overfører Thunderbird til Ubuntu

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Sv.Aage
Indlæg: 161
Tilmeldt: 16. jul 2007, 08:46
Geografisk sted: Strandby

overfører Thunderbird til Ubuntu

Indlægaf Sv.Aage » 17. jul 2007, 10:06

Hej med jer

Jeg er ved at overveje om, jeg skal tage springet og skifte til Ubuntu :?:

Mit største problem er om jeg kan få mine mails og adresser osv. med over sådan lige uden videre ?

Jeg er ikke særlig meget inde i det tekniske ( programsprog osv. ).

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Re: overfører Thunderbird til Ubuntu

Indlægaf Balder » 17. jul 2007, 22:07

Sv.Aage skrev:Mit største problem er om jeg kan få mine mails og adresser osv. med over sådan lige uden videre ?


Sådan lige uden videre er nok at tage munden lidt for fuld, men det kan lade sig gøre. Her er en vejledning (eng.).

Det er noget med, først at installere Thunderbird i Windows og derefter at flytte det hele fra Outlook til Thunderbird. Når den er klaret slæbes Thunderbird-mappen med over på Ubuntu's skrivebord, hvorfra mails, adresser m.m. lægges ind i Thunderbird eller Evolution.

I øvrigt gives der under installation af Ubuntu, i et dual boot arrangement med Windows, muligheden for at importere visse Windows-indstillinger. Om det indbefatter import af mails og adresser vides ikke.
Mvh. - Balder

Sv.Aage
Indlæg: 161
Tilmeldt: 16. jul 2007, 08:46
Geografisk sted: Strandby

Re: overfører Thunderbird til Ubuntu

Indlægaf Sv.Aage » 18. jul 2007, 09:04

Hej igen

Balder skrev:I øvrigt gives der under installation af Ubuntu, i et dual boot arrangement med Windows, muligheden for at importere visse Windows-indstillinger. Om det indbefatter import af mails og adresser vides ikke.


Den mulighed så jeg ikke under instalationen, kan jeg mon finde den et andet sted ?

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Re: overfører Thunderbird til Ubuntu

Indlægaf Balder » 18. jul 2007, 16:52

Sv.Aage skrev:Den mulighed så jeg ikke under instalationen, kan jeg mon finde den et andet sted ?


Det mener jeg bestemt ikke at du kan, så der er nok ikke andet at gøre end at følge vejledningen der linkes til længere oppe.
Mvh. - Balder

Sv.Aage
Indlæg: 161
Tilmeldt: 16. jul 2007, 08:46
Geografisk sted: Strandby

overfører Thunderbird til Ubuntu

Indlægaf Sv.Aage » 18. jul 2007, 17:44

Ok

Jeg har også set, at det er den fejl udgave af Ubuntu. jeg har fået installeret :lol:

Så jeg får et nyt forsøg med rigtige udgave 7.04

Men TAK for hjælpen

Sv.Aage
Indlæg: 161
Tilmeldt: 16. jul 2007, 08:46
Geografisk sted: Strandby

Re: overfører Thunderbird til Ubuntu

Indlægaf Sv.Aage » 19. jul 2007, 09:04

Balder skrev:Når den er klaret slæbes Thunderbird-mappen med over på Ubuntu's skrivebord, hvorfra mails, adresser m.m. lægges ind i Thunderbird eller Evolution.[/qoute]

Dette kan jeg heller ikke finde ud af :oops:
Mappen med min profil ligger nu på bordet i Ubuntu og hvad så ???

Balder skrev:I øvrigt gives der under installation af Ubuntu, i et dual boot arrangement med Windows, muligheden for at importere visse Windows-indstillinger. Om det indbefatter import af mails og adresser vides ikke.


Der gives ikke mulighed for at flytte mails, adresser osv. desværre, jeg er nu ved at sende allle mine "gemte mails " til en anden pc. for derefter at sende dem til min igen ( Lidt molboarbejde )

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Re: overfører Thunderbird til Ubuntu

Indlægaf Balder » 19. jul 2007, 18:14

Sv.Aage skrev:Mappen med min profil ligger nu på bordet i Ubuntu og hvad så ???


Vejledningen i linket længere oppe i tråden strækker sig over fire sider i ord og billeder. - Prøv at se lidt på de sidste tre sider. :)
Mvh. - Balder

Sv.Aage
Indlæg: 161
Tilmeldt: 16. jul 2007, 08:46
Geografisk sted: Strandby

overfører Thunderbird til Ubuntu

Indlægaf Sv.Aage » 19. jul 2007, 20:08

Det kunne ikke hjælpe mig ret meget :(

For mig kunne det være skrevet på kinesisk, og jeg ville have fattet lige meget, men jeg er ved at være færdig med at overfører mails ( på molbo manér) :lol:

Og de øvrige indstillinger, har jeg fået på plads. Så lige på dette område går det fint

Tak for forsøgene på at hjælpe.

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

overfører Thunderbird til Ubuntu

Indlægaf Balder » 19. jul 2007, 20:58

Når man har med Linux at gøre skal man af og til finde pionerånden frem og simpelthen prøve sig frem. Med eller uden div. vejledninger.

Din egen "molbo" metode virker tilsyneladende efter hensigten, og så kommer du også i mål til sidst, hvilket jo er hovedsagen. :)
Mvh. - Balder

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster