Pauseskærm, login osv. hvor er de gemt i 11.10?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
buddig
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Pauseskærm, login osv. hvor er de gemt i 11.10?

Indlæg af buddig »

I aftes installerede jeg en helt ny Ubuntu 11.10 med password til login.
Det tog iøvrigt kun ½ time ialt. :)
Jeg kan se at der er færre emner i "Systemindstillinger, hvor er de manglende flyttet hen?
Jeg ville ændre så det ikke kræver login når jeg booter fra start, og jeg ville også ændre
tiden indtil den går i pauseskærm.
Håber nogen har fundet det.
Pft /thanks in advance.
Henning
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Pauseskærm, login osv. hvor er de gemt i 11.10?

Indlæg af soundpartner »

til at starte med såp er pauseskærmen forsvundet.
Det har været en længere diskussion, men argumentet er at pauseskærmen som vi kender den er et lævn fra 80'erne hvor man med de gamle crt skærme havde problemer med burnin (at motivet simpelt brændte sig fast på skærmen) det eneste man kunne gøre for at forhindre dette var at sørge for bevægelse på skærmen samt at denne bevægelse ramte skærmen ligeligt. efterhånden understøtter alle skærme at man kan slukke helt for dem ved at fjerne signalet til dem. dette er af ganske mange årsager en del bedre. dels så bruger det mindre strøm (bedre for miljøet og pengepungen) men det genererer også mindre varme.
det nye unity er hamrende intuitivt (hvis man forstår det for når man skal rode med skærmen så er det i det punkt der hedder skærm, hetr kan man vælge om man skal dæmpe skærmen, samt om skærmen skal låses (kræver kode efter skærmen har været lukket.) under strøm kan man styre hvornår maskinen skal gå i hvile osv. henholdsvis når maskinen er på strøm eller batteri. tror det svarede på dine spørgsmål

edit: Det er muligt selv at installere de "gamle" pauseskærme hvis man ønsker dette, men de er ikke inde som standart
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Kappa
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af Kappa »

Systemindstillinger:
Brugerkonti ± skærm
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
Kappa
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af Kappa »

Her er omkring pauseskærm,
http://www.liberiangeek.net/2011/10/enable-screensavers-in-ubuntu-11-10-oneiric-ocelot/

Men det andet er jeg ikke helt sikker på, jeg bruger Gnome 3, ( anbefalelsesværdig synes jeg, selvom Linus Torvalds mener noget andet )
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen