Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Pihl » 25. okt 2008, 16:30

I anledning af den nye Ubuntu 8.10, som udgives torsdag den 30. oktober, afholder det danske Ubuntu community, Foreningen af danske Ubuntubrugere, et arrangement i København: Ubuntu Live! Stenbukkens Frisættelse.

Arrangementet vil indeholde foredrag og oplæg, som rækker fra information om de nye features i Ubuntu 8.10, til nyhederne i den netop udgivet OpenOffice.org 3, som dog ikke er inkluderet som standard i 8.10.

Sideløbende med og bagefter foredragene vil det være muligt at få hjælp til at installere Ubuntu på sin medbragte computer, og der vil naturligvis også være lejlighed til at få anden teknisk hjælp. Kender du nogen, som er interesseret i at få Ubuntu, så send dem gerne til installationshjælp hos Ubuntu Danmark lørdag den 1. november.
Vi stiller installations-CD'ere til rådighed, så gæster skal blot tage interesse og computerudstyr med ;)

Ubuntu Live! sponsores af Casalogic og Magenta ApS samt Copenhagen Business School som lægger lokaler til. Arrangementet afvikles endvidere i samarbejde med SSLUG.

Programmet, udover den sideløbende installationshjælp, ser således ud:

* 12.00 Dørene åbner
* 12.30 Velkomst
* 12.45 Nyheder i Intrepid Ibex
* 13.15 Ubuntu Danmarks community v/ SørenBredlundCaspersen
* 13.45 10 styresystemer (Ubuntu varianter) på 20 minutter v/ MartinPihl
* Pause
* 14.45 Krav til en miljøvenlig og cross-distro Linux? v/ Phillip S. Bøgh
* 15.45 Open Office 3.0, features og tips /v Leif Lodahl
* 16.40 Afslutning og efterfølgende workshops
* 18.00 Pizza og café :)

Der er fri entré og tilmelding er ikke nødvendig. Så kom til Ubuntu Live! på CBS ved Solbjerg Plads lørdag den 1. november

Læs mere her.

Billede

Benjamin
Indlæg: 118
Tilmeldt: 18. nov 2007, 08:05
IRC nickname: benjamin_FOX
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Benjamin » 25. okt 2008, 19:48

Det lyder rigtigt spændende; men jeg har nok ikke mulighed for at tage til Hovedstaden den 01.11.

Ved Du, om der evnt. er opsat web-cam på CBS, så 'festen' kan følges, hjemmefra (?).
Mange hilsner
Asger [FOX] / 'Benjamin'

Pilot i Lolland Falster Svæveflyveklub - http://www.lfsv.dk
Se også: http://www.herningsvaeveflyveklub.dk

0-100 km./t. på mindre end 3 sekunder - og op til måske mere end 250 km./t. !!!
- det er de problemer, vi svæveflyvere må døje med :D

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf eitreach » 25. okt 2008, 20:02

Åhr, webcam ville være fedt til oplægsholderne. Det burde da kunne lade sig gøre - der er da både den ene og den anden kyndige med, som jeg forstår det.

Så kunne man også se hvor stor interesse der er på landsplan, når man kan se hvor mange der 'møder op', som ikke kan være der fysisk.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Christian.Arvai » 25. okt 2008, 20:09

eitreach skrev:Åhr, webcam ville være fedt til oplægsholderne. Det burde da kunne lade sig gøre - der er da både den ene og den anden kyndige med, som jeg forstår det.

Så kunne man også se hvor stor interesse der er på landsplan, når man kan se hvor mange der 'møder op', som ikke kan være der fysisk.



JA TAK :D

jeg er forhindret i at komme til KBH, pga. min datters 10 års fødselsdag, så webcam ville være perfekt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Pihl » 25. okt 2008, 20:20

Webcam er afgjort en mulighed, vi skal kigge nærmere på, men det bliver nok først til næste Ubuntu Live! arrangement, og sikkert også kun, hvis der er lidt flere som deltager i planlægningen af dét arrangement (så hvis jeg lige listet en opfordring ind også) ;)

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf soundpartner » 25. okt 2008, 20:22

christian.arvai skrev:
eitreach skrev:Åhr, webcam ville være fedt til oplægsholderne. Det burde da kunne lade sig gøre - der er da både den ene og den anden kyndige med, som jeg forstår det.

Så kunne man også se hvor stor interesse der er på landsplan, når man kan se hvor mange der 'møder op', som ikke kan være der fysisk.



JA TAK :D

jeg er forhindret i at komme til KBH, pga. min datters 10 års fødselsdag, så webcam ville være perfekt.


blev vi ikke enige om at hun/de bare skulle med???

Pihl skrev:Webcam er afgjort en mulighed, vi skal kigge nærmere på, men det bliver nok først til næste Ubuntu Live! arrangement, og sikkert også kun, hvis der er lidt flere som deltager i planlægningen af dét arrangement (så hvis jeg lige listet en opfordring ind også) ;)

jeg skal da med glæde give en hånd med så længe det kan kombineres med at jeg skal arbejde den dag (teknik til et "vampire rave")
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Don S » 25. okt 2008, 22:27

Er det en mulighed, at folk tager videokamera med og optager det, så det kan blive lagt på nettet senere? Både til dem som ikke kunne komme, men også hvis man har lyst til at høre foredragene igen eller som reference.
Billede

Billede Billede

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Pihl » 26. okt 2008, 10:07

Det er ikke planlagt, men hvis der er nogen, som vil stå for det, skal de være velkomne ;)

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Don S » 26. okt 2008, 12:35

Jeg kan godt tage et videokamera med og en tripod, men ved ikke om jeg gider stå og sørge for at filme hele dagen.
Billede

Billede Billede

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf soundpartner » 27. okt 2008, 00:01

vi snakkede på irc om at det ku være fedt med nogle navneskildte så man ku se hvem der er hvem. et eksempel ku være noget ala dette som jeg lige biksede sammen på 2 min...
(det skal lige rettes lidt til osv, men bare som et eksempel)

Billede
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Don S » 27. okt 2008, 00:39

Det ligner umiddelbart en ret god idé. Hvordan skulle de trykkes/printes? På klistermærker?
Billede

Billede Billede

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf soundpartner » 27. okt 2008, 00:51

Don S skrev:Det ligner umiddelbart en ret god idé. Hvordan skulle de trykkes/printes? På klistermærker?

printes på ganske almindelige labels som man kan klistre på trøjen/skjorten/den bare brystkasse eller hvor man nu skulle have lyst
mener at avery laver nogen labels med 8-12 stykker eller noget i den stil på en a4 side. så er det bare lige at tilpasse størelsen og lave 8-10 prints af dem så burde der være nok.
dem som på forhånd melder deres ankomst kan så få dem med fortrykt navn. dem der ikke har må udfylde med en sprittush.

er man rigtig teknisk kan man lave det i et oo dokument med felter der passer til labelsne, og printe farveprintet (bagrunden) først, og så printe navne på efter behov (udfylde det feldt i oo som passer på en endnu ikke taget label)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

LeAstrale
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. okt 2008, 07:08
IRC nickname: LeAstrale

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf LeAstrale » 27. okt 2008, 06:18

Jeg kan slutte mig til ideen med enten at filme arrangementet eller lave direkte webstream. Jeg har desværre heller ikke mulighed for at være tilstede.

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Jarlen » 27. okt 2008, 08:26

LeAstrale skrev:Jeg kan slutte mig til ideen med enten at filme arrangementet eller lave direkte webstream. Jeg har desværre heller ikke mulighed for at være tilstede.


Husk at spørge oplægsholderne om tilladelse inden i begynder at optage dem og lægge dem på nettet.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu Live! i Kbh lørdag den 1. november

Indlægaf Jarlen » 27. okt 2008, 10:39

og så begynder artiklerne at tikke ind :)
http://www.business.dk/article/20081027 ... /81027034/
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster