jeg , som bruger Linux Ubuntu, har problemer med at få uskrevet dokumenter på en printer,- direkte fra browseren- SÅ DET ER LÆSELIGT..ofte er udskriften fuldstændig ulæselig. og med meget små tal-bogstaver.....dette sker både i Firefox browseren og i Chromium browseren,, og det jeg har også testet det på en Windows maskine med både Firefox og Google Chrome browsere installeret...det ser lige ulæseligt ud...
det eneste der hjælpe er at gemme dokumentet på harddisken (i Ubuntu) og åbne det med dokument fremviseren, og så udskrive derfra..så ser udskriften fin ud...
er der nogen der kan komme med en forklaring / løsning på problemet!!!
PS : jeg har prøvet at installere en PDF reader pluin i browseren ,,,men lige lidt hjælper det..
Venlig hilsen
bamses8700

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser

Indlægaf AJenbo » 19. mar 2017, 16:29

... hvilken printer?

Er det rigtig forstået at problemet opstår både i Windows og Ubuntu?

bamses8700
Indlæg: 49
Tilmeldt: 29. jan 2010, 16:18
IRC nickname: bamses8700
Geografisk sted: Odder , ØstJylland

Re: Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser

Indlægaf bamses8700 » 19. mar 2017, 21:13

AJenbo skrev:... hvilken printer?

Er det rigtig forstået at problemet opstår både i Windows og Ubuntu?


Ajenbo, ja problemet bestå i både Windows og Ubuntu...med flere forskellige printere, dvs. mine venner har forskellige printere...

vh bamses8700

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser

Indlægaf AJenbo » 19. mar 2017, 21:29

Hvilke har du prøvet?

Er det noget bestemt du prøver at printe?

bamses8700
Indlæg: 49
Tilmeldt: 29. jan 2010, 16:18
IRC nickname: bamses8700
Geografisk sted: Odder , ØstJylland

Re: Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser

Indlægaf bamses8700 » 20. mar 2017, 10:06

AJenbo skrev:Hvilke har du prøvet?

Er det noget bestemt du prøver at printe?


- det er alle dokumenter i min Eboks, nogen dokumenter bliver med meget lille skrift, så man skal forstørre det mange gange, andre er helt ulæseligt med mærkelige tegn
-- er der andre der har samme problem som mine venner og jeg ?

Vh bamses8700

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser

Indlægaf AJenbo » 20. mar 2017, 10:42

Jeg har ikke oplevet det, men har heller aldrig haft brug for at printe noget fra eBoks. Sker det med andre sider en eBoks?

bamses8700
Indlæg: 49
Tilmeldt: 29. jan 2010, 16:18
IRC nickname: bamses8700
Geografisk sted: Odder , ØstJylland

Re: Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser

Indlægaf bamses8700 » 21. mar 2017, 16:33

AJenbo skrev:Jeg har ikke oplevet det, men har heller aldrig haft brug for at printe noget fra eBoks. Sker det med andre sider en eBoks?


..Så er det jo nok derfor du aldrig har oplevet det..hvis du aldrig har haft brug for at printe fra din eboks..smiler
...jeg har ikke observeret at det også sker fra andre sider...kan det evt være en fejl i eboks?
..jeg har bragt spørgsmålet op på vores lokale Ubuntu bruger gruppe møde, på Åby Bibliotek..der var flere end jeg der har samme problem, uden dog at have en ide om en løsning på problemet.
venlig hilsen
bamses8700

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 21. mar 2017, 18:32

Ja det lyder efterhånden som om det specefikt er et problem med det værktøj eboks bruger til at danne PDF-filer, er de alle fra et bestemt firma?

Jeg har et Ligende problem med at generere pdf filer. I starten lød det som om det var et problem med en bestemt printer.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Udskrive dokumenter fra eboks direkte i browser

Indlægaf lath » 23. mar 2017, 19:19

bamses8700 skrev:hej med jer Ubuntu brugere.
Mine venner og jeg , som bruger Linux Ubuntu, har problemer med at få uskrevet dokumenter på en printer,- direkte fra browseren- SÅ DET ER LÆSELIGT..ofte er udskriften fuldstændig ulæselig. og med meget små tal-bogstaver.....dette sker både i Firefox browseren og i Chromium browseren,, og det jeg har også testet det på en Windows maskine med både Firefox og Google Chrome browsere installeret...det ser lige ulæseligt ud...
det eneste der hjælpe er at gemme dokumentet på harddisken (i Ubuntu) og åbne det med dokument fremviseren, og så udskrive derfra..så ser udskriften fin ud...
er der nogen der kan komme med en forklaring / løsning på problemet!!!
PS : jeg har prøvet at installere en PDF reader pluin i browseren ,,,men lige lidt hjælper det..
Venlig hilsen
bamses8700


Jeg har downloaded PDF filer - fra eboks - både enkelt styks og i bunker, som downloades i et eller andet pakke format, sikkert en i en zip fil.

Firefox har en indbygget PDF læser - det er muligvis nemmere at downloade en PDF fil / PDF filer og så bruge dokumentfremviser, hvis du skal have teksten forstørret.

Du kan i stedet for at downloade lade Firefox åbne dokumentfremviser med den PDF du gerne vil se.
De er det e-boks appen gør i Android, hvor dokumentfremviseren i stedet er Acrobat Reader for Android.
Hvis du vil have Firefox til at åbne en PDF fil fra internettet i dokumentfremviser, så skal du ændre i indstillingen for PDF fil i Rediger menuen ⇨ Indstillinger ⇨ Programmer

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], [Spider] og 0 gæster