fatter ikk ubuntu?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
mikeh
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. jul 2007, 13:19

fatter ikk ubuntu?

Indlægaf mikeh » 11. jul 2007, 19:14

Hej, nu har jeg installeret skidtet :D haha

øhm, jeg ska ha messenger på min com, og den siger jeg ska downloade flashplayer først.... og jeg kan ikk hente det ned, det er helt mærkeligt, efter at ha brugt windows i så mange år :D

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

fatter ikk ubuntu?

Indlægaf Balder » 11. jul 2007, 19:40

Meget af det du skal bruge ligger lidt forenklet sagt allerede i systemet og skal sådan set bare aktiveres.

Prøv at se i Tilføj/fjern programmer efter messenger, flashplayer osv.

Når du har åbnet Tilføj/fjern, så skift oppe i højre hjørne til "All available applications". Du bør også i System > Administration >Softwarekilder > Ubuntu Software, sætte flueben i alt untagen Kildetekst og samme sted rette "Hent fra" til "Main server". Så har systemet flest muligheder for at downloade de pakker, der skal bruges.

Endelig kan du hente Automatix2 som indeholder en lang række brugbare programmer, som er lige til at installere.

Automatix2 downloades og installeres ved først at højreklikke på filen og derefter på Gdebi.
Mvh. - Balder

tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

fatter ikk ubuntu?

Indlægaf tbresson » 12. jul 2007, 10:56

Lige mht. Flash - så er der Flash for IE og Flash for FF, og hver især for Windows og Linux. Så der opstår let misforståelser.

frikadunse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:21
Geografisk sted: Frederiksberg

fatter ikk ubuntu?

Indlægaf frikadunse » 23. aug 2007, 11:20

Du kan jo vælge at benytte GAIM som ligger default i ubuntu. Det er en udemærket chatklient, som ikke kræver installation, da den er med i standard install.

Mht. Automatix, vil jeg gerne komme med en advarsel, den har ødelagt mere end en linux installation gennem tiderne for mig!

Flash kan man nemt installere uden Automatix2 det er bare at google i 2 sekunder, så kommer der ca. 2mill forskellige forslag ;-)

Håber det hjælper

/Niels

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

fatter ikk ubuntu?

Indlægaf Ormen » 23. aug 2007, 17:44

frikadunse skrev:Flash kan man nemt installere uden Automatix2 det er bare at google i 2 sekunder, så kommer der ca. 2mill forskellige forslag ;-)


... netop 2 mio. forslag er jo kun med til at forvirre endnu mere. Har du evt. et link til en du ved virker i EE eller FF?
Netop alle disse mange forskellige guider, der alle har deres forskellige måder og resultater, tror jeg er med til at mange begyndere opgiver i kampen for at få det til at køre optimalt.
Jeg har selv brugt Automatix med stor succes. Jeg har også hørt om folk det er gået galt for, men det er nu ikke meget... :)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster