Afinstallere programmer der er installeret med Wine Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Afinstallere programmer der er installeret med Wine  Emnet er løst

Indlægaf Toddvarg » 25. maj 2007, 22:05

Jeg prøvede at installere en dualphone som jeg har brugt til skype, ved at bruge Wine. Hele processen gik fint, men da jeg prøvede at køre programmet, fungerede det ikke. Jeg fik frem opsætningen, men det var for mange systemer der var ghosted, så jeg kunne ikke få nogen forbindelse til telefonen. Telefonen kører på usb og jeg antager at ubuntu har usb 2 eller. De andre ting på usb fungerer fint.
Det jeg har prøvet at finde ud af er hvordan jeg afinstallere dualphone igen?

Jeg har kigget i tilføj/fjern, automatix og synaptic og har ikke fundet den nogle af stederne. Skal man fjerne den med en kommandolinie eller ...?
Senest rettet af Toddvarg 15. nov 2009, 04:08, rettet i alt 1 gang.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Afinstallere programmer der er installeret med Wine

Indlægaf Balder » 25. maj 2007, 22:39

Hvis du har installeret gennem Wine må det vel formodes at du også skal afinstallere i Wine...

Åbn en terminal > skriv; winecfg > tryk på Enter og vent (et stykke tid...) > i vinduet klikker du på Applications og er du heldig ses programmet > marker programmet > Remove application > luk terminalen.

Mon ikke at det er noget i den retning? :)

Se i øvrigt her ang. Linux driver til Dualphone. - Linket rtxdriver vil desværre ikke åbne.
Mvh. - Balder

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Afinstallere programmer der er installeret med Wine

Indlægaf Toddvarg » 26. maj 2007, 09:52

Balder skrev:Hvis du har installeret gennem Wine må det vel formodes at du også skal afinstallere i Wine...

Åbn en terminal > skriv; winecfg > tryk på Enter og vent (et stykke tid...) > i vinduet klikker du på Applications og er du heldig ses programmet > marker programmet > Remove application > luk terminalen.


Jeg havde håpet at det var så enkelt, men..........Da jeg kigger i applicationer, kan jeg ikke finde noget. Hvis jeg klikker på programmer, så kan jeg se at den er der som en del af programmerne. Kan man finde den inde i mapperne et sted, og i så fald hvor? Men den skal vel afinstalleres på en måde og ikke kun stryges?
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Afinstallere programmer der er installeret med Wine

Indlægaf Balder » 26. maj 2007, 11:24

Er ikke så meget inde i Wine da jeg rent ud sagt synes at det er noget bras, men har du ikke menupunkterne "Wine file" og "Wine help browser" i Programmer > Tilbehør?

"Wine file" er en slags stifinder og måske kan du slette programmet dér. Alternativt kan du afinstallere Wine.
Mvh. - Balder

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Afinstallere programmer der er installeret med Wine

Indlægaf Toddvarg » 26. maj 2007, 16:51

Balder skrev:Er ikke så meget inde i Wine da jeg rent ud sagt synes at det er noget bras, men har du ikke menupunkterne "Wine file" og "Wine help browser" i Programmer > Tilbehør?

"Wine file" er en slags stifinder og måske kan du slette programmet dér. Alternativt kan du afinstallere Wine.


Jeg tror at jeg er meget enig med dig der. Det er mere bøvl end det er sjovt. Jeg tog og afinstallerede hele wine, og det virker som om det hele forsvandt. Før jeg afinstallerede wine, fandt jeg dualphone filerne inde i wine program filen og alt der var installeret som dual phone var ghosted. Det bedste er nok at finde programmer der kan køre sammen med ubuntu direkte og heller komme til det punkt at windows og dens relaterede programmer ikke har noget at lave på denne pc. Desværre har ikke resten af familien komme til denne konklusion med sine egne pc'er, men vi kan jo håbe......
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster