Ubuntu 8.04 Server til rådighed

Dokumentationsprojekt som skal vise fordelene ved brug af Ubuntu i offentlige institutioner og virksomheder.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Ubuntu 8.04 Server til rådighed

Indlægaf Jimmyfj » 20. okt 2008, 16:48

Så er jeg klar med en Ubuntu 8.04 Server som er dedikeret projektet, og har samlet diskplads på ialt 270 GB.

Serveren kører med OpenSSH og OpenSSL og er installeret som LAMP-server, hvilket åbner mulighed for at vi kan lave en web-side til projektet.

Der er på serveren installeret GNOME-GUI af hensyn til Remote-Desktop med grafisk brugerflade.

De af jer, som er interesseret kan via PM få login-oplysninger til serveren. Vi har også brug for et par interesserede admins, som ved noget om Ubuntu Server. Disse vil blive oprette med admin-rettigheder på serveren.

Så kom ud af busken og lad os få gang i projektet for alvor.

PS: Jeg er i gang med at dokumentere serverens opsætning m.m.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Ubuntu 8.04 Server til rådighed

Indlægaf PKO » 20. okt 2008, 17:14

Hej,

Jeg vil da godt teste for dig.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu 8.04 Server til rådighed

Indlægaf soundpartner » 20. okt 2008, 17:26

PKO skrev:Hej,

Jeg vil da godt teste for dig.


jeg er da også frisk på at teste lidt på den. hvad er ideen med serveren må jeg da lige spørge?
jeg har jo selv lige sat samba,ssh og ftp server op her hjemme (har som sådan ikke noget at bruge ekstra webserver osv til lige pt)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Ubuntu 8.04 Server til rådighed

Indlægaf Don S » 20. okt 2008, 20:15

"Ubuntu i det offentlige"/PUSDIDO/whatever er et projekt til at fremme brugen af Ubuntu i de offentlige sektorer, serveren er derfor højst sandsynligt dedikeret til det formål.

Min hjemmeserver fungerer bare, så jeg har ikke rigtig haft mulighed for at løse problemer. Men jeg vil da glædeligt give en hånd til, hvis du har brug for hjælp - og jeg har da også *noget* viden/erfaring til rådighed.
Billede

Billede Billede

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu 8.04 Server til rådighed

Indlægaf Jimmyfj » 20. okt 2008, 22:24

soundpartner skrev:
PKO skrev:Hej,

Jeg vil da godt teste for dig.


jeg er da også frisk på at teste lidt på den. hvad er ideen med serveren må jeg da lige spørge?
jeg har jo selv lige sat samba,ssh og ftp server op her hjemme (har som sådan ikke noget at bruge ekstra webserver osv til lige pt)


Serveren er en del af det projekt vi arbejder med her: Ubuntu i det offentlige.

Der er på serveren installeret følgende:

NFS-filserver
Apache Webserver
MySQL
PHP5
OpenSSH/OpenSSL
VSFTPD (FTP-server)
GNOME-desktop (til Remote login med grafisk brugerflade)

Hvor vidt vi skal installere eBox er et emne som må være til debat først.

Serverens FTP-del er installeret for at vi ikke skal fylde forum her med store filer. Men der gælder, naturligvis, de restriktioner, som loven forskriver om offentlig adgang til data-lager: INGEN multimedie filer af nogen art. Findes disse på systemet vil filerne blive slettet omgående. Med mindre det er eget materiale, fremstillet til projektet specifikt.

Har man lyst, og erfaring i det, kan man oprette og administrere et postsystem for projektet.

Den helt store uddybning af formålet med serveren er at finde andet steds her på forum.

Edit :
Serveren kører 24/7 så det er bare at klø på.

Edit2: Den 23/10 2008 vil der være et kort tidsrum, hvor serveren ikke er online grundet opgradering af hastigheden til/fra serveren. Der vil samtidig komme ny IP-adresse (statisk). Efter denne opgradering vil serveren være online 24/7.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Ubuntu i det offentlige"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster