Ingen lyd

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Schindler

Ingen lyd

Indlæg af Schindler »

For få dage siden spillede jeg uden problemer lyd fra min computer, via min forstærker - og pludselig i dag virkede det ikke. Jeg har gået alle ledningerne efter, og de sidder, som de skal, men der kommer ingen lyd ud - der er en lille knitrelyd fra højtalerne, men det er alt. Jeg tænker, at det måske kan have noget at gøre med nogle opdatering, jeg har lavet.

Hvordan kan jeg finde ud af, hvad fejlen skyldes? Og hvad kan jeg gøre for at få lyden tilbage?

På forhånd tak for hjælpen.
Pax-Man
IRC nickname: Pax-Man

Re: Ingen lyd

Indlæg af Pax-Man »

Det problem oplevede jeg også på et tidspunkt og det skyldes, for mit vedkommende, at der var skruet ned ved en anden enhed (ret mig). Jeg løste problemet ved at åbne lydkontrol (tryk på højtalerikonet -> lydkontrol) her var der en anden "Enhed" i mit tilfælde 'HDA Nvidia (Alsa mixer)' hvor Linie-ind og Pc-højtaler var skruet helt ned.
Men pas nu på, rod endelig ikke mere end hvad du kan rode dig ud af (taler af erfaring :) )
Schindler

Re: Ingen lyd

Indlæg af Schindler »

Tak for tippet, det var netop problemet: PCM var skruet helt ned i lydstyrkekontrol. Ret stenet, hvad det er, der gør, at denne pludselig bliver sat helt ned.

Men endnu en gang: Tak for hjælpen.