CPU: 2 kerner, understøtter Ubuntu det!

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
kbaggen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. jun 2007, 12:59

CPU: 2 kerner, understøtter Ubuntu det!

Indlægaf kbaggen » 21. jun 2007, 18:19

Hej,
topic siger det jo! Jeg synes ikke jeg er helt med på hvorledes linux og ubuntu har det med 2 kerner, henholdsvis Core 2 Duo og AMDx2?

KBN

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

CPU: 2 kerner, understøtter Ubuntu det!

Indlægaf Pihl » 21. jun 2007, 19:53

Som udgangspunkt: Ja!

Men der er stadig problemer med noget hardware, så det er ikke alle motherboards, som fungerer uproblematisk.

Hvis du ved lidt mere om dit hardware, kan du tage et kig på denne og denne side. Især den første giver et overblik over hardware, som der er kendte problemer med. Hvor mange af dem som kun gælder for Edgy og ikke for Feisty, ved jeg ikke.
På den side er der også nogle workarounds, hvis dit hardware skulle være med i listen over problematisk hardware.

frikadunse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:21
Geografisk sted: Frederiksberg

CPU: 2 kerner, understøtter Ubuntu det!

Indlægaf frikadunse » 23. aug 2007, 11:22

Som udgangspunkt har M$ jo en del at lære af Linux og Gnu! det har ikke for mig været et problem at få flere kerner til at virke under Ubuntu. Det virker faktisk bedre end i xp!

Så go go go go!

/Niels

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

CPU: 2 kerner, understøtter Ubuntu det!

Indlægaf Ormen » 23. aug 2007, 17:36

Hvad med fordelingen af load? Kan man styre det bedre i Linux/Ubu end i Win? Jeg sender nemmerlig en bestilling på en Quad afsted i morgen, og hvis nogen vidste lidt om lidt mere dybdegående styring af load, så vil jeg meget gerne høre herom :)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster