Lad os kalde en spade for en spade og Windows for Windows

Nyheder og annonceringer kan læses her. Alle nye brugere bør starte med at læse vejledningen herinde.
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Lad os kalde en spade for en spade og Windows for Window

Indlægaf laoshi » 26. jun 2011, 06:37

Ja, mon ikke efterhånden tingene er blevet vendt tilstrækkeligt for denne gang?

laoshi skrev:Under alle omstændigheder, så er det en enig administration og redaktion på forum, der står bag både beslutningen, dens formulering og dens håndhævelse.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Lad os kalde en spade for en spade og Windows for Window

Indlægaf Kappa » 19. jul 2011, 20:11

laoshi skrev:Vi kan i enkelte indlæg i supporten finde Windows omtalt som windoze, windåse, winsows og lignende og Microsoft som M$ eller Mikroblød.

Vi vil gerne bede alle brugere om ikke længere at bruge disse betegnelser, men derimod de rigtige: Windows og Microsoft.

Det gavner ikke vores sag at man bruger den slags hånlig omtale af et andet styresystem - det er langt mere effektivt at komme med eksempler på Ubuntus styrker. Vi er jo ikke i tvivl om at vi selv står for et stærkt, sikkert og brugervenligt system. Men det berettiger os ikke til at omtale konkurrerende systemer hånligt. De har deres styrker såvel som svagheder, og vi henter ikke flere brugere fra deres rækker ved hånlig omtale.

Der er ingen tvivl om at vi ikke bryder os om Microsofts forretningsmetoder, eller om closed source. Det kan man så argumentere imod, men der er ingen grund til at fornærme Windowsbrugere, Microsoft eller Windows uden at sætte argumenter bag.

Så for fremtiden er ordene: Windows og Microsoft.

Kan man kalde en spade for en spade, så bør man også kalde Windows for Windows.

Smutter det for nogen, så skal I ikke undre jer over at det bliver rettet af redaktionen.


Jeg er fuldstændig enig med Iaoshi i dette indlæg, men efter at have læst et indlæg fra Steve Ballmer, hvor han b.la skriver, at Linux er en CANCER, kan jeg godt følge de mennesker der falder i, med meget lidt smigrende udtalelser om Microsoft, Steve Ballmer er ikke bare en Hr. hvem som helst, og den slags ordvalg er i min verden, noget af den mest modbydelige omtale af andet og andre, men derfor mener jeg ikke, at man skal svare tilbage, fordi den slags siger mere om den person der siger det, end den eller det han siger det om, jeg udtrykker bare min forståelse, for dem der føler sig fristet.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

NiceM
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14. maj 2011, 12:20
Geografisk sted: Ikast

Re: Lad os kalde en spade for en spade og Windows for Window

Indlægaf NiceM » 20. jul 2011, 07:46

Det begynder efterhånden at lyde helt religiøst det her, det er helt fint med flere forskellige styre systemer, men lad os være ærlige, windows kan ikke undværes, det er muligt at windows kan undværes hjemme, men i erhverslivet kan det ikke, der findes endnu ingen linux programmer der kan erstatte de store tekniske programmer.

Jeg har brugt Microsoft styre system siden de første dos programmer, og der har altid været fejl af den ene eller den anden art, men hvis man ser på Ubuntu's bug reporter går det vel nogenlunde lige op.

Jeg har i øjeblikket instaleret ubuntu på den ene af mine laptops, og det kører fortræffeligt, men da jeg laver en masse grafik til min hjemmeside, kan jeg ikke undvære photoshop , og jeg er også tvungen til at have diverse flash redigerings programmer, dem har endnu ikke fundet nogen af til linux, så indtil software udbudet til linux bliver bedre, er jeg stadig nød til at have windows på den anden laptop og den stationære.

Det jeg egentlig ville sige var, vi er alle startet med windows og mange af os bruger stadig windows både hjemme og i særdeleshed på jobet, og det bliver der nok ikke lavet om på, sådan lige med det samme, så please lad være med at lyde så frelste, det skræmmer en del væk.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Lad os kalde en spade for en spade og Windows for Window

Indlægaf Christian.Arvai » 20. jul 2011, 08:02

så please lad være med at lyde så frelste, det skræmmer en del væk.

Helt enig, jeg gider heller ikke læse endnu en Windows VS Ubuntu tråd, hvor folk fortsætter i det uendelige. Denne tråd er lavet for at præcisere at vi ikke vil se brugen af de omtalte øgenavne, og længere er den ikke.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

pruser
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. dec 2010, 22:40
IRC nickname: pruser

Re: Lad os kalde en spade for en spade og Windows for Window

Indlægaf pruser » 27. nov 2011, 21:22

man bliver aldig selv større af at gøre andre mindre. Lige som det er svært at bruge "slemme" ord når man er des.

Tilbage til "Vigtige beskeder"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster